Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Manowar - 06.01.2014, 12:07:06

Otsikko: B234f käynti!
Kirjoitti: Manowar - 06.01.2014, 12:07:06
Elikkä sellasta häikkää tuon laitteen kans että alle 2000rpm kierroksilla tuppaa välillä pätkimään/nykimään ajossa ja kylmänä kun lyö tulille niin ihan kun kävis hetken n.10-30sek. kolmella? Sama jos lähtee heti ajaan kylmällä koneella niiin joutuu ajaan yli 2500rpm että toimii kunnolla.
Sitten tuo tyhjäkäynti vähän "humppaa"/käy epätasasesti. Kylmänä ja lämpösenä!
Ollut samaa häikkää entisen omistajan aikana myös mutta, ei ollut jaksanut vaan perehtyä asiaan.

Ei anna minkään sortin vikakoodia niin tää on menny vähän hakuammunnaks, ja hermojen kiristelyks. 
Ei oo iso vika mutta vittumainen.  :D

Tähän mennessä vaihdettua/putsailtu:

-Kaikki sytkän osat, puolaa lukuun ottamatta (sekin on mitattu että toimii), ennakotkin on kohdillaan.
-Ykk-Anturi
-Lambda (Tosin tarvike, joo tiedän että nää ei välttämättä aina toimi kunnolla, päästöt oli just eikä melkein kohdillaan.)
-ruiskun lämpötila anturi
-Kaasuläpän asentotunnistin
-Ei ole imuvuotoja
-Massamittari putsattu
-Tyhjäkäyntimoottori putsattu.
-Suuttimet pesty
-Bensansuodatin ja paineen säädin vaihdettu
-Molemmat pumput toimii

En nyt äkkisiltään muista mitä muuta on tullu tehtyä?  :)

Olis hyvät neuvot tarpeen.

-Petri
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: The moose - 06.01.2014, 12:26:29
millainhan tällänen 16 venttiilinen toimii jos vaikka imunokan ajotus on hampaan pielessä?
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: Manowar - 06.01.2014, 12:42:31
Tuo jäikin mainitsematta. Ajotukset katottu muutama päivä sitten nokkien merkit ainakin oli kohdillaan?? Sellasen huamasin että kampuran merkki oli n. 1-2mm "yli merkin" toiseen suuntaan mutta jos sitä olis kääntäny hampaan verran niin olis ollu saman verran yli myös toiseen suuntaan.
Oli siis n. puoli hammasta vinossa = Kohdillaan??  :D

Ittellä loppunu ymmärrys jo ton laitteen suhteen.
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: Dartteri - 07.01.2014, 16:31:46
Jako kantsii tarkistaa kampiakselin päästä. Siivapyörän kehä on vulkanoitu kumilla kiinni, joten se voi vanhemmiten pyörähtää.
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: Manowar - 07.01.2014, 18:48:58
Täytyypä vielä kerran tarkistaa siis. Mites kun nuo ennakot on kohdillaan? Muistaakseni sen 13-15ast.?? Olihan tosiaan tuokin vika vielä että välillä jää tyhjäkäynti yli 1000rpm ja,laskee vasta kun sammuttaa auton tai ajaa pienen matkan reilummin kaasua polkasten? :D
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: Dartteri - 10.01.2014, 11:06:36
Tyhjäkäynnin nousu on tuttu ongelma, ecu:n "boottaamisella" on tähän mennessä korjaantunut, eli avaimesta hipasee virran pois ja äkkiä takasin siten ettei tartte koskea starttiinkaan. Vissiin joku maadotusvika? Mulla on ilmentyny tihenevästi, jos on menty runsaammin "läpät levällään".
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: Manowar - 13.01.2014, 16:09:31
Sekin on kokeiltu, ei auttanu muu kun sammuttaa ja startata uurestaan. Edelleenkään ei oo selvinny tuo käynti häikkä. Jako on katottu toistamiseen ihan vaan varmistukseks ja on sekin ihan kohdillaan.
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: jkjh940 - 15.01.2014, 21:20:08
Kannen pahvi? Itsellä oli jossain vaiheessa saman oloisia oireita että auton laittoi käymään niin kävi vähän aikaa hetken huonosti ja joutui kierroksilla ajelemaan hetken ennen kuin rupesi pelaamaan. Ei sitä huomannut mistään kunnes alkoi vesi maistumaan oikein reilummin vaikka oli koko ajan minulla ollessaan hukannut sitä vettä ehkä jotain 10000km/2dl.Oli pettänyt 1sylinterin peltinenrengas siintä männän ympäriltä.
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: Manowar - 16.01.2014, 07:30:40
Ei pitäisi olla kun on kansiremppa tehty n. 3000 km sitten ja vaihdettu kaikki tiivisteetkin pahvin lisäks. Samat käynti oireet ollu jo ennen sitäkin. Alkaa vaihtoehdot käymään vähiin, ei tässä oikein muuta tuu enää mieleen kun että voisko noissa bokseissa olla joku maa ym. häikkä?
Otsikko: Vs: B234f käynti!
Kirjoitti: Manowar - 20.01.2014, 11:17:15
Onkos tohon boksin maadotus ongelmaan olemassa jotain järkevää ratkasua? Joku maadotushäikkä on ainakin ton korkean tyhjäkäynnin kohdalla on kun nyt sai muutaman kerran laskeen kääntelemällä avainta auton ollessa käynnissä. Edelleen on tuo pätkiminen hakusessa alle 2000 kierroksilla??