Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: keppaheikki - 26.01.2014, 20:57:22
-
Nonii, eli tommonen v70 - 99 ajettu 300tkm ja 2.5tdi sekä automaatti kohteena, tulossa pihaan viikon päästä lauantaina...
Edukkaasti saa nii pakko ostaa tietennii :D
Autosta mennyt kaverilla laatikko rikki, vaihdettu "uusi" laatikko tilalle joka siis purkurilta haettu.
Vaan eipä pelaa tuolla uudellakan laatikolla, pakki ja 4 puuttuu.. sekä valo joka näyttää mikä vaihde päällä vetää rallia ees sun taa..
Tuliskoha kuntoo laatikon ohjainboxi uudelleen ohjelmoimalla? Jostain lueskelin et kaikki näihin käypäset lootat 4 vaihteisii?
Onkos täs jtn eroo vuotta vanhempaan s70 jossa sama teknikka ku tuos edel mainittu? Vai onko täs 99 jo can väylä sähköt ku tuos 98?
Ku tosta S70 sais laatiko ja ohjain boxi jotka pelaa varmuudella yhteen.. mut kuis sit muuten ton v70:n jos sähköt uudemmat? Vikakoodeja en päässy
lukee ku koneet kotona ku ihan muilla asioilla olin liikentees..
Koitin haulla hakee jtn löytyki mut ei suoranaisesti tuollasen kans kukaa paininu?
Vinkeistä ja tiedoista jo etukäteen kiittäen!
-
Ainakin osassa -99 malleja on jo can-väylä ohjaus. -00 malleissa kaikissa.
-
Laatikon ohjaus on can-väyläisissä erilainen kuin vanhemmissa. Ei mene suoraan ristiin siis.
-
Mistäs ton erottaa onko can väylä vai ei?
-
Mistäs ton erottaa onko can väylä vai ei?
Ilmanputsarin jatkeena olevasta ilmamäärä- (ei Can) tai ilmamassamittarista (can). Allekirjoitukseni linkin takaa, sivulta 3 löytyy vertailukuvat mistä tunnistaa.
-
Selvitin tossa VIN numero perusteella v70 vuosimallin niin onki 2000... eli 100% varmuudella can sähköt :idiot2: (Trafista tarkistin tietoja myös niin ensirekisteröity 21.7.2011 ja käyttöönotettu 22.7.1999 eli tuonti peli ilmeisesti)
Ja selvisi myös et tos s70 ja v70 sama laatikko VIN numeroide mukaan.. pystysköhän toho 98 mallin laatikkoo vaihtaa ohjainkoneiston tuoreemmasta
joka stte pelittäski ton ohjainboxi kanssa joka käyttää noita can sähköjä? ( laatikon malliks anto molempii AW 42 AUTOMATIC GEARBOX)
Nii tosiaa tuo nykyne s70 -98 2.5 tdi ja tomaatti saa väistyä kun tuo V70 tulee pihaan... s:läine menee siinä kohtii lihoiks,eli saa siitä sit osia toho tuoreempaa mitkä ny sit sopiika..
Ja kiitoksia tähän astisista vastauksista, apua on ollut niistä tän järkeilyn kans... ::)
-
Periaatteessa toi varmaan onnistuisi, että siinä laatikon kyljessä kiinni olevan "boksin" (se mihin ne piuhat kiinni tulee...) vaihtaisi can-versiosta vanhempaan. Mekaanisesti noi laatikot on tietääkseni samoja, tuo ohjaus vaan on erilainen.
Tuota joskus pohdittiin erään ostajan kanssa kun purkulaatikkoa kauppailin, mutta hän silloin päätyi siihen, ettei ota asiassa riskiä. Mitään varmaan tuosta en osaa siis sanoa.
-
Näin kans asian pohdin olevan, noh viimestää sunnuntaina saadaan varmistus asiaan toimiiko homma näin..
Kuis onko kokemusta kestääkö nää laatikot jos tonne lastun lykkää? Et paljoko kärsii newtoneita olla ennenkö ottaa itteensä?
-
Lastulla sitä rikki saa. Mutta jos muuta alkaa ruuvaamaan niin onkin eriasia.
Foorumilta löytyy tietoa siitä diesel viritys osiosta.
-
peruslastulla näihin tulee yleensä luokkaa 20-30hp ja 50nm lisää. Tuolla ei vielä laatikkoa riko.
-
Nonii, yö räpelletty tota farkkuu... koneisto saatiin vaihdettuu.... mu mut... pakki puuttuu edelleen!?
Laatikosta kyllä tuntuu kuuluvan ääni kuin pakkikytkeytyisi päälle mutta ei vaan liiku... mistäköhän mahtaa johtuu?
Noilla ei can sähkö koneistolla ja piuhoilla joutu huudattaa melko rankasti ennenkö suostu liikku ja silloinki jos liikku niin todella vaivalloisesti ja pakki oli
Sellainen että vällillä paukahti päälle vain hetkeksi joten melko nykivää oli tralerilta pois peruuttelu...
