Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: The moose - 06.04.2011, 23:11:12
-
Tämmönen vika tullut.
Kone B230F lh2.4 ohjauksella, vika tai ominaisuus ilmenee koneen kuumittua esim liikennevaloissa tai muuten lämpösenä paikoillaan ollessaan.---> Siitä liikkeelle ja tärinä alkaa.
Alkuun se ei häirinyt mut taas tänään sen tehtyään pitikin alkaa miettimään vikaa. Tuo ongelma poistuu kun lähtee ajamaan, ehkä lämmöt laskee? Eikä kone tärise tyhjäkäynnillä vaan pelkästään ajossa pienessä rasituksessa.
Ei kuitenkaan tunnu samalta mitä rikkinäiset tulpanjohdot tekee.
Mitähän osaa tarttis kattella?
-
Itse tarkistaisin venttiilivälykset kuumana. Tilanne on ilmeisesti pahentunut pikkuhiljaa. Toinen, ehkä helpompi tapa olisi myös tarkistaa puristuspaineet kuumana. Vaikuttaisi kuitenkin venttiilivialta.
-
TVS n kanssa laitettiin pariviikkoa sitten venttiilinvälykset kuntoon samalla kun vaihdettiin nokkakeppi.
pitänee lähteä mittaamaan päästöjä josko samalla selviäis jotain muuta. :'(
-
tuore päästölappu kädessä.
tyhjäkäynnillä 790 rpm
% CO 0.00
% CO cor 0.00
% CO2 12.90
ppm HC 0
% O2 2.3
LAMBDA 1.120
kierrokset 2207 rpm
% CO 0.08
% CO cor 0.09
% CO2 13.84
vol HC 0
% vol O2 0.4
lambda 1.017
yhtä pitkään käytin autoa paikoillaan mitä silloin kun tärinää ilmeni..
vaihdan jakajan kannen ja pyörijän, oli ainoo mitä ehdotettiin päästömittaajan toimesta?
-
Kyllä tuo aina jakajan kunnostus kannattaa. Lisäisin vielä kyllä ne suurjännitejohdot (5 kpl). Jos näistä ei ole apuja, voit vielä tehdä tuon puristuspainemittauksen. Jos puristukset ovat yhtä suuruusluokkaa, meneekin ns loputtoman arvauksen linjalle. Minulla oli GLT:ssä pientä värähtelyä, jota kai kolmen vuoden ajan yrittelin paikantaa huonoin tuloksin. Toisallta ei ihan niin paljon harmittanut auton myynti kun jouduin ottamaan maasturin sen tilalle. Tosin vika oli kyllä todella pieni, mutta Volvolta odottaa täydellisyyttä ;D. No, maasturissakin on taas tasapainoakselit ja ihan sama "vika"- vaadin kai liikoja 8).
-
kai tämäkin vika/ominaisuus paljastui uuden pakoputken saattelemana. auto on muuten hiljainen niin keskitytääs tuohon tärinään??
en tiedä, tietty vanha kone voi kestää vielä 100 000 tai vaan 1500 km. mut kokeillaan nyt ne sähkö hilut vaihtaa, puolaa myöten.
se puolan johto on yhtä vanha mitä se kansi, eli vanha... :idiot2: saattaa olla jopa 21 vuotias?