Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jykelä - 20.01.2014, 18:21:48
-
osaisko joku sanua missä vika ku välillä abs valo syttyy heti palamaan ku ajaa ja välillä saa ajella piremmän aikaa nii se syttyy
-
Veikkaan että jonkun pyörältä tulevan anturin johdotus tai itse anturi. Tai siis taka-akseliltahan se pyörimistieto taitaa tulla perämurikasta nopeusmittarin anturista.
Olikohan näissä vikakoodeja ABSille? Mikäs vuosimalli kyseessä?
-
Seiskassa (ainakaan 760) ei ole, riaknostiikaat tais tulla vasta malliin -91. Jos nopeusmittari toimii normaalisti, nää perinteiset kehien putsailut ruosteesta, löytyy kun irrottaa etummaiset jarrulevyt.
Antureitahan jotka vaikuttaa abseihin on siis kolme: Nopeusmittarin anturi taka-akselilla ja kussakin etupyörässä. Takimmainen harvoin kenkkuilee.
-
Vm88 ja etu kehät on kyllä ruostees mistä sais uuret/käytetyt ja mihkä hintaan
-
Pelkkä ruoste anturikehässä ei tarkoita vikaa jos siellä vaan on hammasta jäljellä. Teräsharjalla voi putsailla hammaskehää. Anturin pitää olla sopivalla etäisyydellä kehästä (ei liian kaukana) ja siitä itse anturista on voinut magneettisuus kadota. Ynnä sitten ne ihanat johtoviat.
Vikaa voi etsiä nostamalla pyöriä ilmaan ja pyörittämällä yhtä eturengasta tai takarenkaita. Jos pyöritettävän renkaan abs-signaali on kunnossa, vikavalo syttyy (koska ne muut eivät pyöri).
-
Yleismittarilla voi mittailla anturit liittimenpäästä niin ei tarvi jumpata tunkin kanssa.
niin ja anturit voi naputtaa kevyesti kehään kiinni ja sen jälkeen pyörittää pyörää niin hakevat paikkansa
ovat tarpeeksi lähellä että antavat signaalin.
-
pitääpäs joku päivä kokeella
-
Jos anturi rikki niin valo palaa aina, epäilen sitä että ovat kaukana tai sitten vain kehien putsaus ja
viilalla saa (lattaviila)niin pitää siinä kehänpäälllä ja pyörittää napaa ja teräsharjalla välit puhtaaksi.