Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Volsu91 - 13.01.2014, 16:41:17
-
Terve
Nyt on muutaman päivän ollut jo tuo uusi tuttavuus 960 ajossa, eikä se mielestäni lämpeä samalla tavoin kuin aikaisemmat volvoni sekä isäukon 850.
Onko nämä alu kuutoset kylmempiä, vai onkohan jossain jotain vikaa?
Moottorinlämmöt on mittarin puolivälissä. Lämmityslaiteen säädin saa olla n.3/4 osaa että hytissä pysyy lämmin n. 10 asteen pakkasessa. Onhan tämä kyllä farmari, voi olla että kestää kauemmin lämmetä mutta mielestäni pitäisi pysyä kuitenkin lämpöisenä pienemmälläkin.
-
Tähän ongelmaan auttoi termarin vaihto siniseltä haettuun wahlerin 90 asteiseen, sekä lämmityslaitteen kennon pesu holtsin speedflushilla. Kylläpä muuten noinkin pieneen kennoon mahtuu likaa... :o
Onhan siellä vielä jokin alipaine vuoto jossainpäin, kun puhallus siirtyy jaloille pitkässä vedätyksessä. Onko tällä vaikutusta sisä lämpöön, vai onko hanalla oma piiri?
Ainakin nyt tulee paremmin lämmintä sisälle, mutta ei ihan samoin kun 240:seen. Eipä kai näillä ihan samaan pääsekkään..
-
Puhalluksen siirtymiseen jalloille johtuu varmaankin 2-toimisen alipainekellon vuodosta.
Asiasta lisää : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697)
-
Puhalluksen siirtymiseen jalloille johtuu varmaankin 2-toimisen alipainekellon vuodosta.
Asiasta lisää : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697)
Täytyypi ottaa ja tutkia mihin alipaine häviää, tuo kello ilmeisesti yleisin vika paikka?
Kiitoksia vinkistä/linkistä!