Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Juusoo - 26.01.2014, 20:59:53

Otsikko: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 26.01.2014, 20:59:53
Tässä olis juttua meikäläisen toisesta volvosta. Eka tuli tossa syksyllä vaihdettua pyörään, no se päätyi kokeilumyyntiin ja meni samana iltana kaupaksi. Joten taas myynti-ilmoituksia selaamaan, uus volvo piti saada niin tuli osto-ilmoituskin tehtyä, sen kautta löytyi sitten tämä kyseinen peli :) Volvo lähti suht halvalla, mutta onhan siinä laittoakin, mm. kuskinpuolen kontinlasi oli rikki, perässä jotain hämärää ja kaikkea pientä laittoa siellä täällä, onhan se jo ihan kunnoitettavasti liikkunut, 496tkm mittarissa O0. Tekniikkapuolelle tehty perus viritykset kuten viking-lastu ja bleed tyyppinen ahtopaine ruuvi. No, ahtopaine mittarista selvisi, että ahtopaine piikkaa välillä aika pahasti, peruspaine oli mittarin mukaan 0.6bar ja piikkasi pahimmillaan 1.5bar, joten bleedi tuli otettua pois ja ahtopaine säädettiin sopivaksi laittamalla pikku spacer hukkaportin kellon kiinnitysraudan alle, nyt ahtaa aikalailla tasan 1,0bar, hiukan se piikkaa edelleen mutta pitää joskus tilata säädettävä kello.

Madallettu tätä on myös kohtalaisesti, edessä jotkut e36 bemarin madallus jouset+ lyhemmät iskarit ja takana ihan rälläkkä madallus. Korkeus on omasta mielestä ulkonäöllisesti aika hyvä nyt mutta ajettavuus ei, joten joitakin muutoksia alustakin kokee aikanaan.

Tässä olis kuvia suunnilleen siitä, millainen oli ostettaessa, maskin kerkesin ottamaan irti maalattavaksi kun oli vähän huonossa hapessa.
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/GOPR1735_1390566281564_high_zps552296f6.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/GOPR1738_1390566169565_high_zpseda444ba.jpg)

Eilen 25.1 lähdettiin kaverin kanssa laittamaan autoa, vaihdettiin takalasi ja tutkittiin perää, vaihdettiin kuskin puolelle vetari,pyöränlaakeri ja sen ulkokooli, myyjän mukaan laakeri olisi ollut väljä siihen mutta eipä muuttunut miksikään, pitää satunnaisesti pikku naputusta ja pyörästä heiluttaessa tuntuu pieni välys kun auto nostettu ylös. No, ajateltiin että se on tähänkin asti kestänyt niin kai se vieläkin kestää. No samana iltana käytiin vähän kaiteessa, pienillä vaurioilla selvittiin onneksi tälläkertaa, pahemminkin olisi voinut käydä.

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/IMG-20140125-WA0053_zps5b990d48.jpg)

Matka jatkui trailerilla kun ei suostunut enää käymään. Syynä taisi olla lähes irronnut tankki, bensapumpun kulma oli ylimpänä ja pumppu ei saanut kunnolla bensaa.
Yllättävän pienillä vaurioilla säästyttiin. Nyt auto käy ja liikkuu omin voimin täysin moitteetta.

Seuraavaksi olis ohjelmassa viedä auto nosturille ja pistää katsastuskuntoon.
Uusiksi pitää tehdä
-Pari ruostekohtaa kuntoon
-Pakoputki kasassa parista kohdasta
-Pari muuta hitsipaikkaa pohjaan
-Se perän naputus ja väljyys pitäis myös katsoa kuntoon
-katti putkeen, luultavasti pitää nostaa hieman ja muuta pikkuhommaa :)

Ja ihan huoltomielessä vois vaihtaa tiivisteet+laakerit jossakin vaiheessa koneeseen, viimeistään sitten jos aletaan tehoja kutittelemaan enemmän.


Tästä tulee siis itelle käyttöauto kun vajaan 3kk päästä tulee 18 ikävuotta täyteen.

Vanteiksi tulee levitetyt peltivanteet luultavasti 8x16 ja 9x16 koossa, pitäisi enää mankeloida levityspalat ja siirtää etuvanteista keskiöitä,aihiot sorvattu halki jo.
Tekniikka pysyy ainakin alkuun suunnilleen tuollaisena kuin se on nytkin mutta isommat suuttimet+IMM+uusi lastu pitäisi laittaa, ajatuksena olis ajaa tällä e85 bensalla tästä eteenpäin. Pakoputkiston voisi myös tehdä virtaavammaksi yhdellä vaimentimella ja laittaa katin ohitusputki laipoilla. Ehkäpä hiukan isompi ahdin+alucooleri tulee joskus laitettua.
Manuaalilaatikko pitäis myöskin hankkia kun on automaatti laatikolla nyt

Näillä mennään tälläerää ;) Vinkkejä tohon perän naputukseen ja pyörän väljyyteen kiinnostais kuulla?

Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 09.04.2014, 22:37:08
Tänään tuli käytyä leimalla. Melkolailla odotusten mukaan tuli hylätty. Vikalistaa lähdin hakemaankin. Eli kaiteeseen ajosta jäi sen verran muistoja että katsurikin sen huomasi, hanttarin puolelta etutukivarren korvake on ottanut hieman kipeetä. Katsuri kyllä totesi itsekin että kulmat näyttäis olevan kohdillaan, eikä ole muutakuin kosmeettista vikaa, mutta silti tarvitaan lappu nelipyöräsuuntauksesta kun uusintakatsastukseen mennään. Etujouset eivät kelvanneet kun oli putkiklemmareilla varmistettu jousikupeissa pysyminen. Lupasi kyllä muutoskatsastaa nykyisilläkin jousilla, kunhan asianmukaisesti laitettu, eli lyhempien iskareiden kanssa. Lyhkäisempiä iskareita saa tarjota jos joltain löytyy. Lisäksi käsijarrua pitää vähän tutkia kun eroa oli 100%, hanttarin puolelta ei pitänyt ollenkaan. Tuulilasista tuli korjauskehotus.

