Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: allu-85 - 06.01.2014, 19:52:01
-
Kaverin diisseli tosiaan sytyttää vikavaloa esim kaarteessa. Eilen valo syttyi, kun ajoi hallista ulos kynnyksen yli.
Syksyllä vaihdoimme moottorin ja tuntuu, että sen jälkeen ongelma alkoi. Letkut ja liittimet on tarkistettu. Kaikki kiinni ja ovat ehjiä. Map anturi ohjelmoitu pois käytöstä. Egr tukittu. Kannattaisiko mennä vaan suosiolla korjaamolle koodien lukuun vai mitä kannattaisi tutkia?
-
Jos map anturi tietoa ei ole niin varmasti vikavalo palaa. Ahtopaineen ohjausta ei silloin tapahdu.
-
Map poistettu ohjelmasta. On toiminut aikaisemminkin ilman tuota venttiiliä.
-
Map poistettu ohjelmasta. On toiminut aikaisemminkin ilman tuota venttiiliä.
Mielestäni outoa. Koodien luku kyllä auttais vianetsinnässä.
Toimiiko moottori normaalisti valon palaessa?
-
Otetaanpa sen verran sanoja takaisin, että en ole enää varma oliko se eliminoitu osa tuo mappi vai ilmamassamittari? No nyt on mappi asennettu, sen nippa ja letku on puhdas. Samalla lailla vikavalo syttyy, kun auton käynnistää. Välillä sammuu. letkuja ihmetelty tänään taas, kaikki ehjiä ja kiinni.
Vikatilan yleensä saa pois, kun löysää kaasua, painaa kaasua ja taas löysää. Henkimaailman juttuja. Kokeiltu eri ecuillakin. Kai se on mentävä korjaamolle koodien lukuun.
-
Otetaanpa sen verran sanoja takaisin, että en ole enää varma oliko se eliminoitu osa tuo mappi vai ilmamassamittari? No nyt on mappi asennettu, sen nippa ja letku on puhdas. Samalla lailla vikavalo syttyy, kun auton käynnistää. Välillä sammuu. letkuja ihmetelty tänään taas, kaikki ehjiä ja kiinni.
Vikatilan yleensä saa pois, kun löysää kaasua, painaa kaasua ja taas löysää. Henkimaailman juttuja. Kokeiltu eri ecuillakin. Kai se on mentävä korjaamolle koodien lukuun.
Vaikuttaa samanlaiselta kuin tuossa uudemmassa moottorin ohjauksessa jos egr on tulpattu. Mutta tuossa ei sen tulppaaminen sytytä vikavaloa, käsittääkseni.
Mutta, jonkin tarpeellisen komponentin eliminointi kuulostaa kyllä erittäin oudolta. :idiot2:
-
Egr tukittu jo aikasemman koneen aikana. Silloin ei ollut murheita. Soitelinne kaverin kanssa vielä hallireissun jölkeen ja kertoi autosta löytyneen uutta herkkyyttä, vaikka vikavalo palasiin. Kertoi pitsnneensa letkuja vielä paremmin. Seurataan tilannetta..