Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MikKap83 - 13.01.2014, 14:43:09
-
Onko noilla motronicin bokseilla paljon eroa? Itsellä on b200et moottorinohjaus ja b230et moottori johon kaikki ruiskukalikat siirretty kaksatasesta.
Ilmamäärämittarin seosruuvin joutuu kääntämään lähes kokonaan kiinni et kone käy siististi. Kokeiltu 4 eri imm ja sama juttu kaikilla.
Bensan kulutus on silti melko rajua. eli maantie n 15-17l/100km. Voisko tuo johtua siitä et on vääränlainen tuo motronic boksi?
-
Ainakaan ei kaverin b200et -> b230et vaihdosta saatu toimimaan. 15% isompi tilavuus niin käy sen 15% laihalla kun ei ole lambdaakaan.
-
Onko bensanpaineensäädin kummasta mallista? Nimittäin eri bensanpaineet noilla moottoreilla. Sillä saisi jo hieman kompensoitua tilannetta.
-
200et säädin. mitattu 2.5bar letku irrallaan. tietysti olistossa säädettävä hyllyssä. paljon pitäis olla paineet?
imm on siitä 230et koneesta
-
200et säädin. mitattu 2.5bar letku irrallaan. tietysti olistossa säädettävä hyllyssä. paljon pitäis olla paineet?
imm on siitä 230et koneesta
2.5bar on B200et:ssä ja B230et:ssä on 3bar säädin. Ilmamäärämittari ei taida B200et:n ja B230et:n välillä erota? Mutta toki softa bokseissa on taas sitten eri.
-
Ilmamäärämittari ei taida B200et:n ja B230et:n välillä erota? Mutta toki softa bokseissa on taas sitten eri.
Kyllä sekin valitettavasti eroaa. Toivotan onnea ja menestystä 230et IMMun löytämiseen... Boksihan löytyy varmasti.
-
230et:n Immuja löytyy 2kpl boksille olis tarvetta... saa tarjota... Pitää nostaa nuo bensanpaineet.
-
Kulkupuoli parani huomattavasti kun nostin nuo bensanpaineet sinne 3bar:in
Edelleen vaan pitää tuo seosruuvi olla kierrettynä lähes pohjaan. Puolen kierroksenkin avaaminen muuttaa käyntiä rajusti. Kuulostaa et menee nii paksulle et tukehtuu.
-
Oli sitten lämpötila-anturin toinen karva irti. Nyt seossäätö normaalisti.
-
Nyt on tuo b230et:n Motronic boksi paikoilllaan. Tuntuu toimivan. Nyt sitten jännityksellä seuraan mihin tuo kulutus muuttuu.
Viimeisin laskenta tuolla sekasikiö kokoonpanolla oli 19l/100km
-
Nyt on tuo b230et:n Motronic boksi paikoilllaan. Tuntuu toimivan. Nyt sitten jännityksellä seuraan mihin tuo kulutus muuttuu.
Viimeisin laskenta tuolla sekasikiö kokoonpanolla oli 19l/100km
Tuommosen määrän soppaa pitäsi haista jo aika pitkälle naapuripitäjään... Kumma, että ylipäätään kävi.