Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Bagitus - 11.01.2014, 20:58:47
-
eli puhdistin huohotusjärjstelmän jonka jälkeen starttasin auton, kaikki toimi normaalisti paitsi että , vaihteiston vikavalo sekä moottorin vikavalo palavat mittaristossa. osaisiko joku antaa vinkkejä mistä lähteä vikaa paikantamaan.
(kyseessä -95vm 850 aut T5)
-
-95 eli itsediagnostiikkaboxit konehuoneessa ??? Itse aloittaisin homman vikakoodien lukemisella/tarkistaisin että kaikki mahdollisesti asennuksen ajaksi irroitetut liittimet/osat ovat kunnolla kiinni :)
Onko kaikki huohottimen letkut ja putket varmasti kiinni?
-
kaikki letkut jne on kiinni, samoin liittimet, pitää ilmeisesti viedä johonki huoltoon vikakoodien lukuun sillä autosta ei löydy kuin OBD II pistoke, eikä oma obd palikka suostu lukemaan autosta mitään. mielenkiintoista on myös se että vaihdelaatikkoon / sen johtoihin ei ole koskettu.
-
Oliko nakutuksen tunnistin irti? Kiristitkö oikeaan tiukkuuteen? Olisko kuitenkin joku anturin johto siinä jäänyt auki...
Tein saman renmpan vaimon 850:een vm 96 2,4 vapari - ei mitään vikaa tullut.
Nollaa viat akun kenkä avaamalla. Uusiutuuko heti, kun laittaa 10 min päästä paikalleen?
Lisäsitkö öljyä laatikkoon liikaa?
-
kuten jo aikasemmin sanoin lootaan ei ole koskettu mitenkään. akku oli irti, vikavalot ei hävinneet mihinkään ja laatikon valo vilkkuu jo siinäkohtaa kun virtoja kääntää päälle.
-
Tai sitten vaan ne S E W nappien kytkimet paskaset niinkuin mulla ;), purin se kytkimen ja puhdistin contact cleanerilla ja on taas pelannu. Sytytti moottorin ja vaihteiston vikavalot ei liikkunut kuin kolmosella ( limp mode ) ja puhdistuksen jälkeen PITÄÄ kuitata viat pois , vasta sitten toimii normaalisti. Eli siis loota ei tiedä mitä tehdä kun napit ei ohjaa..... yksi mahdollinen vika joka sattui samaan saumaan varsinkin jos olet ohimennen painanut jotain napeista ja ovat likaiset eli ei "napsahda" kun vaihtaa S - E nappien tilaa ?
-
kaasuläpänasennontunnistin aiheutti vikakoodit + valon, nyt pitäs toimia taas