Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: eccer - 08.11.2010, 10:17:21
-
Projekti aloitettu 2009 tammikuussa. Aluksi oli vain tarkoitus käydä kori tarkasti läpi ja takas ajoon, mutta kuinkas kävikään...
Nyt kun aloitetaan niin kerrotaan heti alkuun tän hetken suunnitelmista. Auto on tulossa kyllä kilpiin, mutta maailmalla ja myös täällä suomassa kovasti suosiotaan kasvattava TIME ATTACK on iskeny silmään. Autourheilu taustaa löytyy iteltä noin 10 vuoden ajalta Kartingin parista. Kilpailu taukoo on jo 7 vuotta, mutta radalle tekis mieli päästä taas kurvaileen kelloo vastaan :coolsmiley:
Nonii, Korin kanssa on siis tullu tehtyä töitä pitkään ja hartaasti. Kori oli muutenkin hyvässä kunnossa, mutta ny se on lähes täysin ruoste vapaa. Tulevaa käyttöä silmälläpitäen täydellinen jäykistehitsaus on suoritetu ja (puoli) turvakaaret on valmiina odottamassa lopullista kiinnitystä. Viimeisin työvaihe, jota on tullu työstettyä on turvatankin sovitus takakonttiin.
Moottorin: 2,3 16v turbo (B234F)
Laatikko: Getrag
Alusta: etupää kynät (Bilstein, Gaz ?), takapää jäykkyys säädettävä iskari (Gaz)+korkeus säädettävä jousi
Kori: ulkonäkö tulee muuttumaan uudemman (81-84) Turbo luukiksi (grupp-A)
Kuvia projektin vaiheista -> http://s4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/
Projektin tulevaisuus on siis selvillä, mutta aikataulua en halua asettaa. Tätä tehdään aina kun inspiraatio iskee ja varallisuutta hankkia osia :)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/DSC04486.jpg)
Auto lähes sellaisena, kun se minulle tuli. Kuvan Eikeri vanteet ei kuulunu kauppaan.
-
Oikeinkin nätti peli.. Älä vaan vaihda keulaa uudempaan malliin.. Ei Ei.
-
Tästä tullee hyvä!! Huh. :P Osaavissa käsissä näyttää olevan. ;) Tsemiä vain kovasti.
-
Kiitos Tikki :hello:
Dodi pistetääspietä kyssäriä kehiin, kun tota moottori puolta tarkoitus kans ruveta suunnitteleen / toteuttamaan. Tällähetkellä varteenotettavimpana vaihtoehtona pidän ( B234F ) eli tehdä-> 2.3 16v Turbo. Tarkoituksena hakea 400hp++
Miten alakerta, männät-veivit, riittääkö? H-profiili ja Takomäntää kehiin.
Mites kansi, riittääkö kanavien siistiminen. Suuttimet?
Ruiskuna todennäkösesti Mega...
Turboksi kaavailen Holset HX40 Super 14-18 pesällä.
Ei ny ihan Peetun tasosta konetta tarkoitus tehä, ainakaan ihan ekaksi ;)
Budjetti, no sitä ei oo koskaan tarpeeksi. Osia hommataan ainakun on ylimääräistä :'(
Jotain varmasti unohtu kysyy, mut lähetään näillä liikkeelle.
-
H-profiiliveivit nyt kannattaa laittaa ehdottomasti.
1 000 cc suuttimet piisaa noin 600 hv, ja niillä taitaa olla järkevä hinta / laatu / koko suhdekin.
Vakiokannellakin pääsee noihin tavoitteisiin. Ainahan se helpottaa, jos viitsii edes valupurseet siistiä.
Pienempää ahdinta ei ainakaan kannata hankkia. 14# pesällä pääsee myös tuohon luokkaan ja herää
kohtuu mukavasti.
-
Eli ihan hakoteillä en ollu, hyvä hyvä...
