Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Putkimies2 - 08.04.2011, 10:38:07
-
Terve!
Mulla siis otsikossa mainittu peli ja se tuntuu luvattoman laiskalta. Onhan näillä traktoreilla vähän sellainen maine mutt amielestäni 170hv pitäisi tuntua enemmän. Ohituksia saa miettiä tarkemmin kuin edellisellä autolla (Xantia HDI 110hv). Onhan turbodiesel tietenkin toisenlainen luonteeltaan mutta eikö tällaien iso viispyttyinen bensakoneenkin pitäisi vääntää jo aika kivasti?
Kulutus normaalia vajaata kymmentä litraa sataselle, maantiellä ehkä ysin kieppeillä. Käy muuten hyvin ja tasaisesti. Vai pitääkö tuota vaan kierrättää kunnolla? 5-6trpm alkaa tapahtua jotain.
-
Kierroksillahan noissa vasta ne parhaat tehot tulevat.
Mutta onhan perusasiat kunnossa? Ilmansuodattimessa ei ole kuolleita oravia, tulpat ja muut sytkän osat kunnossa eikä jarrut laahaa?
EDIT: jarrujen laahaus nyt tietenkin näkyisi kulutuksessa, joten tuskin siitä kyse.
-
Jos sieltä vääntöä irtoaa se vaisut 220 Nm/3300rpm ja tehoa 170hp/6200rpm niin...
Kyllähän se niin on että tuolla omalla ässälläkin lyön kolmosta tulille kun ohi lähden jostain 80-100 nopeuksista, näyttää edes siltä että on menossa ohi. :D
Liike alkaa vasta 4500 rpm jälkeen. :P
-
Kierroskone siis... :P
Tuo Bexikin on sellainen vaikka siinä on ikäänkuin kaksi eri moottoria samoissa kuorissa. Alapäässä jaksaa ihan kivasti, mummonikin (jos eläisi) ajaisi sillä helposti. Sitten 4500 jälkeen potkaisee selkään ja esiin tulee kisakone ;D 8)