Ja en noilla omilla yleismallin vika koodinlukijoilla päässy lukee koodeja mitä antaa.... moottorinvikavalo ja auto liukkaalla tiellä valo paloi ja palaa edelleen.. myöskään kierrosluku mittari ei pelitä, onko kokemuksia mistä moinen voisi olla kiinni?
Ton pnp kytkimen puhdistelin siinä samalla ja tuntuu pelaavan kun pakkivalot ym syttyvät kun R valittuna...
Nii ja yritin koodailla tota kaukosäädintä keskuslukitukselle takas käyttöön... lopputulos oli renkutukse jälkee se et avainta en enää pois saanut virtalukosta,
Muilla vastaavia kokemuksia..?
Muuten tyytyväinen tohon hankintaan mut noi pari pikku juttuu ku ny saa vaa selvitettyy nii pääsee leimaa kyselee konttorilta..
Ps. Jos jollai noi volvo vikakoodilukulaitteet täs ylöjärve nurkis ja halukkuutta olis nii tääl olis yks v70 mistä ne vois kattoo...
Nukutaa ny pari tuntii tähä välii et pääsee huome tai siis tänää harrastaa taas volvoo... :pomo:
-
Jossain ABSeissa häikkää jos luistoneston valo palaa.
Mutta sekin selviää kun luetutat koodit vaikka yhteistyökumppanillamme. http://www.autodiagnoosi.fi/
Ei olis kaukana ja jos ymmärrtänyt oikein niin Volvo tietämystä on hyvin.
Tuossa mahdollisesti joutuu jo koodaamaan kaukosäätimen.
Koita kestää, hyvä siitä vielä tulee. :)
-
Tulihan siin nukuttuu jo 5 tuntia välis :buck2:
Alko kaukosäätö pelaa keskuslukolle, joo autodiagnoosi reissua huomiselle suunnittelin...
Kävin ajamaski jo konee ja laatiko ölpät lämpösiks, ilmeisesti limp mode päällä..
Hiljaa hyvä tulee, niin kuullu joskus jonku sanova ;)
-
Vikavalojen kuittaaminen saattaa sammuttaa valon ja poistaa vikatilasta. Toisaalta se voi poistua ihan ajamalla, riippuu ongelmasta. Koodi vaan jää talteen järjestelmään.
Ja näissä can-väylä autoissa toimii harvat tarvike lukijat.
-
eihä sitä millää malttanu pitää loppupäivää näppejään erossa tosta uuesta hankinnasta...
aloin tutkimaan nuita ohjain boxeja ym muuta semmosta, noh siel oli vaihteiston ohjain boxi vaan puoliks paikallaa! vissii kaverin joku kaveri yrittäny mua enne " korjata " P***le... :nohnoh
olis voinu sen boxin takasin paikalleenki kunnol värkätä, noh onneks huomasin.. nyt siis boxi takas paikoilleen ja kas SRS valo sammmu, kiekkakello alko pelaa... nuoli valo vilkkuu...
löin sit ton mun vikakoon lukijan kiinni ja kappas! alko puhuu auton kans! ekalla lukemalla anto koodeiks P 0753 SHIFT SOLENOID A ELECTRICIAL ja P 0722 OUTPUT SPEED SENSOR CIRCUIT NO SIGNAL
nollasin nuo edellä mainitut pois ja nuoli valo sammui! moottorin vikavalo paloi edelleen, koitin pakkia.. ei vielä löytänyt (pakkivalot vieläkin syttyy) voiskoha vika sittenkin piillä kaikesta huolimatta tuossa pnp katkasijassa? eteenpäin löyty vaihteita ja pieni nykäys eteenpäin ja taas nuoli valo alko vilkkaa ja herjaa tuota P 0753 SHIFT SOLENOID A ELECTRICIAL edelleen..
mitähän seuraavaks keksis koittaa... vai pitääkö vua lähtee solenoidi kauppaa? missä tuo A soleinoidi mahtaa tuolla sijaita? :idiot2:
-
No nii huomen sit auto tonne autodiagnoosille, vaikuttivat ainaki näi alkuu puhelimes hommansa osaavilta..
Vien töihin mennessäni että saavat rauhassa tutkii, pois haetaan ku muistetaa...täytyy samal kysellä minkälaista lastua heiltä tommosee löytyy.. :pomo:
-
Olivat eilettäin lukeneet vikakoodit, laatikolta oli löytyny 1 solenoidia herjaava ( koko ajan auki oleva venttiili) ja pyörintä nopeus anturin koodi.
Moottorilta olivat löytäneet pakokaasujen takaisin kierrätykseltä tulevan ja turbon ohjauksen vikakoodin. kerkiävät tutkimaan paremmin mistä kyse vasta 18.pvä.. odottavan aika on pitkä..