Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Razur - 12.01.2014, 14:59:05
-
Eli, otsikon autossa löytyy ilmeisesti letkulämmitin. Suuressa viisaudessa tuo on tietty asennettu jonnekkin lähelle moottorin lämpötila-anturia. Nyt siis kone luulee jo pienen roikassa olon jälkeen, että ollaan kaliforniassa eikä hehkuja tarvitse, saati kylmän koneen syöttöjä / ennakoita. Joutuu joskus sahuuttaan oikeen urakalla, että saa lämmityksen jälkeen koneen käymään. Kylmästä ei mitään ongelmaa, kun hehkutus mukana. Ei silti raaskisi konetta turhana kylmänä pamautella käyntiin, kun kerran vähän esilämpöäkin voisi antaa. Vastaavia ongelmia muilla? Miten pääsisi eroon? Lämpöanturi katkaisian taakse, jolloin saisi pakkohehkutettua aina, kun haluaa?
-
Joskus lueskelin, että joku oli tehnyt jonkun katkaisijan takana olevan vastusvirityksen. Voi olla että foorumilta löytyisi ohjeetkin.
Miksihän letkulämppäri yleensä on laitettu, tähän koneeseen kun saisi ihan perinteisen lohkolämppärinkin.
-
Saman se tekee sillä lohkiksellakin.
-
Saman se tekee sillä lohkiksellakin.
No ilmiö ei ainakaan ole niin paha, ainoa tilanne missä minulla on ollut ongelmaa on nämä pulssitolpat. Jos kovalla pakkasella jonkun vartin lämmityksen jälkeen yrittää niin ei välttämättä lähde. Puolen tunnin lämppäyksellä ei enää ongelmaa ole.
Noilla pulssitolpilla voi käydä vähän liian helposti niin, että kone on puolilämmin juuri "sopivasti". Tästä syystä en työpaikan lämmityspaikasta enää maksakaan, kun on köyttökelvoton mulle.
-
Siis voihan sitä mootoria hehkuttaa manuaalilla, kun kääntää avainta niin valot himmenee niin eikö se hehkuta ?? biltema myy uusia hehkuja halvalla.
-
Meillä ei lohkolämmittimen käyttö sotke auton käynnistyvyyttä, vastus on lohkossa. Ihan sama lämmittääkö lyhyesti vai pitkään, toki se hehkutus jää ainakin merkkivalosta päätellen pois kun ollut piuhassa mutta lähtee tosi hyvin nykyään käyntiin. Risoilla hehkuilla oli vaikeampaa... V:>
Onko kaikki -99 mallit sillä uudemmalla moottorinohjauksella vai oliko näissäkin vielä vanhempaa joka tykkää kyttyrää vääristä lämpötiloista??
Tuli joskus laitettua se erillisellä kytkimellä oleva vastus lämpöanturin piuhoihin. Haulla löytyy "hehkumodi". Ei ole kyllä ollut tarvetta kun perusasiat ovat kunnossa. (ajoitus ja hehkut) Toki toi on maltillisilla kilsoilla... ei ole ehkä se kaikkein väljin yksilö.
-
Onkos näissä pakkohehkutusta, jooka antaa hehkuille virtaa, kun avain on virtalukossa, asennossa juuri ennen starttausta? Hehkun valo ei syty, mutta saattoi auttaa käynnistymiseen ,kun piti tuossa asennossa hetken, ennenkuin alkoi pyörittää starttia.
-
oonpa joskus kaverille tehny tuon hehkumodin,sopiva vastus anturin johdon väliin ja katkaisin kapiiniin ja onkelma kaput,ohjeet löytyy täältä