Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 10venanen - 19.01.2014, 22:27:32

Otsikko: Volvo 850 2.5 10v mittariston/kellotaulun ongelmat
Kirjoitti: 10venanen - 19.01.2014, 22:27:32
Morjesta!

Ostin vastikään tuollaisen otsikossa mainitun volvon ja olen kyllä ollut siihen todella tyytyväinen  :)

Lukuunottamatta näitä kahta ongelmaa:

Vika 1: joka kerta kun auton käynnistää kello näyttää 0:00, auton käynnistää ja kuinka kauan se nyt sitten onkaan käynnissä (vaikka 2h) niin kello näyttää silloin tietenkin 2:00. Mutta kun auton sammuttaa, laittaa kaikki virrat pois ---> sytytysvirta päälle niin kello on nollaantunut ja näyttää taas sitä 0:00???

Vika 2: Laitan sytytysvirrat päälle, käynnistän auton, mittaristoon ei syty mitään valoja, mitkään ajovalot/parkit ei pala ---> käynnistykseneston valo palaa? Mutta auto kuitenkin lähti käyntiin ja voi ajaa. Sitten parin minuutin kuluttua kun on räplänny jotakin esim vilkkuja ees taas niin käynnistykseneston valo sammuu ja valot ym lähtee päälle...?

Jotenka mistä kannattaisi alkaa tällaisia outoja vikoja etsimään :o


Kiitos jo etukäteen avustanne!


EDIT: Auto on vuosimallia  -95, jos sillä mitään väliä on...
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.5 10v mittariston/kellotaulun ongelmat
Kirjoitti: ESE - 20.01.2014, 07:21:35
veikkaan virtalukonpohjaa...
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.5 10v mittariston/kellotaulun ongelmat
Kirjoitti: Jarkka - 21.01.2014, 13:28:54
Seuraavaksi voit mitata mittariston pääliittimeltä, että
- navat 15 ja 17 ovat rungossa (näiden maadoituspiste on kaavioiden mukaan jalkatilan relealustan alareunassa)
- navassa 16 on jatkuva +12 V (tulee sulakkeelta 14)
- navassa 18 on +12 V kun avain on II- tai III-asennossa (tulee sulakkeen 8 ja releen 106 kautta; releen vetojännite tulee virtalukon pohjan navasta 15).