Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: zemex - 24.01.2014, 14:49:02
-
Kun lämmittää moottoria alla 2h lohkolämmittimellä niin ei käynnisty auto kunnolla. Käy hieman vajavaisesti aluksi ja melkein sammuu.. Oon lukenut, että joku anturi luulee koneen olevan liian kuuma jos lämmittää liian lyhyen aikaa konetta..
Onko tähän mitään korjausta olemassa? Ärsyttävä ominaisuus..
-
Sulla on siis calixin letkulämmitin.. (RE480).
Ongelma on aikas yleinen nykyautoissa (mm. VAG TSi -koneet).
Kallis ja varmasti toimiva korjaus on vaihtaa koko systeemi Defan säteilylämppäriin.
Itsellä tuo Calix on toiminut V50 T5 moitteetta. (sama vastus menee näihin 5-sylinterisiin).
RE480 vastuksen asennussarjan M34 as.ohje: http://www.calix.se/files/3c9a71377514fd9d2d0da19ac716f156.pdf/M34.pdf
Tiedä sitten pystyykö tuolle Calixille mitään korjausliikettä tekemään... :idiot2:
-
Semmoseen 300w säteily lelu lämppäriin ei kannata ainakaan vaihtaa..
meillä oli kanssa edellisessä pirssissä sama ongelma 2.4 v50. Ei varmankaan kannata tehä mitään, tai jos tekee niin vesipumppu siihen varmaan pitäis laittaa niin lämpiäisi koko moottori tasaisesti. Eikä kuumenisi liikaa sen anturin ympäristö.
-
Mistä muuten tietää että onko autossa lohko vai letkulämmitin? Itsellä sama auto mutta tavallisella 2.4 koneella ja joku calixin tekele siinä on lämmittimenä.
-
Semmoseen 300w säteily lelu lämppäriin ei kannata ainakaan vaihtaa..
meillä oli kanssa edellisessä pirssissä sama ongelma 2.4 v50. Ei varmankaan kannata tehä mitään, tai jos tekee niin vesipumppu siihen varmaan pitäis laittaa niin lämpiäisi koko moottori tasaisesti. Eikä kuumenisi liikaa sen anturin ympäristö.
Totta, säteilylämppärin lämmitysteho on ihan olematon verrattuna vesitilassa olevaan lämmittimeen.
Calixilla on olemassa pumppusarja, siitä voisi tosiaan olla apua, tässä yksi linkki http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5935/letkulammittimet/calix-pumppusarja
-
Mistä muuten tietää että onko autossa lohko vai letkulämmitin? Itsellä sama auto mutta tavallisella 2.4 koneella ja joku calixin tekele siinä on lämmittimenä.
Varmin on katsoa konehuoneesta, mutta V50 5-syl. bensakoneisiin Calix ei muuta luettelossaan tunnista. calix.se löytyy suositustaulukko.
-
Ja jos lompakko antaa periks kokeilla niin http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/1724085 tuota kannattas kokeilla.. :)
-
Mistä muuten tietää että onko autossa lohko vai letkulämmitin? Itsellä sama auto mutta tavallisella 2.4 koneella ja joku calixin tekele siinä on lämmittimenä.
Sen kuulee kun laittaa töpselin seinään onko kumpi lämmitin. Säteily on hiljaa ja letku sekä lohko lämppäri alkaa porisemaan. Kuin vedenkeitin..
-
Totta, säteilylämppärin lämmitysteho on ihan olematon verrattuna vesitilassa olevaan lämmittimeen.
Calixilla on olemassa pumppusarja, siitä voisi tosiaan olla apua, tässä yksi linkki http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5935/letkulammittimet/calix-pumppusarja
Toi olis kyllä hyvä. Itsekkin joskus kattelin samaa. Mutta minun mielestä on niin pieni probleema tuo aloittajan onkelma etten kyllä rahojani tuohon laittaisi. Meillä oli kuitenkin auto seittemän vuotta eikä aiheuttanut sen kummempia oireita, muuta kuin sen 2 sekuntia käynnistyksen jälkeen hieman heikko tyhjäkäynti..
-
Itsellä teki allekirjoituksen T5:nen ja ST Focus samaa kun sopivasti lämmitti. T5:seen tehtiin takuuna jonkinlainen lämmittimen siirto heti uutena mutta sekään ei auttanut kokonaan. Kasa letkuja vaihdettiin konehuoneeseen...