Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mopörhead - 24.01.2014, 09:27:20
-
Noniin, eka kunnon kylmäkäynnistys ilman lohkolämppäriä, pakkasta -21, potilas siis '05 2.4 pensavehje:
Starttasi hyvin, kierrokset nousi sinne 1500-2000, mutta sitten laski (aika tasaisesti) ja sammui. Uusi yritys ja sama homma. Seuraavaksi pidin sitte koneen käynnissä kaasupolkimella, tätä 20-30s ja sitten pysyi jo käynnissä normi tyhjäkäynnillä.
Mikähän tossa mahtaa olla kun "ryyppy" ei tunnu pysyvän päällä. Aikaisemmat lähdöt -17 asteessa olleet ihan ok, mitä nyt kerran tais tehdä ton saman, mutta sillon ehti herätä just ennen sammumista ja jakso nostaa kierrokset ylös.
Moottorivalo ei syttynyt joten vikakoodeja tuosta tuskin jäi.
Ja joku aikaisempi omistaja on keksinyt poistaa sen imuilman esilämmityputken, siis sen mikä menee sinne pakosarjalle. Se uupuminen ei nyt tähän vaikuttane, mutta mitäs se puuttuminen muuten aiheuttaa?
-
Moi!
Onkos polttoaineen suodatinta vaihdettu milloin viimeksi? Ekana tuli vain mieleen että bensa loppunut suuttimilta ja sentäin sammunut.
Oma 850 teki samantyylisesti kesällä kun polttoainepompun letkussa reikä tankin sisällä. Paineet riitti käynnistämiseen mutta ei pysynyt käynnissä.
-
Hmm... Sama tuli mieleen, että ei saa kakkua tarpeeksi, mutku melko samoissa olosuhteissa kuitenkin aikaisemmin lähteny, ni hylkäsin teorian.
Täytyy silti tarkistaa, jossain kohtaahan se suodatin tulee tiensä päähän.
Yleisesti ottaen tämä yksilö on palvellut hyvin, muutamat alustan natinatkin hävis kunnon pakkasten myötä :)
-
Jos polttoaineen seasso ollut esim. vettä niin suodatin kyllä tukkeutuu.
Vettähän kondensoituu kyllä tankkiin.
-
Nyky-ysivitosessahan on masinolit ja lasolit mukana ni eiks nää vesiongelmat oo enää muisto vain, siis kun auto kokoajan käytössä, tankataan aina täyteen jne.
-
Itsellä '01 2,4 tehnyt nyt neljän vuoden aikana pari kertaa talvessa tuon että lähtee kylmänä hyvin käyntiin, mutta sammuu sekunnin sisään, toisella startilla aina normisti käyntiin. En ole kummemmin puuttunut asiaan, kun ei ole yleistynyt.
Itsellänikin imuilman esilämmitys eliminoitu koska sitä ohjaava painekello vuosi, joten letkut tulpattu, läppä kylmä asennossa ja pakosarjalta tuleva putki poistettu. Oiskohan sulla ollut samaa vikaa?