Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: AV64 - 05.01.2014, 18:01:25
-
Tarvitsisi saada otettua mittari pois että saa laitettua poltimoita ja tutkittua kun on jotain kosketus häikkää.
koe tauluhan tuossa on niinkuin 900srj.Jos ystävällisesti saisi ohjeita ja jopa kuvia ko irrottamisesta.
Toimiiko tämä ohje
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=32520.0
-
Kyllä jos mittaristo on sama mitä kuvissa.
Vaatii voimaa jos kehystä ei ole aiemmin irrotettu.
-
http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstruments.html#760InstrumentClusterRemoval (http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstruments.html#760InstrumentClusterRemoval)
Mittariston irroitus eroaa hieman kun kyseessä 760/960 sarja, mutta tuolta linkistä löytyy hyvät ohjeet.
-
Uudemman 760:n kojelaudassahan ei taida tuota 940- tyylistä kehystä olla?
Eli pitää purkaa enemmän, koska se kehys jatkuu ainakin ilmastoinnin säätimelle asti. Muistelenko oikein ???
No mutta siinähän Jaakolta tuli jo kaikki tarpeellinen.
-
Uudemman 760:n kojelaudassahan ei taida tuota 940- tyylistä kehystä olla?
Eli pitää purkaa enemmän, koska se kehys jatkuu ainakin ilmastoinnin säätimelle asti. Muistelenko oikein ???
No mutta siinähän Jaakolta tuli jo kaikki tarpeellinen.
Joo, vuosimallikohtanen ero, elikkä uudemmissa on samanlainen kuin 960:ssä, eli se pitää se muovikehys yms purkaa ensin.
-
Juu jatkuu sinne säätimille asti ja siinä saumassa on vielä listakin menee repsikanpuolelle.
auto on papereiden mukaan -89
-
Jaa niin kiitos näistä ohjeista/linkeistä.
-
Kojetaulujahan on kolmenlaisia, joista jokaisen mittaristo irtoaa aika lailla eri tavoin.
- 740 84-90 ja 760 83-86
- 760/960 87-98
- 740 90-92 ja 940 90-98
Autossasi on tuo keskimmäinen eli vittumaisin. Volvoclubin ohjeessa tehdään aika paljon turhaa.. Muovisen puhallinsuutinkehyksen saa irti, kun löytää kaikki 20 (ainakin melkein) ruuvia, jotka on piilotettu puhaltimen suuttimien taakse ja paneelin alareunaan. Suuttimia ei tarvitse irroittaa, kunhan on varovainen. Taivuttele kehystä varovaisesti löytääksesi kaikki ruuvit, se on kiinni pelkästään ruuveilla, ei voimaa vaativia muoviklipsejä. Kun sen saa irti, löytyy sitten mittarin ympäriltä neljä torx-kantaista ruuvia, joilla itse mittaristo on kiinni.
-
No tuossa 1h sitten purin mittarin pois kehys tuli ns vetämällä pois joka menee sinne lämpösäätöihin asti sitten on itse mittari 4 ruuvilla kiinni,sitten vedät ja väännät miittari niin lähtee kohtuu helposti pois,
Ja sitten kun tietäs mistä mättää kun mittari taustavalot palaa mutta lataukset ja muut varotusvalot on pimeenä polttimoita testatttu
yleismittarillla suurin osa ehjiä oli myös palaneitakin joukossa kiristelin niitä ruuveja sieltä takaa en tiedä oliko hyötyä,sitten mittailin niitä
tinapallukoita menee niitä katkoviivaa mielestäni kaikki oli yhteydessä,vai vienkö mittarikorjaamoon suosiolla.ei uskos muuten että pensamittari ei toimi mittari on Yasaki vuodelta 89 niinkuin autokin. Neuvoja vinkkejä kiitos.
-
Siitä piirilevystä (/kalvosta) kannattaa vaikka yleismittarin "piipparitoiminnolla" tutkia jatkuvuuksia ja etsiä katkoksia varsinkin kohdista, joissa kalvo on mutkalla.
Siellä merkkivalojen kohdalla kalvo taisi kääntyä kulman taa ja mennä hiukan piiloon. Sieltä löysin entisessä seiskassani (eri mittaristolla) katkoksen, jonka korjasin juottamalla tinasillan suoraan kalvolle. Se aiheutti varoitusvaloista suurimman osan toimimattomuuden.
Bensamittari kannattaa ottaa irti ja juottaa kaikki juotokset uudelleen. Tyypillinen vikapaikka seiskassa ja ysissä.
-
ok katsotaan mihin pystytään.