Pätkän pakoputkea, hanttarin raidetangon kokonaisuudessaan ja helmaan ja bensatankin eteen palkkiin jouduin pikkupaikat hitsaamaan. Helma ei olisi mitenkään pakollinen ollut, mutta vähän ruosteessa ja ohkaiseksi oli päässyt niin pieni pätkä tuli sitten uusiks laitettua.. "palkissa" ei sen sijaan ollut tervettä peltiä jonkin koriliiman alla 15cm matkalta oikeastaan yhtään. Ainoat pintaruostetta suuremmat ruostepaikat löytyneet juurikin paikoista, missä tuota korimassaa on >:( Muuten oikeinkin hyväpeltinen puoli miljoonaa ajetuksi S* Melko helpolla siis päästiin kun ottaa huomioon auton ostohinnan  ::)

Kesävanteitakin on mietitty, tuumaa leveämmät pellivanteet tulee kuin aluksi suunnittelin, eli 9x16 ja 10x16. Näillä mennään alkuun ja sitten vois jotkut aluvanteet hankkia kun on sellaisia rahoja sijoittaa.

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMAG0307_zps2dcc1794.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMAG0310_zps6bfa2381.jpg)

Tollanen se on nyt. Puskureita tuli vähän hinkattua turtle waxilla, tulihan niistä vähän paremmat. Koko autolle pitäis tehä sama operaatio kunhan saa aikaseks. Takalasit vois kalvotella kans.

Tuolla olis muuten lisää probleemia autoon liittyen.. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=46636.0
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 10.04.2014, 23:42:09
Kesävanteita tuli tehtyä ja soviteltua
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMAG0371_zps38390770.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMAG0372_zpsc86175ba.jpg)

Nyt tuli hyvä 8) Melko suorakin tuli heti laakista, keskiöö pitää hienosäätää kun on heppailtu vaan vähän sinnepäin.

Nelipyöräsuuntaus parin viikon päästä kun veli kerkiää koulussa tekemään.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 12.05.2014, 19:09:32
Katsastettu, ajettu ja hajotettu. Alkaa olla varmaankin tuo 500tkm ajettu tekniikka ainakin osittain ehtoopuolella, ahtoletku ainakin täynnä öljyä. Öljyä paloi reilu litra viimeiselle muutamalle sadalle. Kunnolla kun polkee, niin sinistä puskee jonkin verran. Ajossa kuitenkin vielä toistaiseksi, nätillä ajolla ei tunnu palavan öljyä.

Katsastus meni ihan mukavasti, pyörät saatiin suunnattua ja vikaa ei löytynyt kuin tuulilasista. Leiman jälkeen pistin laikkajouset takaisin ja lyhensin pohjaanlyöntikumeista 3/4, makas edestä aikalaillakin niitten päällä, kun madaltu melkein 3cm niitä lyhentämällä. Vanneprojektiin ei oo löytynyt motivaatioo mutta väliaikaisen ratkaisun sain kehitettyä.

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMAG0505_zpskif6xcql.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMAG0503_zpszjhzgpab.jpg)

Eli käännetyt 6,5x15 pellit alla 195/50 renkailla, madaltu aikalailla, mikä oli kyllä hakusessakin ;) Näillä mennään siihen asti kun löytyy parempi vaihtoehto.

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMAG0373_zpslgumvkng.jpg)
Suureen kulutukseenkin taisi löytyä syy tuosta kickdownin vaijerista :D

E85 kokeilun tuloksena kulutus 12,2l/100km 75km matka-ajoa n.130kmh vauhdilla ja 25km kaupunkia.

Seuraavaks ruvetaan haalimaan isompaa suutinta, lastut, pykälän isompaa puhallinta, manuaalilaatikkoa,kytkintä yms... Koneelle pikku remppa jos saa jonkun toisen käyttiksen hommattua. Pikkuhiljaa. Nettiautostakin ilmotus vanhentuu parin päivän sisään ja uusiks en laita myyntiin, laitetaan mieleiseks ja ajan ite :)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: pomo - 12.05.2014, 19:45:44
Mullon kohta 510tkm ja hyvin pelaa.  :pomo:

Ja vanteet. KRÖHÖM!  ;)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Masuli - 12.05.2014, 20:16:57
Mullon kohta 510tkm ja hyvin pelaa.  :pomo:

Ja vanteet. KRÖHÖM!  ;)

Ne on turhan kapeet  :nuhtelu
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: pomo - 12.05.2014, 21:01:26
Ne on turhan kapeet  :nuhtelu
Kyllä niille 225:n menee. Kato mitään amis touhuja jokka tuhoo ajo-ominaisuudet.   :facepalm:
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 12.05.2014, 22:08:49
Mullon kohta 510tkm ja hyvin pelaa.  :pomo:

Ja vanteet. KRÖHÖM!  ;)
Itellä jäi nyt 600km vajaaks tuo 500tkm, sitten "hajos" :D Tosin nyt en oo saanut yhtään öljyä häviämään, vaikka sadekelistä johtuen tullu kiusattua vanhusta vähintäänkin riittävästi, mikä muu vois aiheuttaa öljyn katoamisen kuin 500tkm ajettu väljä vinokone + mitsun 13c ::) :idiot2: Pitää varmaan hakea maxlifet koneeseen ja toivoa parasta ;D

Ne on turhan kapeet  :nuhtelu
Näinhän se vähän on :D

Kyllä 225 vielä kympille menee mukavasti ;) Ajo-ominaisuudet kun on jo tuhottu n. 5cm maavaralla :D
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: p3lt0n3n - 12.05.2014, 22:56:38
Tuli bongattua tämäkin oikeen paikanpäältä joku ehtoo huittisten ABC;ltä, mutten millään nyt saa päähäni että mikä päivä.  :idiot2:

