Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: aliasJukka - 21.01.2014, 18:38:00
-
Hei taas
Ei satu olemaan auton omistajan käsikirjaa eikä korjausopasta nyt käsillä, niin kuinka jäähdytysnesteen vaihto v40 2.0 T -02 malliin sujuu yksinkertaisesti käytännössä? Esim. syylärin alaletku irti ja vanhat pois, uutta sisään ja koneen käyttöä + letkujen puristelua kunnes nestetaso paisarissa on saavutettu? Onko merkitystä millaista nestettä koneeseen laittaa?
-
vihreetä nestettä,en muista oliko tossa jäähdyttäjän alakulmassa tyhjennysroppua
-
On tyhjennysproppu mutta nopeampaa tyhjenee kun irrottaa alavesiletkun.
Samanväristä tilalle mitä siellä olikin.
Ilmausruuvit on ylävesiletkussa ja lämppärinkennon toisess letkussa.
-
Eipä oikeen saa selvää tuosta nykyisestä nesteestä minkä väristä on ollut, on niin hailakkaa. Onko se nyt minkäväristä uuden sitten oltava, punaista, vihreetä?
Ja tuosta ilmauksesta, tuleeko molemmat ruuvit avata kun nesteen on laitettu ja antaa koneen käydä hetken aikaa? Entä onko tuo lämppärikennon roppu miten pahassa paikassa?
-
Vihreetä.
-
Lämppärinkennon ilmausruuvi näkyy siellä äpäyt keskikohdalla tulipeltiä koneen takana.
Hyvin mahtuu käsi sinne. Älä sitte väännä poikki niitä ruuveja.
-
En äkkiseltään löytänyt tuota lämmityslaitteen kennon ilmausruuvia, olisiko jollakulla tarkempaa tietoa mistä kohti sitä pitäisi etsiä?
Kylmänä kun pistää käyntiin ja polkaisee kaasua, niin selvä veden ääni kuuluu sisäkennolta, epäilen että siellä olisi ilmaa...
-
Ei minun ainakaan tarvinnut mitään ruuveja availla kun vaihdoin nesteet, käytin vaan lämpimäksi ja lisäilin nesteitä. Sitten kävin muutaman kilometrin ajelemassa rauhallisesti ja lisäilin nestettä, eikä ole sen jälkeen tarvinnut. Oikealla puolella autoa syylärissä on tyhjennyshana johon saa ohuen letkun kiinni, siitä on helpoin tyhjentää.