Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Gunner - 17.01.2014, 16:37:49
-
Elikkäs tänään lähdin duunista ja pakkasta on ollu viikon verran sen mukavat -20 joten pirssi on kovilla kylmäkäynnistyksissä ja päästessäni kotipihaan johon matkaa onneks vain 2km duunista ja mittaristoon paukahti teksti "ei öljynpainetta, sammuta auto" tms... No sen verran uskalsin että ajoin auton parkkiruutuun. Huomasin samalla kun nousin autosta että paikallani oli lumessa pari jääkiekon kokoista öljyläikkää eli auto on alkanut vuotaa jostain. Öljyä oli ihan normimäärä kuitenkin koneessa ja hyvän väristä(vaihdettu loppukesästä.). Mitä nyt milli, pari puuttui kun katsoin heti auton sammutettua ne.
Jostain luin että näistä olis jotain öljyputken tiiivisteitä / o-renkaita halkeillut?!? Mistäköhän suunnasta näkisi noita mahdollisia vuotokohtia kun ei oikeen houkuttele toi parinkympin pakkanen mennä niitä etsimään ilman vihjeitä. V:>
En vielä oo uskaltanut autoa laittaa käyntiin mutta jos painevalo sammuu mitä mieltä olette uskaltaako autoa liikuttaa? Syttyykö valo siis herkästi vai onko silloin oikeasti kaikki paineet tiessään kun se palaa?
Malli oli V70 2.4 140hv bensa
-
Ei missään nimessä kannata käyttää moottoria jos öljynpainevalo palaa.
Voihan vika olla öljynpaineanturissakin?
-
Tänään ei vikaa näkynyt kun aamulla auton löin käyntiin ja kilsojakin tais tulla joku 50 että ei lämpimänäkään oireillut. Toivotaan että oli joku pakkasen temppu. V:>