Siisti peli livenä, erottu heti massan seasta positiivisesti, toivottavasti näkyilee volvo seuraavassa miitissä niin pääsee tarkastelemaa lähemmin.  ;D
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 12.05.2014, 23:13:06
Tuli bongattua tämäkin oikeen paikanpäältä joku ehtoo huittisten ABC;ltä, mutten millään nyt saa päähäni että mikä päivä.  :idiot2:

Siisti peli livenä, erottu heti massan seasta positiivisesti, toivottavasti näkyilee volvo seuraavassa miitissä niin pääsee tarkastelemaa lähemmin.  ;D
Kiitoksia! Olitkos sä siinä porukassa ketä tuli vanteitakin ihmettelemään :D Kerää kyllä mukavasti katseita ja kommenttia kun liikenteessä näkyy :D Perjantaina kärsittiin isosti teknisistä ongelmista sillä suunnalla kun päätin pakitella niin että risa pohjapanssari hajos entistä pahemmin ja vetäs jotain ylimäärästä konehuoneeseen ja hyppäs remmi tehostajalta ja vesipumpulta ;D Onneks oli työkalut lähellä...

Ja kyllä olen seuraavaan miittiin tulossa, edellinen jäi väliin sattuneista syistä... ;D
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: p3lt0n3n - 12.05.2014, 23:25:03
En tullu lähempää ihmettelemään kun käytiin muijan kanssa äkkiä kaupassa , bongasin heti volvon parkkipaikalta ja sitten vielä kuskin ruokailemasta, taidettiin katseitaki siinä vaihella mutta tuskin jää mieleen.  ;D

Sopii kyllä molemmat kartanot pomon sekä sun hyvin omaan silmään, ja molemmat heti tunnistettavissa kun näkee auton yleisilmeen että siitä on pidetty huolta  8), eikä oo perus laiminlyöty merikontti kuten pakkaa valitettavan usein olemaan.  :idiot2:
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 12.05.2014, 23:30:11
En tullu lähempää ihmettelemään kun käytiin muijan kanssa äkkiä kaupassa , bongasin heti volvon parkkipaikalta ja sitten vielä kuskin ruokailemasta, taidettiin katseitaki siinä vaihella mutta tuskin jää mieleen.  ;D

Sopii kyllä molemmat kartanot pomon sekä sun hyvin omaan silmään, ja molemmat heti tunnistettavissa kun näkee auton yleisilmeen että siitä on pidetty huolta  8), eikä oo perus laiminlyöty merikontti kuten pakkaa valitettavan usein olemaan.  :idiot2:
Aivan, nyt tajusin kuka oot :D Melkein morjestinkin kun aattelin että taitaa olla tuttu :D Joo kyllä tota on koitettu mahdollisimman hyvin pitää, ja pikkuhiljaa entistä parempaan päin ;)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 16.06.2014, 02:13:04
Päivitellääs välillä.

Mittariin tuli pyöreitä.
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140523_1536441_zpsdf51224e.jpg)

Sen jälkeen ei ollut pariin viikkoon mitään muuta kuin ongelmia. Ahdin rupes päästään öljyä läpi, käynti hävis ihan täysin, rötäs aikalailla, sadekelillä hädin tuskin pysyi käynnissä ja lopulta hävis ahtopaineet. Lähes vakio ahtopaineilla kiihdyttäessä pamahti pakoputki katalysaattorin ja vaimentajan liitoksesta auki, kotiin laittamaan takaisin, eka kiihdytys ja taas irtosi. Pakoputken päästä ei tule mitään :o Hetken mietittyäni rykäsin putkiston irti ja hetken tutkimisen jälkeen paljastui että viimeinen vaimennin tukossa :idiot2:

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140526_1341261_zpsc94d3f11.jpg)

Tollasta sieltä tuli, katalysaattori oli oksentanut sisältönsä ympäri pakoputkea ;D. Katalysaattorin ohitusputki paikalleen ja viimeinen vaimennin korvattiin suoralla 2,5" putkella. Hetken luulin jo että toimisi, mutta ei. Töihin ajellessa meno oli todella tukkoista. Töistä lähdin kotiin ja pääsin 200 metriä kun alkoi tolkuton rötääminen ja lopulta sammui, hetken odottelin ja pitkän sahaamisen jälkeen lähti vaivalloisesti käymään, tais olla jopa 2 pyttyä pelissä mukana >:(. Bilteman vaparilla heitin vesilintua, putsasin sytkäpuolan johdot hapettumasta ja eristin kunnolla, putsasin tulpat ja säädin kärkivälit, vaihdoin ilmamassa mittarin. Sehän alkoi toimia O0. Ois pitänyt tehdä vaihe kerrallaan niin ois tiennyt vian todellisen aiheuttajan. Edelleen sadekelillä toisinaan rötää hieman ahdoilla, jospa uudet tulpan johdot+tulpat korjais asian.

Öljyä kuluttavaan ahtimeen tulee ratkaisu, Switzerin S2B huollossa veprotechillä, suuttimiks tulee 630 dekat, tonilta lastut ja 3" IMM.
Perjantaina tuli haettua varaosa 940 josta tulee ainakin alkuun M47 ja ehjä perä johon ihan vaan kemppilukko. Nykyään alla oleva akseli on äänestä päätellen tiensä päässä ja lukkokin lakkas pitämästä kun ahtoa nosti... Kytkimeks turbon vakio sintterilevyllä. Näillä mennään alkuun ja katotaan mitä kestää, myöhemmin kestävämpää tilalle jos tarve vaatii.

Tänään tuli vähän ehostettua volvoo hanttarin ovien vaihdon merkeissä, vanhat kun oli vähän lommolla. Helppo homma, mutta aikaa meni kun keskuslukon hilppeet ja eteen sähköisen ikkunan nostimen laittoi. Takalasilta lähti pyyhkijä kun ei moottoriakaan enää ole. Vielä pitäis akseli nypätä pois ja keksiä joku tulppa siihen. Kaarimankeli pitäs myös hakea lainaan ja rullailla takakaaria jos niistä sais hiukan paremman näköset. Huomenna pitäis vihdoinkin jatkaa levipelti projektia, mitään parempaa vannetta kun ei NPS miitiks kerkeä/pysty hankkimaan... Suunnittelin että vois madaltaakkin lisää, gäppiä kun on edessä sentin verran ja takana ainakin kaks :D

Ulkosesti ei oo kyllä mihinkään muuttunu mutta pari kuvaa loppuun

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140601_215657_zps1012cbd3.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140601_215826_zps34573f0b.jpg)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 16.07.2014, 01:06:10
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG_3945_zpsc8c29f51.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG-20140705-WA0053_zpse346fdec.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG_3939_zpsf0cce0e4.jpg)
Peltivanteet saatu alle, laskettu pari senttiä edestä ja about 3 takaa, vielä tarvis lisää.

