Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: nemu - 05.01.2014, 22:13:03
-
Meidän V50 vm 2005 autoon vaihdettiin juuri ajovakaudenhallintajärjestelmän hydrauliyksikkö. Yksikön vaihtamisen jälkeen moottorin ominaisuudet muuttuivat radikaalisti, kiihtyvyys ja vääntömomentti kasvoivat huomattavasti. Aikaisemmin kiihdyttäessä oli havaittavissa myös pientä nykimistä. Kesällä autoon vaihdettiin käyntiongelmien takia kaasupolkimen potentiometri (?).
Auto tuli meille vuosi sitten 6kk vaihtoautotakuulla ja koko ajan siinä on ollut noita yllä mainittuja ongelmia kiihtyvyydessä ja väännössä. Hydrauliyksikkö kuitenkin hajosi lopullisesti vasta takuun umpeuduttua ja haluaisin mielipiteen siitä, voivatko nämä ongelmat liittyä jo jollain tavalla vialliseen hydrauliyksikköön.
-
Tietämättä taustalla olleita vikakoodeja sanoisin, että sattumaa
-
Mielenkiinnosta, millä moottorilla...?
-
Vikakoodeja ei valitettavasti ole meillä tiedossa, joku hydrauliyksikön antureista oli hajonnut.
Kone on 1.8 bensa.
-
Olisko hydrauliyksikköä vaihdettaessa jotain letkuja/johtoja käytetty irti ja nyt liitos pitää tai yhdistää paremmin?
-
Auto on siis nyt kunnossa. Noita kiihtyvyysongelmia oli siis ennen hydrauliyksikön vaihtamista ja yksikkö vaihdettiin siinä vaiheessa kun autoon tuli ilmoitus "Ajovakaudenhallintajärjestelmä vaatii huollon".
-
Auto on siis nyt kunnossa. Noita kiihtyvyysongelmia oli siis ennen hydrauliyksikön vaihtamista ja yksikkö vaihdettiin siinä vaiheessa kun autoon tuli ilmoitus "Ajovakaudenhallintajärjestelmä vaatii huollon".
Eli ovat saattaneet korjata "vahingossa" myös tuon kiihtyvyysongelman... :)
-
Aa, nythän vasta ymmärsin mitä tarkoitit :)