Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: raslak tuuheapää - 21.01.2014, 10:34:44
-
Hommasin tuon lukulaitteen MaxiDiag Elite 702:n. Sain tuolta abs-boxista tällaisen -0011 wheel sensor, left front, faulty signal koodin, siis: pyöräanturin vasen etu, viallinen signaali. Mitenköhän tähän pitäisi suhtautua, onko boxissa vika, vai anturissa? Jos tuon boxin irroittaa, voiko autolla vielä liikkua?
-
Aloittaisin toki siitä vasemman etupyörän anturista ja hammaskehästä. Liittimien ja johtojen tarkistus sekä hammaskehän putsaus. Anturien vaihto puolelta toiselle, vaihtaako vikakoodi paikkaa vai ei?
Boksivioissa kait yleensä tulee nippu muitakin vikoja kaupan päälle, mutta eipä sekään poissuljettua ole. Anturista on minun mielestäni järkevä kuitenkin aloittaa.
-
Toinen tarkistuksen paikka on johtoliitin siinä boksin kyljessä. Löytyy ilmanputsarin ja boksin välistä. Liitinpintojen puhdistus auttaa monesti. Itsellä oli juuri samaa vikaa omassa.
-
Auto liikkuu kyllä ilman boksia mutta ABS/luistonesto ja nopeusmittari ei toimi.
-
Ool rait. vika korjattu, lukulaite kertoi kaiken. Vas. etu pyörä irti, ja anturi käteen, selkeä vika anturin päässä..1.5mm syvä ura? Mistä lienee tullut. En alkanut purkamaan, vaihdoin anturin tinaus/kutistusmuovi systeemillä n. 10min ja Ok.
-
Ool rait. vika korjattu, lukulaite kertoi kaiken. Vas. etu pyörä irti, ja anturi käteen, selkeä vika anturin päässä..1.5mm syvä ura? Mistä lienee tullut. En alkanut purkamaan, vaihdoin anturin tinaus/kutistusmuovi systeemillä n. 10min ja Ok.
Onkohan siellä hammaskehä aivan totaalisen paskassa, vai jopa halki jostain kohtaa siten, ettei signaali vielä häiriinny, mutta paskoo anturit? Meinaan jos näin on, niin menee uusikin anturi piloille nopeasti.
-
Tarkastin silmämääräisesti, kehä ok. Pyörittelin asentaessa, ei koskettanut mihinkään...