Tekniikan puolesta ei ole ollut nyt mitään suurempaa murhetta. Perä tuli vaihdettua, nyt pitää lukko 8), vanha perä oli aika lohduttomassa kunnossa, ei paljon tarvinnut miettiä miksi kolisi. Ristitappi oli kaivanut murikkaan vähän uraa.
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Mobile%20Uploads/IMG-20140622-WA0042_zps37572889.jpg)

Eikä se edes lukollinen ollut, vaikutti vaan, kun kiihdyttäessä tasauspyörästö meni tuon ristitapin liikkumisen johdosta jumiin :facepalm:

Sytkäpuolellekkin tuli vähän uutta osaa kun lakkas käynti ahdoilla kokonaan, kaikki neljä tulpan johtoa oli pimeenä. Niiden lisäks jakaja ja tulpat vaihtui.

Viikonloppuna tuli vietettyä aikaa tälläsissä merkeissä
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Mobile%20Uploads/20140711_173810_zps3b240329.jpg)

Isompi ahdin, 630cc siemens dekat, öljyt+suodatin ja ilmanputsari tuli vaihdettua, jakoremmikin pitäs vaihtaa kun kerkiää. Lastut sytkä sekä bensapuolelle tulee Tonilta ja ne pääsee toivonmukaan asentamaan jo huomenna.

Nyt varovainen kilo painetta kun pelkkä bensapuolen lastu ja sekin vakiosuuttimille ja vielä vakio cuuleri ja bensapumppu :nohnoh laihalla ei ainakaan käy :D mutta ihan kivasti on vetoja verrattuna tohon vakio mandariiniturboon. Kunhan lastut saapuu ja bensapumpun sekä coolerin saa vaihdettua niin vois vähän paineita nostaa. Seosmittarikin pitäis hankkia. Vähän parempi pakosarja+ulkonen hukkis ollut kyllä mielessä, sellaista kovasti suositeltiin kun ahtimen hain huollosta, ja kyllähän se vähän piikkaakin.

Öljyn kulutus ei sen sijaan kyllä loppunut, vakio ahtimessa oli iso päittäisvälys joten luulin että olisi siitä johtunut, mutta ei. 500tkm tuntuu riittävän tekniikan puolesta tälle ::) Pitää rempata kone talvella kun vielä hienosti pelittää muuten, jos jonkun talviröntän ostaisi niin pääsis tätä ehostamaan hiukan paremmin jos tallipaikan saa.

Vielä pitäis se manuaalilaatikko jumpata paikalleen, jos tämänvuoden rakentelut olis sitten suurimmilta osin siinä, tuskin ;D


Mikä bensapumpuksi? Tämä http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Mobile%20Uploads/IMG-20140627-WA0045_zpsfdb7c79c.jpg olisi varmasti pätevä, ja kun kerran re85 tälle syötetään niin sen pitäisi myös viinaa kestää.

Hieman halvempi vaihtoehto http://shop.mamasan.fi/product/show/3389/polttoaineensyotto/1988/walbro-255lph-tankin-sisainen-pumppu-asennussarja mutta kestääkö viinaa? Jollakin toisella sivulla ei suositeltu re85 käyttöä, vaan oli toinen malli viinalle.
Taidan kallistua AEM pumpun puolelle...
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Jakkefp - 16.07.2014, 15:40:09
 S* S* S* S* S*
Näyttää tooooodella hyvältä!
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 22.07.2014, 22:12:17
Kiitosta!

Lastut tuli asenneltua ja kivasti kulkee etanolilla, kulutuskaan ei niin järjettömästi vaikuta nousseen vrt vakioturbo+suuttimet+lastut. Kilpi siirtyi vakiopaikkaan, siihen se kuuluu :).

Savutuksellekkin saattoi löytyä syy. Kurkkasin paisariin ahtojen nostamisen jälkeen, piti todeta että bensapumppu on tapissa. Öljypisaraahan siellä ja sameaa vettä :-\ Öljyn seassa ei vielä ole. Tuon vois nyt vielä napata auki kun mitään oireita ei ajossa ole. Toisaalta tekis mieli nostaa koko kone pois ja laakeroida+männänrenkaat ja tiivisteet uusia niin menis taas pitkän aikaa. ??? En tiedä, pitää  miettiä, kesämiittikin lähestyy ja kiva ois omalla autolla tulla.

Jokatapauksessa nyt kun pitää taas rempata niin tulee vaihtumaan myös bensapumppu, cooleri, pakosarja ulkosella hukkiksella, 3" ränni varmaan ihan alusta loppuun, IMM vois vaihtaa paikkaa painepuolelle yms.
Alustaan ois hiukan päivitystä tiedossa kans.

EGR lähti tänään kokonaisuudessaan pois, nätimmin se ainakin käy ja lyhemmällä startilla lähti käymään kuin ennen :o
Mikä tarkoitus tolla pöntöllä akun vieressä on, imusarjasta menee pari letkua ja auton allekkin menee joku? Mietin että siihen ois hyvä sijottaa huohotussäiliö, halkes se ahtimen imuletkuun menevä putki niin nyt ei huohota imuilmaan enää ollenkaan. Pikkuletkun nappasin siitä putkesta pois ja vedin sen nippaan ahtopaine mittarin, ennen oli jossakin egr:ään yhteydessä olevassa letkussa liitettynä.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 24.07.2014, 23:25:08
Kansipahvihan se, öljy ja vesikanavan välistä rikki. Kansikin kerettiin jo plaanaamaan ja terävät kulmat vingutin palotiloista. Pari melkoisen ikävää yllätystä löytyi... n.500km ajettu huollettu ahdin aivan selvä :'(, pitkittäistä välystä jopa 3-4mm, savutuksen syy oli siinä. Soittoa huoltaneeseen puljuun, pitää käydä joku päivä näyttämässä niin selviää mitä on käynyt.

