Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Occu - 23.01.2014, 20:35:50

Otsikko: B200e lastutus
Kirjoitti: Occu - 23.01.2014, 20:35:50
Löytyykö mistään  lastua tohon mekaaniseen ruiskuun? Broidilla oli farkku 240 samalla koneella lastu ruiskussa tai ainakin edellinen omistaja sanoi niin, niin ajattelin että löytyykö sellasta mistään?
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: volovo240 - 23.01.2014, 20:39:49
Kyllä nyt on kaverias kusetettu ja raakasti  ;)
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: 240 - 23.01.2014, 20:40:02
Eipä näissä K-Jeteissä taida niitä boxejakaan olla.
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: Occu - 23.01.2014, 20:54:51
Sitä mä vähän ajattelin ku päässäkin pystyy ajattelemaan että ei mekaaniselle ruiskulle oo lastua:D
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: Veksi - 23.01.2014, 22:13:45
Eipä näissä K-Jeteissä taida niitä boxejakaan olla.

On jonkinlainen sähkö-rasia jos on lambda säätöinen
Lambda säätöisiä ei taida Suomessa tulla juurikaan vastaan, ainakaan Volvoisssa
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: HembalanD - 23.01.2014, 22:51:46
Mutta silloin taidetaan puhua KE-jetistä?
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: random - 24.01.2014, 11:12:36
Ei siihen K-jettiin mitään lastua voi laittaa. Mahdollinen säätö tapahtuu kääntämällä kuusiokoloavaimella ruuvia, joka löytyy määräjakajan vierestä sen pienen metallisen putken pätkän alta. Myötäpäivään rikkaammalle ja laihalle vastapäivään, jos lähtee säätelemään niin seosmittari olisi kuitenkin hyvä olla.
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: NBM - 24.01.2014, 12:57:19
KE-jetissä on EHA, googlella lisää?
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: jogiin - 24.01.2014, 14:11:41
Mutta silloin taidetaan puhua KE-jetistä?
juu kyl se sillon on KE-jetti :)
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: Hannu_264 - 31.01.2014, 09:02:24
Ei siihen K-jettiin mitään lastua voi laittaa. Mahdollinen säätö tapahtuu kääntämällä kuusiokoloavaimella ruuvia, joka löytyy määräjakajan vierestä sen pienen metallisen putken pätkän alta. Myötäpäivään rikkaammalle ja laihalle vastapäivään, jos lähtee säätelemään niin seosmittari olisi kuitenkin hyvä olla.

Tuo ruuvi määräjakajassa vaikuttaa lähinnä vain tyhjäkäyntiin... ohjauspaineen ja järjestelmäpaineen muutoksilla pystyy vaikuttamaan muun alueen säätöihin.
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: Make - 31.01.2014, 09:21:51
Mutta onhan siinä kaksi relettä. Jos niihin on saatavilla joku lastu ohjaus.
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: The_OttoB - 31.01.2014, 09:42:03
On jonkinlainen sähkö-rasia jos on lambda säätöinen
Lambda säätöisiä ei taida Suomessa tulla juurikaan vastaan, ainakaan Volvoisssa

K-Jet lambdalla on  eri asia kuin KE-Jet. Kovin eri asia, K-Jet lambdassa säädetään seosta suuttimen näköisellä venttiilillä, ja se on vaan lisätty normi K-Jet lambdaan.
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: Teuwo - 31.01.2014, 13:43:14
K-Jet lambdassa säädetään seosta suuttimen näköisellä venttiilillä.

Joka siis näyttää tältä:
(http://www.k-jet.org/img/articles/diagrams/freqvalve1.jpg)

Tuli niinkin "myöhään" kuin '77.

KE-jetissä on muoviosa jossa pistokkeen paikka suoraan määränsäätäjän kyljessä.
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: Veksi - 31.01.2014, 19:46:35
Just tuota tarkoitin.
Eikös tuon venttiilin ja lambdan väliin tule jokin ohjain/muunnin laatikko?
Otsikko: Vs: B200e lastutus
Kirjoitti: The_OttoB - 31.01.2014, 19:52:57
Just tuota tarkoitin.
Eikös tuon venttiilin ja lambdan väliin tule jokin ohjain/muunnin laatikko?

Jep! Jenkeissä 240 Turbot ja vaparit myös oli varustettu näillä,  Turboissa lisäksi oli vielä tyhjäkäynnin säätö. Taisi täyttää US82 standardin? Sähköruiskut tuli vapareihin 82/81 siis jenkeissä..