-
Tätä kyllä seurataan.. hyvältä vaikuttaa :)
-
Jos meinaat tuon keulan muuttaa voisin olla halukas ostamaan nuo vanhat umpiot ja maskin, kun meinasin oman nappikeulan korvata tuollaisilla.
-
Yritetään taas herätellä tätäkin. Saatiin siskon hevostalli projekti valmiink, niin pääsee taas värkkäileen volvoo. Tarkoitus saattaa kori talven aikana maalaus valmiiksi ja hankkia (rahoituksen salliessa) alustan osat kasaan. Tekniikka on edelleen mietinnässä, kaveripiiris tullu kohtuu villejä ehdotuksia tekniikan suhteen. Näistä olen kertonu jo landian puolella. Moottori valinta suoritettu!
-
Jos meinaat tuon keulan muuttaa voisin olla halukas ostamaan nuo vanhat umpiot ja maskin, kun meinasin oman nappikeulan korvata tuollaisilla.
Mulla olis nuo neliskanttiset lamput tuosta 80vm 242:sta ylimääräisenä jos kiinnostaa...
-
Jos meinaat tuon keulan muuttaa voisin olla halukas ostamaan nuo vanhat umpiot ja maskin, kun meinasin oman nappikeulan korvata tuollaisilla.
Laitoin YV:tä
-
Olisko jolla kulla hyvia kuvia näistä 240 grupp-A rata versiossa käytetyistä taka alatukivarsista ja muutenkin takapään jousituksen komponenteista. Tarkoitus soveltaa niitä tähän projektiin.
Millä lailla jäykisteet toteutettu ym...
-
Yritetään taas herätellä tätäkin. Saatiin siskon hevostalli projekti valmiink, niin pääsee taas värkkäileen volvoo. Tarkoitus saattaa kori talven aikana maalaus valmiiksi ja hankkia (rahoituksen salliessa) alustan osat kasaan. Tekniikka on edelleen mietinnässä, kaveripiiris tullu kohtuu villejä ehdotuksia tekniikan suhteen. Näistä olen kertonu jo landian puolella. Eli 24v suora kutonen BMW 323/523 turbolla höystettynä :-X kyseinen paketti menee keulalle helposti, ruottinpuolelta löytyy muutamia setuppeja, mutta mitään ei ole vielä päätetty. Tähän toivon kommenteja, osa tykkää, osa ei. Sen tiedän jo valmiiksi.
Saako tollasta konetta katsastettua 200 sarjalaiseen? Vai oliko tästä tulossa trailerilla kuljetettava kisakone?
-
Saako tollasta konetta katsastettua 200 sarjalaiseen? Vai oliko tästä tulossa trailerilla kuljetettava kisakone?
Kyseisen koneen vakio teho on 170hp, joten turbolle jää +16hp :) Mitään ns. estettä en ole löytäny.
-
Kyseisen koneen vakio teho on 170hp, joten turbolle jää +16hp :) Mitään ns. estettä en ole löytäny.
Eikö siinä ton enempää tehoa vakiona ollutkaan? No äänet ainakin on kohillaan siinä kutoskoneessa. S*
-
Laita vaan vinokone vaikka sitten 16v kannella.
Jos saa ottaa volvo-lasit pois päästä ja pakko laittaa joku vieraskone niin miten ois japsi-kutonen esim. supra tai skyline ? Tai ehkäpä BMW 4 syl. 16V ?
-
Nämä japski hömpöt saa heti unohtaa, pelkästään vakio tehojensa puolesta menevät yli rajan.
Siis totta B234F olis hieno kone laittaa keulalle, mutta mutta... Tätä täytyy vielä miettiä hartaasti.
-
Laita vaan vinokone vaikka sitten 16v kannella.
Jos saa ottaa volvo-lasit pois päästä ja pakko laittaa joku vieraskone niin miten ois japsi-kutonen esim. supra tai skyline ? Tai ehkäpä BMW 4 syl. 16V ?