Toinen vika on semmonen että motti nousee keulilta pois. Aloin lohkon tiivistepintaa putsaamaan kun ajattelin jo huomenna niputtaa mutta eipäs kasatakkaan ihan vielä. Ykkösen mäntä ylhäällä, nelosen mäntä 1,3mm tason alapuolella, veivi siis ilmeisesti kierossa >:( Mutta mikä sen on saanut kieroon? :o Aika raskaasti kävi kun tänään vielä ennen purkua käytin pari minuuttia. Ei tehosta pitäisi ainakaan vielä johtua kun melkein vaparipaineilla ajeltukin :idiot2:

Muutoin kone näytti ihan hyvältä, ei mitään ihmeempiä pykäliä sylintereissä ja hoonausjäljetkin vielä näkyivät. Kansi nyt oli 0,2mm kierossa.

Koneen rakentamista suunniteltu ja kokoonpano tulee olemaan ehkäpä korkeampi puristeinen, viinallakin kun ajetaan. Vaparin kuoppamännät, ovatko ohuemmat laelta? Sellaiset olis suunnitelmissa laittaa, veivit vielä vähän auki, tehoja tullaan lisäämään joten ehkäpä h profiilit, mutta koska budjetti on melko tiukalla ja 13mm/M veivien pitäisi kestää tälle autolle asetetut tavoitteet niin sellaisetkin sinne saattaa tulla.

Nyt vaihtuu viimein manuaalilaatikkokin kun  koneenkin joutuu pois nostamaan.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: puliukk0 - 24.07.2014, 23:48:11
Kansipahvihan se, öljy ja vesikanavan välistä rikki. Kansikin kerettiin jo plaanaamaan ja terävät kulmat vingutin palotiloista. Pari melkoisen ikävää yllätystä löytyi... n.500km ajettu huollettu ahdin aivan selvä :'(, pitkittäistä välystä jopa 3-4mm, savutuksen syy oli siinä. Soittoa huoltaneeseen puljuun, pitää käydä joku päivä näyttämässä niin selviää mitä on käynyt.

Toinen vika on semmonen että motti nousee keulilta pois. Aloin lohkon tiivistepintaa putsaamaan kun ajattelin jo huomenna niputtaa mutta eipäs kasatakkaan ihan vielä. Ykkösen mäntä ylhäällä, nelosen mäntä 1,3mm tason alapuolella, veivi siis ilmeisesti kierossa >:( Mutta mikä sen on saanut kieroon? :o Aika raskaasti kävi kun tänään vielä ennen purkua käytin pari minuuttia. Ei tehosta pitäisi ainakaan vielä johtua kun melkein vaparipaineilla ajeltukin :idiot2:

Muutoin kone näytti ihan hyvältä, ei mitään ihmeempiä pykäliä sylintereissä ja hoonausjäljetkin vielä näkyivät. Kansi nyt oli 0,2mm kierossa.

Koneen rakentamista suunniteltu ja kokoonpano tulee olemaan ehkäpä korkeampi puristeinen, viinallakin kun ajetaan. Vaparin kuoppamännät, ovatko ohuemmat laelta? Sellaiset olis suunnitelmissa laittaa, veivit vielä vähän auki, tehoja tullaan lisäämään joten ehkäpä h profiilit, mutta koska budjetti on melko tiukalla ja 13mm/M veivien pitäisi kestää tälle autolle asetetut tavoitteet niin sellaisetkin sinne saattaa tulla.

Nyt vaihtuu viimein manuaalilaatikkokin kun  koneenkin joutuu pois nostamaan.

Nakutus luultavasti tappanut veivin... Vakio ahtimellakin, vakio syttylastu rapisee hyvin siellä n.0.8bar.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 25.07.2014, 08:07:58
Sehän se voi olla syynä. Painetta oli kuitenkin 1bar vakio ahtimella ilman sytkälastua. Raskaasti se alkoi kuitenkin vasta käymään jokunen päivä sitten, lastut oli jo silloin paikallaan. Mutta tästä opitaan.

Ei taida kesämiittiin keretä tällä.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 14.08.2014, 18:49:57
Motivaation puute vaivaa. Kone pistetty palasiks, osat haalittu, automaattilaatikko myyty, takaisin ei tuu. Ahdin ei mene takuuseen, pakopaine kuulemma hajottanut :facepalm:, hauskempi homma vaan että se on aikanaan ollut samanlaisessa koneessa kiinni jopa kovemmilla ahtopaineilla ilman ongelmia... No, en aio asioida kyseisessä puljussa enää, pidä tunkkis prkl :peetu:. Kytkimeks taitaa tulla tuon sintterilevyn kanssa SRE 763, oliko tää nyt se suoraan pottapyörään sopiva? http://www.race.fi/fi/product/32794a/sachs-sre-clutch-covers-performance .

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG-20140806-WA0007_zpslc1svyyk.jpg)
Elringin yläpään tiivistesarja, victor reinzin tiivisteet alakertaan, uudet kk+runkolaakerit ja silmälaakeri. B230F männät uusilla männänrenkailla ja 13mm veiveillä. Puristussuhde pitäis laskea vielä kun konetta saa ensin vähän kasaanpäin.

