Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: taade - 14.01.2014, 21:01:24
-
740 -90 B200F jäähtyttimen vedet tulevat ulos paisuntasäiliön korkin välistä. Vaihdettu uudet nesteet ja termostaatti mutta silti tekee samaa. missähän on vika? Voiko viallinen kannentiiviste aiheuttaa tuon?
Kone käy kyllä ihan hyvin ja ottaa kierroksia. Ajaessa ei muuten huomaa että nesteet tulee ulos, mutta lämmitin puhaltaa vain kylmää.
-
Aika selkeä oire kansipahvi viasta. Miltä nesteet ja öljyt näyttää?
-
Nesteet näyttävät ihan hyviltä. Koneen käydessä pidimme paisuntasäiliön korkkia auki ja kun nosti kierroksia niin hetken kuluttua jäähdytysvesi alkoi tulvia ulos. Öljyä en muistanut tarkistaa, täytyykin tarkistaa se huomenna.
-
ai niin, koneella ajettu 420 000 km. tarvitseeko kantta koneistaa jos vaihtaa kansipahvin?
-
ai niin, koneella ajettu 420 000 km. tarvitseeko kantta koneistaa jos vaihtaa kansipahvin?
Paisariin kun nuuhkasee, niin tuoksahtanee bensan aromi. Kannen kun ottaa irti, niin paljastuu sitten minkälaista syöpymää sieltä löytyy.
-
Selvästi kansipahvi palanut.
Pakko ei ole koneistaa, mutta kannattaa oikaista. Vatupassilla, metallisella viivoittimella tai jollakin suoralla kapineella tarkistaa, että kansi ei ole kiero, jos et käytä höylättävänä.
-
:D ite kattelin mainitulla menetelmällä kotiklinikalla, jotta suora on.
juurikin B230F.
koneistamon kaveri sanoi, jotta olihan se "kiero, kuin kepulainen" :2funny:
sanoi, että hyvä tuuri oli, kun ei ollut nokka-akselilinja mennyt vinksinvonksin.
hyvä, kun vein sen sinne kuitenkin kevyesti hiottavaksi.
tuo tapahtui koneen ollessa 620 tkm ajettu ja toisen kansipahvin paikallaan olessa.
nyt on sitten se kolmas (Reinz) ollut noin 9 tkm paikallaan.
ihme, kun ei vesi häivykkään paisuntasäiliöstä....
:)
_sfr-
-
Mitä kaikkea pitää ostaa kannentiivisteen lisäksi? Kelpaako motonetin kannentiiviste? Jakopäänhihnan ja kiristysrullan ajattelin vaihtaa samalla.
-
"tarvitsee" on mielenkiintoinen käsite. ::)
itse ostaisin yläpään tiivistesarjan.
toki tyylejä on monia.
motonet tiivisteet volleen lienee usein elring-tiivisteitä. kaipa ne pelittää.
muitakin merkkejä on tullut siellä eteen.
eikä ole huono asia, jos on oikea astemittalevy käytössä, kun kirii sitä kantta. toki sen voi tehä pahvistakin....
_sfr-
-
Motskanetin stefat kannattaa kiertää kaukaa. Ainakin nokkakepin stefa ja venttiilikopan tiiviste sekä vesipumpun ja kannen väliin tulevan tiivisteen laittasin uusiksi.
Jos käyttää vanhat tiivarit uusiksi, kantsii varmistella liimalla.
Vinokoneen kannet on tuntunu olevan aika lailla tuhoutumattomia kapistuksia, kuinka pahasti sfrhkki:n kone oikein on keittäny? O_o
-
vain kerran meni punaiselle, kun oli laimeat nesteet 40 asteen pakkasella. tuskin se siitä...
voihan se olla, että ei se niin paha ollu. kunhan vaan vedätti masentaja koneistamolla... :2funny:
naamani ja tyylini ei miellyttäny.
en toki siihen mitenkään ole koskaan pyrkinytkään.
;D
luonnetta olla pitää!
_sfr-
-
Kyllä kannattaa aina oikaista kansi kun pahvi antautuu, se on kuitenkin niin pieni kustannus verrattuna siihen että tekeen homman uudestaan jonkin ajan kuluttua, ja samalla tarkistaa venttiilien ja ohjurien kunnon, jos meinaa niinkiun autoa pitempään käyttää.