Nämä japski hömpöt saa heti unohtaa, pelkästään vakio tehojensa puolesta menevät yli rajan.
Siis totta B234F olis hieno kone laittaa keulalle, mutta mutta... Tätä täytyy vielä miettiä hartaasti.
en kyllä laittais minäkään japsi koneita... enkä bmw nelisylinteristä.
laita joko volvon joku oma kone tai BMW 6-syl. kone
itse laitan omaan 242 vuosimallia -80 bemarin m20b25, 2,5l,6syl. ruisku. Tehoa pitäis olla 170hp.... :hello:
enpä laitakaan :D
-
Dodi, tänään varmitui autoon tuleva voimanlähde. Sanoin itelleni, et ei sinne mitäään vierasmoottoria laiteta. No tuleva motti tulee olemaan 2,3 16v Turbo (B234F) :smitten:
Alustaa tuleva kokoonpano, etupää kynät (Bilstein, Gaz ?), takapää jäykkyys säädettävä iskari (Gaz)+korkeus säädettävä jousi.
Tämän moottori valinnan johdosta korille ei siis tarvitse suurempia muutoksia tehdä, joten sen saa tehdä hyvin valmiiksi ennen koneen asennusta. Jospa nyt heräis taas kiinnostus rakennella autoa eteenpäin ::)
Heitetään vielä uudestaan kyssäri tuolta alusta ?
Olisko jolla kulla hyvia kuvia näistä 240 grupp-A rata versiossa käytetyistä taka alatukivarsista ja muutenkin takapään jousituksen komponenteista. Tarkoitus soveltaa niitä tähän projektiin.
-
Dodi, tänään varmitui autoon tuleva voimanlähde. Sanoin itelleni, et ei sinne mitäään vierasmoottoria laiteta. No tuleva motti tulee olemaan 2,3 16v Turbo (B234F) :smitten:
Alustaa tuleva kokoonpano, etupää kynät (Bilstein, Gaz ?), takapää jäykkyys säädettävä iskari (Gaz)+korkeus säädettävä jousi.
Tämän moottori valinnan johdosta korille ei siis tarvitse suurempia muutoksia tehdä, joten sen saa tehdä hyvin valmiiksi ennen koneen asennusta. Jospa nyt heräis taas kiinnostus rakennella autoa eteenpäin ::)
Heitetään vielä uudestaan kyssäri tuolta alusta ?
Olisko jolla kulla hyvia kuvia näistä 240 grupp-A rata versiossa käytetyistä taka alatukivarsista ja muutenkin takapään jousituksen komponenteista. Tarkoitus soveltaa niitä tähän projektiin.
Oikea valinta O0
-
Tuli tehtyä pientä vaihtokauppaa. Tulevaa ulkoasua korostamaan sain vaihdossa grupp-A takaspoilerin (lasikuitu versio) Säätöpalat pitää vielä löytää/tehä.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/005.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/018.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/014.jpg)
Eteenpäin pala kerrallaan :)
-
Tule pikku tauon jälkeen jatkettua takakontin syvennyksen parissa. Etuseinän palat tuli taiteltua ja heppailtua paikoilleen, pari saumaa jäi uupuun. Kaikki ulko ja sisä saumat tuun huomaan puhtaiks ja suoriksi enne maalausta.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/035.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/038.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/036.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/033.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/011.jpg)
Yleiskuvaa...
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/018-1.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/029.jpg)
-
Tänään sain tankin syvennyksen valmiiksi ja pohjamaalin päälle. Seuraavaksi viimeistellä loputkin takapään korjauskohteet. Viikonloppuna vois ehkä päästä nostaan korin taas krilliin kiikkuun, pääsis siistimään pohjan pikku paikat ja vetään saumat tiiveiksi korikitillä O0
Pari kuvatusta taas päivän puuhastelujen tuloksesta. vähän sumeita kuvia.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/013.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/010.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/015.jpg)
-
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/029.jpg)
Mitä maalia tuo punainen on?
