Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jvVolvo - 24.01.2014, 10:53:24
-
Juu elikkäs volvo ei oikeen haluu vastata heti kaasuun, vaan jos hiukankin nopeemmin laittaa kaasun pohjaan niin mooaa/puutuu ja sitte vasta lähtee vetämään. Onko vaan säätö honmia vaiko olisko kalvo rikki kaasarista, imuvuoto tai jotain muuta. Luisti irrotettu ja putsailtu ja kaveri laittoi öljyä kaasariin hiukan liian vähän et luisti nousisi ripeemmin ennen kuin alkaa öljy vaimentaa. Vai pitäisikö nostaa neulaa rikkaamman seoksen saamiseksi?
-
Eihän tulpanjohdot lyö pintaan tulta näkyvästi pimeässä?
-
Jos oikein ymmärsin viankuvauksen, moottori "tukehtuu pullaan", jos syöttää liikaa.
Vika pitää korjata sieltä, missä se on, eikä tekemällä lisää vikoja (väärä neulan asento, väärä vaimennusnesteen määrä).
Imuvuoto? Kalvo puhki? Luisti jumissa? Roska kaasuttimessa?
Ilmansuodatin kannattaa ensimmäiseksi vaihtaa uuteen tai poistaa, kun korjaa polttoaine-ilma-seokseen liittyviä vikoja.
Jos sytytysennakkoa säätää alipaine- ja keskipakosäätäjä, voi jompikumpi olla jumissa, ja ennakko ei siksi pysy käyrällä.
Muut sytytyspuolen viat aiheuttavat nykivää käyntiä ja paukkumista pako- tai imupuoella.
-
Onko siinä mitään bensansuodatinta?
Kalvo hajalla, ajotus pielessä.
Onko puola ehyt?
Sen pitäisi olla noin kädenlämpöinen, ei saa polttaa kättä.
-
Katkojan kärjissä piikki. Tarkista sytytys ennakko myös.