Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kempis - 10.01.2014, 20:42:35
-
Hei!
Hankin tollaisen 250tkm-98 ajetun V70. autom. Juuri katsastettu.
Koeajossa kaikki meni ok. En huomannut mitään poikkeavaa. Parin kolmen päivän jälkeen meni hakee biilin, niin se käynnistyi, mutta kävi vain hetken. Tämä toistui useita kertoja. Joudin jättämään auton siihen. Myyjä lupas tutkia auton. Seuraavana päivänä sain tietää, että siinä oli ilmansuodattimelta tuleva piraali muovi putki hakeliilut. Koska uutta putkea ei ollut saatavilla, niin se oli teipattu jollain mustalla teipillä.
Pääsin himaa n. 50 km. Ja auto pelas ok. Myös seuraavana päivänä. Sitten alkoi ongelmat. Kone aivan kuin tukehtui ja menetti tehonsa n 10 km matkalla. Ainaskin viis kertaa jouduin starttamaan sen vaivalloisesti käyntiin ja näin pääsin just himaan. Voiko olla niin, että kone sai liikaa ilmaa vai voisko olla polttoainen suodatin tukkoinen
Huomion himaan päästessä, että teippaus oli pettänyt osittain ja jostain raosta on happea tullut liikaa.
Välillä luulin, että autom. laatikko temppuilee.
Ny tarvitaan taas hyvien Volvo kuskien neuvoja.
-
Sen haitariputken tulee olla ehdottamasti ehjä!!! Muutoin kone imasee paskaa sisäänsä ja on väljä sen jälkeen...eli hiekka ja moska hioo ne sylinterit isommiksi..
-
Kannattaa avata se haitariputki ja irrottaa ilmanputsarikotelo ja kattoo missä kunnossa se kaasuläppä on siellä ja onko siinä liekkilukkoa. Liekkilukko on semmonen muovinen siivilä ennen kaasuläppää.. jos on paikallaan nii ota pois tai ainakin putsaa kaikesta liasta
-
jos tosiaan se sihti on siellä ni se joutaa mäkeen...tukkii turhaan huohotus järjestelmää..