-
wurth:tin ruostesuoja pohjamaalia. Todennu ite parhaimmaks korroosio suoja maaliks, joko purkki tai sprei maalina O0
-
Tämä on kyllä niin komeeta katseltavaa kun jaksetaan oikeasti tehdä korikin viimeisen päälle perusteellisesti
-
Kiitos kiitos. Itellehä tätä tehään pitkäaikaiseksi harraste peliksi. Kori siihen kuntoon heti ettei tartte siihen koskee, et voi sit keskittyy paranteleen tekniikka puolta ajan myötä. Jatketaan...
-
oikea lähestymistapa hommaan, monikakku päältä kaunis mutta tämä on päältä ja alta. Hatun nostamisen arvoinen teko -H-
-
Meinaatko vahvistehitsata koria?
-
Meinaatko vahvistehitsata koria?
Se olisi tuossa tilanteessa vähintäänkin järkevää, kun kori on noinkin paljaana. Iskarintolppien välinen alue vaan läpi niin taas on jäykkyys kohdallaan.
-
Itseasiassa kori on jo täysin jäykiste hitsattu, niin pohjasta kuin kapiinin puoleltakin. Kaikki mahdolliset pohjan saumat on käyty todella huollla läpi
hiekkapuhalluksen jälkeen. Vähän heikosti noista kuvista näkee noita sauma vetoja.
Kuvia vuodeöta 2009 kun alottelin koria :)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/122009003.jpg)
Pohjan jäykiste hitsaukset.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/03052009054.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/03052009052.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/03052009059.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/03052009058.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/03052009066.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/03052009062.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/09052009080.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/09052009082.jpg)
Sisäpuolen lattian jäykisteet.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/02062009023.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/02062009020.jpg)
-
No joo, jatketaan siitä mihin on jääty. Näin tapanin päivän kunniaksi tuli oltua tallilla värkkäileen muutama tunti (kinkkua sulatelles) :D
Takapään ruoste korjailu alkaa olla valmis, tais jäädä pari liuskaa laittamatta. Aika häiriintyneeltä näyttää, kun ei oo vielä hionu ylimääräisiä hitsaus paakkuja pois :buck2: vaikka suurinosa saumoista jääkin puskurin ja helman taakse piloon, niin ei kuitenkaan luonto anna periks, pakko ne on hioa siisteiks :)
Huomenna hakeen muutama tuubi wurtin kori liimaan. Saa vetää kaikki saumat sillä, kun saan taas nostettua korin krilliin.
Pari parempaa kuvaa tankin upotuksesta.
http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/002.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/004.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/005-1.jpg
Kuvia päivän touhuista.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/015-1.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/024.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/012.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/013-1.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/031.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/028.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/039.jpg)
-
Aivan kuin kattois omaa projektia uusintana. Juurikin samat paikat oli muusina ::)
-
Mitäs tänne kuuluu?? :juhau:
-
Pientä motivaation etsiskelyä suoritettu *kahvia->
Viikonlopun aikana 'tarkoitus' mennä viimeisteleen toi takapää. Hyvänä motivoijana on toi sun projekti, ku sitä taas koko viikon on lueskellu :hello: Äijä vetää riman jo niin korkeelle :pomo:
-
Illan saldona sain takapään hitsailtua, hiottua ja pohjamaalattua. Saa yön kuivaa ja huomenna Wurtin koriliimalla käymaan kaikki saumat läpi.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/21012011068.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/21012011072.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/21012011074.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/21012011080.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/21012011083.jpg)
Piti siinä samalla mallailla 'uusia' takavaloja. Joku aika sitte lunastin ne Volverelta, kiitokset vielä...
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/21012011090.jpg)
Loppuun pieni mielipide kysely.