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG-20140808-WA0017_zpsk8lpnm37.jpg)
Ykkösen ja nelosen veivi. Nelosen veivistä alalenkki vääntynyt hieman ja varrestakin vähän mutkalla, muut oli silmämääräisesti suoria, ei tarkemmin mitattu, männissä ei merkkejä nakutuksesta. Olisko nestepuristus hajottanut? Voi olla että on ollut jo kauankin kierossa, kansipahvi ei kuitenkaan nyt vuotanut palotiloihin... :idiot2:

Suunnitelmia olis autolle paljonkin erilaisia, työt loppuu tältäerää huomenna joten taitaa jäädä tekemättä kaikki isompi. Myyntikin käyny mielessä jos hommais hiukan järkevimmillä kuluilla menevän käyttiksen ja meinaa noi kakspyöräset viedä mielenkiinnon autoista. +20l/100km kulutus ei oikein nappaa. No, laitetaan kuntoon ja katotaan.

Jos sattuu sopivasti saamaan jostain, niin joku hx35 vois olla ahtimeks ihan hyvä, ei tarvisi vakiolla ajella, samalla putkisto, peltisarjakin olis jo mihin ulkonen hukkis screamerilla, bensapumppu, cooleri yms lista on loputon. Coilover tolpat tulee varmaan tehtyä viimeistään ennen seuraavaa katastusta, kun kierreholkit,jouset ja iskarit ei niin mahdottomia maksa eikä ei jaksa sitä ainaista jousien vaihtoa ja matalammalle pitäs saada, nyt pohjaa iskarit. Vanteiks jotain kevytmetallista. Nää on näitä :D

Jos joltain löytyy esim holset hx35, joku t3/4, tuollanen switzerin s2b tai joku noin suunnilleen tohon kokoluokkaan, isompikin? Niin saa tarjota jos hintaa on alle 300e. Myös joku väljä tollanen s2b kiinnostaa, jos sais kasattua yhden ehjän kahdesta  ::)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 31.08.2014, 23:01:15
Reilun kuukauden seisonnan jälkeen taas kasassa mutta ei ajokunnossa koska vauhtipyörä osoittautui vääräksi ;D
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140831_153549_zpsb8364a1f.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140829_220414_zpsa51374c7.jpg)
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140829_220429_zps91474c25.jpg)
Ahtimelle osien luovuttajaksi tuli schwitzerin s2a jossa oli sivuttaisvälystä 'paljon', siitä päittäislaakerit ja öljyrenkaat isompaan s2b:hen. Saa nähdä kauanko kestää, seuraava ahdin on kyllä joku uusi tai todella vähän ajettu merkkiahdin, jos tuo tosta hajoaa...

Pakosarja tuli kaverilta ja siihen tein hukkiksen lähdön, paineita ohjailee bilteman 50mm hukkis, screamer pipe pitäs vielä sovittaa johonkin, ahdasta meinaa olla. Myös 3" dp tuli tehtyä, v-band liitos päässä, ainakin taka-akselille asti tulee 3", ehkä koko pätkä.

Kytkimeks tuli sitten tuo sre -763 sintterilevyn kera, sen mitä autoa koitin siirtää, on se aika haastava ajaa :D.

Ensviikolla uus vauhtis paikalleen ja koitetaan uusiks.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Kaziganth - 31.08.2014, 23:09:52
Olisit ovien kans saanu 2.4:n vauhtiksen :D
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 31.08.2014, 23:16:23
Olisit ovien kans saanu 2.4:n vauhtiksen :D
Olis pitäny tajuta kysyä :D
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 04.09.2014, 21:41:37
Auto saatu ajoon ja muutama pienempi ja isompi juttu  vaatii laittoa. Turbo on susip**ka, öljyä palaa oikein kivasti,  tähän löytyi jo lääke, holsetin h1c.

Auto pätkii aivan törkeesti, Imm liitin irti toimii kierroksilla hiukan paremmin mutta ei hyvin, kokeiltu jo kahdella immulla. Sytkävehkeet vaihdettu 1000km sitten. Bensapaine ainakin tyhjäkäynnillä ok.

Hukkis aukeaa jo 0,5bar kohdalla,  jäykempi jousi vai rajapaineventtiili lääkkeeksi tähän?

Lisäks olis syytä varmaan laittaa bypass/dumppi kun sammuu jokaiseen risteykseen :D
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Jussi.L - 04.09.2014, 21:54:45
Auto saatu ajoon ja muutama pienempi ja isompi juttu  vaatii laittoa. Turbo on susip**ka, öljyä palaa oilein kivasti,  tähän löytyi jo lääke, holsetin h1c.

 Auto pätkii aivan törkeesti, Imm liitin irti toimii kierroksilla hiukan paremmin mutta ei hyvin, kokeiltu jo kahdella immulla. Sytkävehkeet vaihdettu 1000km sitten. Bensapaine ainakin tyhjäkäynnillä ok.

Hukkis aukeaa jo 0,5bar kohdalla,  jäykempi jousi vai rajapaineventtiili lääkkeeksi tähän?

Lisäks olis syytä varmaan laittaa bypass/dumppi kun sammuu jokaiseen risteykseen :D

Se maaginen 500tkm mistä puhuttiin, kummitteleeko se tässäki  :D Tuus näyttään volvoo huomenna ja tuo mulle kauhee rahakasa, tuo vaikka swizereitäki näytille jos kelpuutan vaihdossa jotai  ::)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 05.09.2014, 08:37:27
Se maaginen 500tkm mistä puhuttiin, kummitteleeko se tässäki  :D Tuus näyttään volvoo huomenna ja tuo mulle kauhee rahakasa, tuo vaikka swizereitäki näytille jos kelpuutan vaihdossa jotai  ::)
Aika kasa osia meni vaihtoon siinä 498tkm paikkeilla, nyt tais olla 502tkm ja kummittelee edelleen :D Kyllä vaan jos saan holsetin sopiin paikalleen!
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 06.09.2014, 16:07:12
Konehuone saatu sellaseen malliin millasena se varmaan pysyy melko pitkään.
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/20140906_151200_zpsib8mlb3h.jpg)
Ahtimen imuletku kylläkin vaihtuu, toi vakio ei ihan kivuttomasti holsettiin sopinu :D IMM painepuolelle ja dumppi ennen sitä.

