Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Occu - 23.01.2014, 20:35:50
-
Löytyykö mistään lastua tohon mekaaniseen ruiskuun? Broidilla oli farkku 240 samalla koneella lastu ruiskussa tai ainakin edellinen omistaja sanoi niin, niin ajattelin että löytyykö sellasta mistään?
-
Kyllä nyt on kaverias kusetettu ja raakasti ;)
-
Eipä näissä K-Jeteissä taida niitä boxejakaan olla.
-
Sitä mä vähän ajattelin ku päässäkin pystyy ajattelemaan että ei mekaaniselle ruiskulle oo lastua:D
-
Eipä näissä K-Jeteissä taida niitä boxejakaan olla.
On jonkinlainen sähkö-rasia jos on lambda säätöinen
Lambda säätöisiä ei taida Suomessa tulla juurikaan vastaan, ainakaan Volvoisssa
-
Mutta silloin taidetaan puhua KE-jetistä?
-
Ei siihen K-jettiin mitään lastua voi laittaa. Mahdollinen säätö tapahtuu kääntämällä kuusiokoloavaimella ruuvia, joka löytyy määräjakajan vierestä sen pienen metallisen putken pätkän alta. Myötäpäivään rikkaammalle ja laihalle vastapäivään, jos lähtee säätelemään niin seosmittari olisi kuitenkin hyvä olla.
-
KE-jetissä on EHA, googlella lisää?
-
Mutta silloin taidetaan puhua KE-jetistä?
juu kyl se sillon on KE-jetti :)
-
Ei siihen K-jettiin mitään lastua voi laittaa. Mahdollinen säätö tapahtuu kääntämällä kuusiokoloavaimella ruuvia, joka löytyy määräjakajan vierestä sen pienen metallisen putken pätkän alta. Myötäpäivään rikkaammalle ja laihalle vastapäivään, jos lähtee säätelemään niin seosmittari olisi kuitenkin hyvä olla.
Tuo ruuvi määräjakajassa vaikuttaa lähinnä vain tyhjäkäyntiin... ohjauspaineen ja järjestelmäpaineen muutoksilla pystyy vaikuttamaan muun alueen säätöihin.
-
Mutta onhan siinä kaksi relettä. Jos niihin on saatavilla joku lastu ohjaus.
-
On jonkinlainen sähkö-rasia jos on lambda säätöinen
Lambda säätöisiä ei taida Suomessa tulla juurikaan vastaan, ainakaan Volvoisssa
K-Jet lambdalla on eri asia kuin KE-Jet. Kovin eri asia, K-Jet lambdassa säädetään seosta suuttimen näköisellä venttiilillä, ja se on vaan lisätty normi K-Jet lambdaan.
-
K-Jet lambdassa säädetään seosta suuttimen näköisellä venttiilillä.
Joka siis näyttää tältä:
(http://www.k-jet.org/img/articles/diagrams/freqvalve1.jpg)
Tuli niinkin "myöhään" kuin '77.
KE-jetissä on muoviosa jossa pistokkeen paikka suoraan määränsäätäjän kyljessä.
-
Just tuota tarkoitin.
Eikös tuon venttiilin ja lambdan väliin tule jokin ohjain/muunnin laatikko?
-
Just tuota tarkoitin.
Eikös tuon venttiilin ja lambdan väliin tule jokin ohjain/muunnin laatikko?
Jep! Jenkeissä 240 Turbot ja vaparit myös oli varustettu näillä, Turboissa lisäksi oli vielä tyhjäkäynnin säätö. Taisi täyttää US82 standardin? Sähköruiskut tuli vapareihin 82/81 siis jenkeissä..