Tos miettiny, pitäiskä noi kylkilistojen reijät hitsata umpeen vai jättää listat ja jos jätän niin ainoa vaihtoehto olis ne koko mustat listat.
Ilman listoja: http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/January2009029.jpg
Listoilla: http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/camera2009196.jpg
-
Pussihousut lepattaen lausun että listoilla olis nätti ja varsinkin punasena auto.
-
Ite oisin sen kannalla että listat pois jos ja oletettavasti tästä ei tuu ihan perus DL ulkoisestikkaan ;)
-
Juu, ainakin Brossin etuhelma, jokku kohtuu suoralinjaset sivuhelmat (T-röd) ja taakse todn. vanhemman V70 takapuskurin alaosa. V:>
-
Listoilla. Volvo on japsi ilman listoja.
-
Listoilla. Volvo on japsi ilman listoja.
Samaa mieltä! Volvo ilman listoja on ihan *tumppuun->
-
Listoilla. Volvo on japsi ilman listoja.
Aamen.
-
Taitaa vaan olla hiukka hakuses nää listat ???
-
Taitaa vaan olla hiukka hakuses nää listat ???
Kyllä niitä aina ilmaantuu tarjolle välistä, itsekkin sai hakea jonkin aikaa omiani mutta lopulta ne löytyi.
-
Mä jättäsin listat pois. Ei niitä ollu A-ryhmäläisessäkään...
-
Mä jättäsin listat pois. Ei niitä ollu A-ryhmäläisessäkään...
A-ryhmäläiset oli niin täynnä teippiä, että listojen puutetta ei huomaa/tajua.. Jos riisuisi kaikki teipit pois niin aika orpo olisi.
-
A-ryhmäläiset oli niin täynnä teippiä, että listojen puutetta ei huomaa/tajua.. Jos riisuisi kaikki teipit pois niin aika orpo olisi.
Makuasia, josta voidaan vain kiistellä. Omastani listat lähtevät kunhan jaksan alkaa hitsailla listanreikiä umpeen.
-
Jos ottaa listat pois niin ne täytyy sitten tehdä maalista siihen, muuten tulee riisikuppi niinkun mista asian hienosti ilmaisi 8)
-
Listoilla. Liian kliini ja naku ilman, lisäksi tuo pokkaus, vaimikäsoli mihin lista kiinnittyy, on vähä orvon näkönen ilman listaa :-[
-
kyllä sen puskurin päälle tulevan listan saa muullakin lailla siihen kiinni.
-
Ehottomasti listat paikoilleen, se on muuten niinku huora ilman p**lua ELK
-
No joo, tätä lista asiaa tuun miettiin vielä kuinka teen. Tällä vaan haen sitä et ei heti tulis samanlaista vastaan suomessa tai jopa rajojen ulkopuolella...
Sitte päivän askareisiin. Puolipäivää lumitöitä, Oli vähä tallin katolla lunta (noin metri) :hello: ja samalla tuvan katolta saman verran. No loppu päivä oltiin volvon kimpus. Viimeistelin kontin sisäpuolen hiomalla lopukkin vanhat koriliimat ja ruosteenalut pois, pohjamaalit päälle. Siinä maalin kuivues laittelin vähän uutta koriliimaan takapään saumoihin. Otin sen asenteen, et ihan sama millanen sauma ja onko se kuinka hyvin loppuun hitsattu, vedin ylitte liimaa. Eipähän mee kosteutta tai muuta kivaa pääse pesiytymään saumoihin ;)
Nostin siinä lähties korikrillin sisälle sulamaan.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/22012011121.jpg)
Seuraavaks pitäis sit se pohja viimeistellä maalaus kuntoon... Riippuen inspiraatiosta, mieluiten ennen kesää sais olla pohja valmis V:>
Heitetään taas pari kuvaa...
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/22012011119.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/22012011118.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/22012011108.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/22012011106.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/22012011099.jpg)
-
Kori on siis otettu pukistaa alas? Minkä perän sä meinaat tähän laittaa?