Käyntiongelma on vähän hämärä.  Sytkää koitettu säätää ilman mitään suurempaa vaikutusta. Pienellä kaasulla kulkee hyvin. Ahtojen noustessa 0,5bar alkaa rötäily, toisinaan ei tarvitse edes ahtoa, riittää kun kaasun painaa pohjaan niin rötäily alkaa, kävin koittamassa ilman hukkiksen ohjausletkua, kaasua painelemalla edes taas nousee ahdot 1,2 jolloin hukkis aukeaa ja mennään kovaa ja puhtaasti vetää :D Ohjausletku jää varmaan pois koska 1,2bar paineet on aika lähellä haettua painetta.

Mikäs tuossa mahtaa nyt olla vikana? Tosiaan sytkävehkeet uusittu hiljattain, tulpat,johdot ja jakaja. 9 lämpöarvon tulpat laitoin, vanhalla kokoonpanolla ei ainakaan huonommaks menny kun 6 lämpöarvon tulpat vaihtoi noihin. "Hiilipönttö" napattu pois ja imusarjan nippojen väliin laitettu vaan letku, ajatuksena oli sen tilalle laittaa huohotussäiliö. Huohotin ei ole yhteydessä imusarjaan enää. Ahtomittari laitettu siihen pienen huohotusletkun nippaan ja taas hukkaportin ohjaus otettu siitä mistä menee vakiona letku bypassille. Pitäiskö imusarjassa olla joku nippa vapaana? Vakionahan siellä on yks nippa joka menee huohotusputkeen ja se kyseinen nippa on nyt painemittarilla "tukittu".

Tän hetken kokoonpano on siis:
B230FK 230F männillä+ pottapyörä,sre -763 sintterilevyllä+M47
Holset H1C 54/60 18# pakopesä
Peltisarja+50mm bilteman hukkis
630cc/min siemens dekat
Tonin lastut sytkä ja bensaboksissa
016 IMM :facepalm:
RE85
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: mikan - 06.09.2014, 22:03:29
Tän hetken kokoonpano on siis:
B230FK 230F männillä+ pottapyörä,sre -763 sintterilevyllä+M47
Holset H1C 54/60 18# pakopesä
Peltisarja+50mm bilteman hukkis
630cc/min siemens dekat
Tonin lastut sytkä ja bensaboksissa
016 IMM :facepalm:
RE85

Todellakin :facepalm:

Dumppi? Vai By-pass?

Tehotavoite?

Onko ihan ehta Wiinalastu vaiko bensalastu?
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 07.09.2014, 19:59:16
Todellakin :facepalm:

Dumppi? Vai By-pass?

Tehotavoite?

Onko ihan ehta Wiinalastu vaiko bensalastu?
Ihan nätisti se tuollakin immulla pelas aiemmalla kokoonpanolla,  vaikka se nyt ei varmasti mikään paras mahdollinen olekaan tälläiseen kokoonpanoon.

Dumppia eikä bypassia  autosta vielä löydy.

Mitään tarkempaa tehotavoitetta ei ole, mutta jos tästä aikanaan sais tuplasti mitä vakiossa =270hv

Bensalastu, tonilta asiasta kysyin niin pitäisi toimia etanolillakin, mainitsin kyllä että sillä aion ajaa.

En kaipaa lisää tietoa siitä kuinka imm ja lastu on väärä vaan miksi  se ei yhtäkkiä toimi? Huomenna kuitenkin koitan 3" Immua jos se oikeesti olisikin siitä kiinni. Jotenkin en vaan usko, koska ei tarvitse edes ahtoa että alkaa rötään, riittää kun kaasun painaa pohjaan, jos kierrättää pintakaasulla 4500rpm asti ja siitä painaa kaasun pohjaan niin saattaa välillä toimia.

Jos autoa ois tarkotus pitää pidempään niin tässä olisi jo megasquirt...
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: mikan - 07.09.2014, 22:07:34
Ihan nätisti se tuollakin immulla pelas aiemmalla kokoonpanolla,  vaikka se nyt ei varmasti mikään paras mahdollinen olekaan tälläiseen kokoonpanoon.

Sopituksen muuttuminen ajan funktiona tekee tepposia. Eli jos setti ei ole toimiva, niin se voi seota aika hyvin kun sopeutumat hakeutuvat kohdilleen.

Mutta setissäsi on jo niin paljon asioita, jotka eivät ole oikein, niin huono toiminta ei ole yllätys!  :'(

Dumppia eikä bypassia  autosta vielä löydy.
:facepalm:

Pässi kiinni ja sassiin, sillä painepiikit rikkovat jotain hyvin nopeasti.

Dumppikin toimii jos IMMu on painepuolella.
Tosin tällöin luultavasti rikot sen IMMun nopeasti!

Suosittelisin tuota FEFE-mallista IMMua, josta ei lanka katkea (ei ole). Mutta sekään ei ole immuni kannen irtoamiselle.

Mitään tarkempaa tehotavoitetta ei ole, mutta jos tästä aikanaan sais tuplasta mitä vakiossa =270hv

helpohkosti saavutettavissa. Eikä vaadi kuin isompaa ahdistinta, IMMua ja kevyen pakoputkiston muokkauksen.


Bensalastu.

:facepalm: Ei voi toimia järkevästi lopultakaan!   :nuhtelu

Eli bensalastulle bensaa ja Wiinalastulle Wiinaa!  ELK

En kaipaa lisää tietoa siitä kuinka imm ja lastu on väärä vaan miksi  se ei yhtäkkiä toimi? Huomenna kuitenkin koitan 3" Immua jos se oikeesti olisikin siitä kiinni. Jotenkin en vaan usko, koska ei tarvitse edes ahtoa että alkaa rötään, riittää kun kaasun painaa pohjaan, jos kierrättää pintakaasulla 4500rpm asti ja siitä painaa kaasun pohjaan niin saattaa välillä toimia.

Lastussa ei luultavasti ole mitään erityistä vikaa, jos se on hankittu bensalle ja noille 630cc suuttimille.

