Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Gazza - 12.01.2014, 09:56:48

Otsikko: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Gazza - 12.01.2014, 09:56:48
Eilen lähdin kaupan pihalta, jolloin huomasin ettei ohjaustehostin toimi. Pari kilometriä tästä tuli näyttöön teksti "Laturivika - Huolla heti". Pari kertaa koetin autoa sammutellakin, mutta oireet pysyivät.

Onko kenelläkään tietoa mikä mahtaisi olla?

En tiedä voiko mitenkään liittyä asiaan, mutta aamupäivällä olin auton pessyt ja iltapäivästä alkoi sitten pakastamaan ja satamaan lunta.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Kulmamies - 12.01.2014, 10:01:30
Oletko katsonut konepellin alle?

Ekana tulee mieleen, että apulaitehihna olisi pois paikaltaan.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Gazza - 12.01.2014, 11:58:28
Oletko katsonut konepellin alle?

Ekana tulee mieleen, että apulaitehihna olisi pois paikaltaan.

No, sehän siellä oli pois paikaltaan. Kovin on ahtaat tilat, joten ilmeisesti ei ilman purkamista saa hihnaa laitettua takaisin paikoilleen?

Kovasti kiitoksia!
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Make - 12.01.2014, 12:00:53
Joutuu noistamaan oikeaa etukulmaa sen verran että saa renkaat ja suojan pois. Sitten pääsee käsiksi ainakin.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: (Miksu) - 12.01.2014, 12:46:50
Apulaitehihnan kiristimellehän on sitten määritelty kilometrimääräinen vaihtoväli, koska niissä on ollut jonkinverran ongelmia, onkohan sitä vaihdettu koskaan?  Syy hihnan irtoamiseen voi olla siinä.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Gazza - 12.01.2014, 16:59:23
Apulaitehihnan kiristimellehän on sitten määritelty kilometrimääräinen vaihtoväli, koska niissä on ollut jonkinverran ongelmia, onkohan sitä vaihdettu koskaan?  Syy hihnan irtoamiseen voi olla siinä.

Mikähän tuolla lie vaihtoväli? Merkkiliikkeessä toi on aina huollettu, joten luulisi että on ajallaan vaihdettu.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: (Miksu) - 12.01.2014, 17:12:37
Mikähän tuolla lie vaihtoväli? Merkkiliikkeessä toi on aina huollettu, joten luulisi että on ajallaan vaihdettu.

Jos mä nyt en ihan väärin muista, niin olisko se ollu siten, että ensin. 120tkm kohdalla, sitten 180tkm kohdalla ja sen jälkeen 90 tkm välein...  vai olikohan se jotenkin muutoin, aluksi se ei kuitenkaan muistaakseni ihan tasaväli ollu tuon vaihdon kanssa...
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Gazza - 13.01.2014, 09:17:58
Edellisen kerran oli apulaitehihna vaihdettu vuonna 2011 (160tkm).