-
Siis nostaa pukkiin. Viimeks pyöriny krillis yli vuos sitte. Perä asioita en oo vielä ajatellu, pieniä visioita on mieles.
-
Ny se on taas krillis pyöriis :) pääsee viimeisteleen pohjan. Jonkin verran oli tullu hitsauksen jälkeisiä poltto jälkiä läpi, pikku juttuja.
Täs miettiny, mitä maalia käyttäis ku saa muuten kaikki muuten valmiiks. Ehdotuksii...
Pari fotoa taas...
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0091.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0136.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0138.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0123.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0122.jpg)
-
Hitsinpimpulat mun on pakko hakea rautaa ja tehdä itellekkin tuollainen grilli. On se niin hemmetin kätevä ja sulla on niin simppelin näköinen grilli, että täytyy melkein itekki vääntää.
-
Hitsinpimpulat mun on pakko hakea rautaa ja tehdä itellekkin tuollainen grilli. On se niin hemmetin kätevä ja sulla on niin simppelin näköinen grilli, että täytyy melkein itekki vääntää.
Pitää vielä lisätä kolmioiden alakulmiin tukipalkit, pääsee hieman niiaileen pitkittäis suunnas.
-
Ny se on taas krillis pyöriis :) pääsee viimeisteleen pohjan. Jonkin verran oli tullu hitsauksen jälkeisiä poltto jälkiä läpi, pikku juttuja.
Täs miettiny, mitä maalia käyttäis ku saa muuten kaikki muuten valmiiks. Ehdotuksii...
Epoxia suosittelisin tonne pohjaan ja sen päälle sitten vielä joku työkone maali kiiltävällä pinnalla ;)
-
Epoxia suosittelisin tonne pohjaan ja sen päälle sitten vielä joku työkone maali kiiltävällä pinnalla ;)
jos jostain saa käsiin niin "panssarimaalia" samaa mitä laivojen keulaosissa käytetää. Kestää sitten ottaa iskua vastaan ja ei oo suolapskastakaan moksis.
-
Hyvin vastaavaa maalia saisin kaverin kautta. Ainut miinus on Väri vaihtoehdot ( harmaa ja sininen) ??? No toi harmaa on paree vaihtoehto, eihän sitä pohjaa kukaan kattele, jos ei sit vahingos tuu katotettua ::)
-
Hyvin vastaavaa maalia saisin kaverin kautta. Ainut miinus on Väri vaihtoehdot ( harmaa ja sininen) ??? No toi harmaa on paree vaihtoehto, eihän sitä pohjaa kukaan kattele, jos ei sit vahingos tuu katotettua ::)
Sen päälle suihkutat ohuen kerroksen alustamassaa ?
Olisi musta ja tuskin on haittaakaan :)
-
Pientä värkkäilyä lauantai päivän ratoksi. Pohjan siistiminen edelleen käynnissä, mutta hyvä siitä tulee *kahvia->
Kuvat kertoo taas enemmän :-X
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0166.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0157.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0156.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0147.jpg)
-
ite maalasin haftgrundilla (hafu,happomaali, monta nimeä..) ja päälle ohut massa. kestää.
-
En laita massaa pohjaan, ihan periaatteesta. Kivenisku suoja tulee pyöräkoteloihin, muuten koko pohja saa päälleen laivoissa käytettävää todella kestävää 2k maalin. O0
-
Jotain pientä tällekin illalle sain aikaan. Jatkoin siitä mihin viikonloppuna jäi, enää kaulan saumat liimaamatta :) tuli myös kokeiltua pyörakoteloon kivenisku spreitä, tarvii pariin kolmeen kertaan vetää et tulee tarpeeks hyvä. Jatketaan...
