Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: abody64 - 05.01.2014, 10:35:45
-
Koitinpa tuossa eilenaamulla että vieläkö volvo käynnistyy,jos ois tallille vieny.Hyvin lähti,hetken kävi nätisti.Sitten sekunnin ajan jumalaton kilinä ja siihen hyyty.Kampiakselin hihnapyörän kiila oli kavonnu ja remmi löystyny.Ratas pyöri akselin nokassa,sanotaan kaikkien kiusaksi että "siimapyörä"otettiin pois,niin pikkunen raudanmuru löyty mitä kiilasta oli jälellä.Ei varmaan enää tarvi tallille ajella???? :'(
-
Ei ajella ei. Venttiilit solmussa. Uutta kantta etsimään.
-
Varsinaista kiilaahan näissä ei ole vaan se on vain valettu nystyrä hammaspyörässä. Murtuuhan se mikäli hihnapyörän pultti jää löysälle tai kiilahihnapyörä on kiristetty väärään kohtaan(jolloin pultti jää löysälle.).
-
Taidettu siksi laittaa liimalla, jos on se hammaspyörän nypylä huonona. Toisvetiset on huonoja korjauksia pidemmän päälle :P
-
Taidettu siksi laittaa liimalla, jos on se hammaspyörän nypylä huonona. Toisvetiset on huonoja korjauksia pidemmän päälle :P
Mistä tää liima tähän keskusteluun tuli?
Lankkuhan sen jo kertokin mikä noi hajottaa..
-
Mistä tää liima tähän keskusteluun tuli?
abody64 kertoi hyvin selvästi, että se oli liimattu.
-
Mistä tää liima tähän keskusteluun tuli?
Lankkuhan sen jo kertokin mikä noi hajottaa..
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=42976.0
-
Mistä tää liima tähän keskusteluun tuli?
Lankkuhan sen jo kertokin mikä noi hajottaa..
Tähän (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=42976.msg757114#msg757114) topiciin viitaten ::)
edit: Hidas
-
abody64 kertoi hyvin selvästi, että se oli liimattu.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=42976.0
Niin.
-
Tuo ratas näyttää siltä että ois jo pitemmän aikaa ollu sökö.Ja autossa oli jako sekasi ku tuotiin pihaan.En usko että jäi mitään löysälle tai meni väärään kohtaan.No vaihtoonhan se moottori oli menossakin :)
-
Rupesi vaan mietityttään ku itelläki on jo toistakymmentä vanhaa volvoo ollu,ja tämmöstä vikaa ei oo eteen sattunu.Onko kovin yleistäkin??Tuossa ois käyttikseen jakopään hilut odottamassa inspiraatiota et sais vaihdettua.Täytyy kyllä kahtoo tuo pyörä tarkemmin ennen kasausta,ettei taas tuu astiakaapin kilinää ;D
-
"kymppisarjassa" on irtokiila.
"satasarjassa" ei.
-
"kymppisarjassa" on irtokiila.
"satasarjassa" ei.
Tröööööööööt! 1979 syksyllä valmistuneessa B19:ssa ei ollut enää irtokiilaa.
-
Tröööööööööt! 1979 syksyllä valmistuneessa B19:ssa ei ollut enää irtokiilaa.
Prööööööööööööt!1980 valmistuneissakin on irtokiila vadiksen mukaan. Ja mustaakseni -84:ssäkin vielä oli, kun sellaisen avasin.
E: Kysyin äitiltä, ja irtokiila on "kympeissä".
-
Prööööööööööööt!1980 valmistuneissakin on irtokiila vadiksen mukaan. Ja mustaakseni -84:ssäkin vielä oli, kun sellaisen avasin.
E: Kysyin äitiltä, ja irtokiila on "kympeissä".
Vadis saa sanoa mitä haluaa. Mulla sentään viimeks kesällä oli tuon kymppisarjalaisen jakopää purettuna eikä siellä mitään irtokiilaa ole, eikä kuulukaan olla tuossa vaihtoehdossa jossa ei ole holkkia kampiakselin etupäässä. Tässä mun versiossa se kiila on valettuna hammashihnapyörään ja jos ei hammashihnapyörää kukaan vaihtanu ennen vuotta 1988 niin alkuperäinen on paikallaan.
-
Vadis saa sanoa mitä haluaa. Mulla sentään viimeks kesällä oli tuon kymppisarjalaisen jakopää purettuna eikä siellä mitään irtokiilaa ole, eikä kuulukaan olla tuossa vaihtoehdossa jossa ei ole holkkia kampiakselin etupäässä. Tässä mun versiossa se kiila on valettuna hammashihnapyörään ja jos ei hammashihnapyörää kukaan vaihtanu ennen vuotta 1988 niin alkuperäinen on paikallaan.
Puhut nyt satasarjasta.
E: Vai puhutaanko nyt eri asioista?
-
Puhut nyt satasarjasta.
Ehkä hieman sinua paremmin tiedän mitä oman autoni konepellin alla lymyilee. Tämä tästä.