Toinen kerta 17 vuoden Volvoilun aikana, kun auto lähtee pihasta hinurilla.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Gazza - 14.01.2014, 16:34:53
Onneksi ei ollut mitään muuta mennyt hajalle. Eli kahdella hihnalla selvisi.  :)
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: mualämpö - 16.01.2014, 09:34:27
v70 d5 -08 apulaitehihnan vaihtoväli suositus suomessa 70tkm. Minä vaihdatin sen juuri ennen talvea ja maksoi 180€ vaihdettuna kiristäjän kanssa. Tuo hihna tuppaa menemään jakopäänhihnan väliin kun katkeaa, seurauksena moottoririkko ja tuhansien lasku. Suosittelen vaihtamaan aika äkkiä kiristimen kanssa, 180€ hinta jolla välttää moottoririkon :).
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: dieselautoilia - 10.02.2014, 09:45:16
Arvoisat Volvo D5 autoiliat.Vaihtakaa ihmeessä APULAITEHIHNA kiristimineen riittävän usein koska sen hihnan joutuminen jakopäänhihnankanssa "naimisiin" tulee kallis lasku omasta kokemuksesta 3000e.kun sylinterikansi menee ko tapahtumassa päreiksi(hydraulisetnostajakupit murtuu kannesta korjauskelvottomiksi).Ja sylinterikansia EI löydy uusia tai ei edes käytettyjäkään koska kannenvalmistaja on suojannut myynnin vain sinisen marmoritiskille :'(.Ostin käypäsen koneen josta irroitin kannen ja laitoin sen omaan autoon paikalleen.vm.2008.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Vice Kai - 16.02.2014, 22:52:26
Sama vikailmoitus täälläkin (2,4D -08, 248tkm) ja apulaitehihnahan siellä oli poikki kuin veitsellä leikattuna, mutta ei onneksi jakoon osunut. Vaimo muisti nyt kertoa että oli aiemmin tullut kova kumin käry, joka toisaalla foorumissa viittaa ilmastoinnin kompuran rikkoutumiseen. Voiko siis mahdollista näitä keskusteluja yhdistellen olettaa, että myös kompuran vaihto edessä?
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: misemies - 03.03.2015, 21:45:22
Viestiketju on jo vanha mutta aihe kohdallani ajankohtainen. 260tkm ja apulaitehihna poikki. Ohjaustehostin pois pelistä ja laturin viasta ilmoitus. Ostin jo uuden hihnan ja kiristimen. Kuulin huhua että samalla kannattaisi vaihtaa/vaihdattaa myös laturin vapaakytkin. Varaosaliikkeessä suositteli koko laturin vaihtoa (jos ei jo ole hajonnut, myyjän mukaan noilla kilometreillä laturi on saanut tarpeekseen). Apulaitehihna ja kiristin vaihdettu 150tkm kohdalla ja ilmeisesti uudestaan 180tkm, jolloin vaihdettu myös kärähtänyt ilmastoinnin kompura. Mikäs tuon apulaitehihnan suositeltu vaihtoväli siis on? 70tkm? Voiko -08 2.4D v70:iin askarrella jonkinlaista suojaa jakoremmin ja apulaitehihnan väliin omakätisesti? Kellään tämmöisestä kokemusta?
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: APTELE - 04.03.2015, 14:33:04
Eilen vaihdoin hihnan ja kiristimen, tänään meni kiristimen rulla jumiin ja hihna suli poikki. V70 d5 aj.518500. Mistähän moinen jumit-
tuminen johtunee?
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: Swolle60 - 04.03.2015, 15:38:49
Alkuperäinen vai tarvike osa tuo juminut kiristin?
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: paku97 - 04.03.2015, 15:56:04
...kenenkä tekemiä noi alkuperäiset on. Ei ainakaan volvon. :o :hello:
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: APTELE - 04.03.2015, 16:11:39
Tarvike Gates, tosin laakeri taitaa olla sama kuin alkuperäinen
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: APTELE - 04.03.2015, 18:40:22
Takuusen tulee uudet osat perjantaina
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: VeeSeiskaKymppi - 04.03.2015, 21:33:33
V70 2.4DA -08. Apulaitehihna katkesi 276 tkm kohdalla. Syy laturin vapaakytkin, sekä lopulta selvisi, että myös laturi oli lähes tiensä päässä. Uus laturi, apulaitehihnat x2 ja kiristinrulla. Kuriositeettina mainittakoon, että Sinisellä kertoivat apulaitehihnan vaihtoväliksi "sitten kun katkeaa, vaihdetaan...!"  :idiot2: :o :idiot2: Kiva kuulla myös ammattilaisenkin mielipide  :2funny:
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: dieselautoilia - 07.03.2015, 14:32:55
Itsellä volvo  V70 vm.2011.samanlainen oire maanantaina Jakohihnan vaihto ja pitää tutkituttaa myös laturi kun tuli häiriövalo laturiviasta ja ohjaus meni jäykäksi.Edellisessä vm.2008 autossa meni laturinhihna Jakohihnan väliin ja Jee kansi paskaksi 3000€ lasku kun itse teki remontin.Uusi kansi oli tosivaikea löytää edes käytettynä ostin koko koneen josta otin kannen omaanautoon.
Otsikko: Vs: V70 D5 -08 (aj 240tkm) Ohjaustehostin ei toimi ja laturivika - huolla heti
Kirjoitti: dieselautoilia - 11.03.2015, 09:27:05
Omassa oli laturi loppu ja viallinen kun latausjännite oli 8 Volttia aiheutti samalaisia oireita kun otsikossa mainittu.uusi laturi maksoi n.450€. Nyt ei ole tehnyt ko. vikailmoitusta neljänpäivän ajonjälkeen.