Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Valtra - 06.04.2011, 17:19:14
-
Eli luulin ensin vian aiheuttajan olevan valomuistireleen mutta sen vaihto ei auttanut yhtään mitään. Lisäksi kun kyseinen rele on paikallaan niin valokatkaisijasta kun kääntää valot päälle niin puhallin ja radio lähtevät myös päälle ja autossa ei ole mitää omia virityksiä radiolle tai puhaltimelle eli alkuperäistä kaikki. Sulakerasian olen jo putsannut ja vaihdellut sulakkeita uusiin vaan ei siltikään mitään... Jos jollain ois heittää hyvää vinkkiä niin kiitän ja kumarran ;)
-
Olisiko valokatkaisija tulossa tiensä päähän? Jokunen niitä on joskus palanut. Tai sitten joku maadoitus kuralla, tekee ihmeellisiä oikkuja kun esim. moottorin maadoitus ei ole kunnossa.
-
Olisiko valokatkaisija tulossa tiensä päähän? Jokunen niitä on joskus palanut. Tai sitten joku maadoitus kuralla, tekee ihmeellisiä oikkuja kun esim. moottorin maadoitus ei ole kunnossa.
Tuota valokatkaisijaa täytyy kokeilla huomenna kun saan kaivettua sellaisen toimivan tuolta romukasasta, maadoituskin pitää tarkistaa ihan varmuuden vuoksi :)
-
Pistetääs tänne kysymys. Pystyykös takajarruvalon katkasiaa säätämään eli koska se syttyy. Omassa täytyy painaa poljinta tosi paljon et syttyy jarruvalot, eli onkos jossai jottai katkasiaa mitä vois vähä säätää?
-
Jarrupolkimen varteen nojaa katkaisija, jonka etäisyyttä polkimesta pystyy säätämään. Katkaisin on kierteillä kiinni telineessään eli kun ruuvaat vähän aukipäin niin pitäisi syttyä aikaisemmin.
-
Kiitoksia!!
-
onkos tämä ongelma ratkennut jo? omassa ilmeni taas vastaavaa, eli tänäänkin auto jäi parkkiin tossa seittemän jälkeen, ja sen jälkeen olen kahdesti käynyt sammuttamassa valot.. ajon jälkeen jätin valot "päälle", eli otin avaimen pois virtalukosta jolloin valot sammuivat kuten pitääkin ja menin sisälle. N. tunnin päästä emäntä kävi tupakalla ja valot olivat menneet päälle, eivätkä sammuneet ennenkun muutaman kerran laitto avaimella virrat päälle ja pois ja laittoi myöskin valokatkaisijan nollalle. Kymmenen minuuttia sitten kurkkasin ikkunasta ja siellä oli taas parkit päällä >:( valokatkaisija oli siis nollilla ja virrat pois mutta parkit päällä, eikä taaskaan sammunu ennenkun avainta käänsi virtalukossa muutaman kerran, jonka jälkeen valot toimii kuten pitääkin. Nyt jännityksellä odotetaan onko aamulla patterissa virtaa että pääseekö mamma töihin ;D
Ja autona on siis farmari -89 b200f
-
Juu omassani ratkesi ainaki silleen että otin konehuoneesta valonvaihtoreleen sekä kuskin jalkatilasta valoautomatiikkareleen irti, aukaisin kopat niistä ja hienolla hiekkapaperilla putsasin kaikki kontaktipinnat ja takaisin kasaan.