Mutta jos olet tuolle lastulle lyönyt vain isommat suuttimet vakio suuttimille tarkoitettuun lastuun, niin sawolaiset supersankarit ovat tulleet visiitille.
(Wituiksmen ja Uusiksmen).
:nuhtelu
 
Jos autoa ois tarkotus pitää pidempään niin tässä olisi jo megasquirt...

Turhaa säätämistä noilla tehotavoitteilla!
LH/EZK pärjäävät oikein hyvin ja ovat säädettävissä helpohkosti!

Tämä kaikki ilman sarvia ja hampaita!  :hello:
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 07.09.2014, 22:18:02
Jep. IMM menee painepuolelle ja dumppi tulee. Lastut teetetty tälle setille, tosin väärin menee se IMM ja polttoaine. Katotaan mitä saadaan paremmalla immulla aikaseks. Mulle riittää kun vehkeet pelittää, moni muukin ajanut ihan ilman ongelmia "bulkkilastuilla" ihan etanolillakin, kun saan tuon pätkimisen loppumaan ja auton sellaiseks että kaasua painaessa se kulkee, riittää mulle ;)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: mikan - 08.09.2014, 02:40:14
Jep. IMM menee painepuolelle ja dumppi tulee. Lastut teetetty tälle setille, tosin väärin menee se IMM ja polttoaine. Katotaan mitä saadaan paremmalla immulla aikaseks. Mulle riittää kun vehkeet pelittää, moni muukin ajanut ihan ilman ongelmia "bulkkilastuilla" ihan etanolillakin, kun saan tuon pätkimisen loppumaan ja auton sellaiseks että kaasua painaessa se kulkee, riittää mulle ;)

Nuo riittävät, ettei settisi toimi oikein!   :'(

Vehkeet eivät pelitä tuollaisella setillä!  :idiot2:

IMMun kippura aiheuttaa ~30% virheen perus-sopikseen jos se on 012/016 ero. Ei toimi!

Polttoaine aiheuttaa vain ~30% perus-virheen sopitukseen...  :facepalm:

Ei pentele!   :nuhtelu :nuhtelu

Perusasiat kuntoon ja sitten vasta viilaamaan!  :pomo:
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: mavil - 08.09.2014, 22:22:45
Tämäkin vehje taitaa jo toimia kun on myynnissä nettiautossa.... Ei ainakaan mainintaa ongelmista.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 08.09.2014, 23:09:17
Kyllä vaan. 3" IMM ja  raakaa re85 tankissa edellisen 85/15% seoksen tilalla ja pelaa hienosti.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 09.09.2014, 22:05:32
Ensimmäinen m47 ajettu loppuun. Eipä se kummoista repimistä näemmä tarvi.  Auto pelaa nyt kyllä nätisti muuten,  jäykempää alustaa huutaa, perä painuu varmasti 10cm kakkosella kiihdyttäesssä, kardaanikin ottaa ilmeisesti koriin kiinni kiihdyttäesssä :D

Levoton vehje sadekelillä 8)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: pomo - 09.09.2014, 22:14:52
Pitoo paremmin taka munkeilla kun painopiste siirtyy taaemmas.  :P
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 28.09.2014, 18:05:51
Kilometrejä kertyny todella hurjasti, varmaan alle 1000km kuukauden aikana, vois sanoo että on korjattu enemmän kuin ajettu :buck2: Kohta alkaa oleen aika laittaa talveks seisontaan ellei omistaja vaihdu pian.

Huomattu että m47 ei ole hyvä laatikko turbovolvoon, ainakaan 2 ja 3 vaihteiden osalta, kolmonen meni kiihdyttämällä ja kakkonen ei tarvinnu kytkinpommia enempää. Peräntuentojakaan ei voi kestäviksi kehua, muutama paikaltaan lähtö sutien ja muutamat luisuharjoitukset riitti sille, molemmat alumiinitangot vähän jokasuuntaan kierossa, sekä peltihäkkyrä johon ne tulee kiinni, myös ylempi latikka perän päästä vaati hiukan oikomista. Huolimatta siitä että m47 on vain vakio b200 koneelle ja sitä laiskemmille sopiva loota, laitoin sellasen taas autoon koska se ois vaan tarkoitus myydä, no sekään ei mennyt kuten elokuvissa koska nyt saa laittaa vaihteet kaksinkäsin sisään. Olikohan ne siinä? Ainiin, turbon öljynpaluu vuotaa ja eilen katkesi toinen vetari ;D

Motorsportti on mukava harrastus :2funny:. Harmi vaan että volvo on vieny kuukauden aikana kaikki rahat, joten enää en aio yhtäkään osaa siihen ostaa.

Tekniikka sentään osoittautunut hyvin toimivaksi, mitä nyt hiukan säätöö ollu kaasuläpän säätöjen sun muiden kanssa mut nyt pelaa, turbo kaipais pienempää pakopesää mut kulkee silti 8)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Kalamies - 29.09.2014, 20:47:51
Äkkiä lootasta öljyt vaihtoon, niin kyllä sillä vielä hetken ajelee. Mä onnistuin ajelemaan tahmealla M46:lla parisen kuukautta jopa, mutta siinä nyt oli vähän mopompi moottori käskemässä.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 29.09.2014, 20:53:52
Tais jäädä seuraavan omistajan huoleks, asiasta kyllä mainitsin että sillä korjaantunee :) eli tää on näillänäkymin myyty ellei nyt mitään mullistavaa tapahdu. Katotaan mitä keksitään tilalle, volvo, takaveto ja todennäköisesti farmari mut mallisarja ei oo aivan lukkoon lyöty.
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Jakkefp - 29.09.2014, 21:52:42
245 turbo, pliis? S*
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 29.09.2014, 22:50:08
245 turbo, pliis? S*
Ei välttämättä kauas heitä ;)
Otsikko: Vs: 945 Turbo -95
Kirjoitti: Juusoo - 03.10.2014, 20:36:25
Volvo myyty! Nyt aukee kyllä nettiauton sijasta nettimoto, nyt on moottoripyörän ostajan markkinat :) vaan  eiköhän tänne jossakin vaiheessa tule juttua jostain volvostakin :)