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0014.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0015.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0002.jpg)
-
Ainakin ne kivenisku-sprayt mitä olen kokeillut, ovat olleen erittäin ei-kiveniskunkestäviä. Helmoihin ruiskutettuna kuluvat ihan silmissä..
-
Tuli tänään hiottua helmapellit puhtaiks, ku muutamasta kohtaa näkyi kuplaa tulevan maalin läpi. Tuli siinä samalla miettineeks, pitäiskö koko auto hioa puhtaaks (vanha maali ja pakkeli). ??? Jumalatoon hommahan siinä on. kannattaako? :o mutta kerran hyvää yritetään tehä.
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0038.jpg)
(http://i4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/IMG_0034.jpg)
-
Peltipuhtaaksi putsaaminen kannattaa aina. Yllättävän ehjänkin maalin alta saattaa löytyä hyvällä alulla olevia ruostepisteitä. Hiomisen sijaan suosittelisin soodapuhallusta, jota nykyään tehdään aika monessa paikassa. Jotkut firmat käyvät puhaltamassa kotonakin. Nopeaa, helppoa ja suhteellisen edullista. Ja mikä parasta, peltipinta on aivan kuin tehtaalla, ennen ensimmäistä pohjamaalikerrosta. Ei ylimääräisiä hiontanaarmuja yms.
Hiomapaperiin, maalinpoistoaineeseen ja neekerintukkalaikkoihin menee äkkiä sama summa, kuin soodapuhallukseen. Ei siinä ainakaan työpalkoille pääse...
-
Tota soodapuhallusta pitää oikeen harkita ja selvitellä, et onko täällä pohjanmaan suunnalla firmaa joka suorittaa kyseistä toimenpidettä. :hello: ja jos joku tietää niin ilmoitella tänne.
-
Oulussa ainakin on soodapuhaltaja joka ilmeisesti myös vuokraa kalustoa tai voi tulla kotikäynnillekin. Tuolla on hiljan yhden volvoharrastajan kori puhallettu ihan kokonaan ja kauttaaltaan. Jälki on kieltämättä siistiä.
-
hienoa työtä O0 hienoa, että kori laitetaan viimosen päälle kuntoon ennen tekniikan väsäämistä -H-
-
Peräseinäjoella on soodapuhallus, pari viikkoa sitten rompetorilla sjoella oli näytillä työnjälkiä ja kyllä kaikki metallin päältä oli lähteny siististi.
http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Seinäjoki/2455353/2H+Soodapuhallus+Ky/
Tuota menetelmää kyllä itse käyttäisin maalin poistoon, youtubessa on videoita juurikin auton puhalluksesta...
-
Kiitti vinkistä :hello: Ei olisi enää kovin kaukana, mihin kuskata kori + muut pelti osat. :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=MCG9rufge6w
Näppärästihän tuolla tuntuu maalit lähtevän :) Kyllä itekkin laittaisin ammattimiehet hommiin niin säästää monta työtuntia eikä tarvii omaa hikeä vuodatella :D
-
Listoilla. Volvo on japsi ilman listoja.
noo jdm on sentään aina muodissa 8) ;D
-
olisit vaan laittanu sen biimerin koneen tähän vai hä :hello:
-
olisit vaan laittanu sen biimerin koneen tähän vai hä :hello:
*tumppuun->
-
olisit vaan laittanu sen biimerin koneen tähän vai hä :hello:
Onneks ei sentään :) Vitonen on vitonen ja lelut on erikseen :2funny: Sori OT.
-
Eipä täällä mitään erikoista ole tapahtunu. Kori odottaa pääsyä soodapuhallukseen, heti ku ilmat vähä vielä lämpenis :)
(Uudet) käytetyt etulokasuojat tarkoitus hakea ensviikolla Backfälts Bilservice AB Alavetelistä. Sais kaikki korin osat samalla kertaa puhallukseen.
Tampereen näyttelyä odotellessa... Näillä mennään :3/4 jättää sen:
-
Koitetaas taas herätellä tätäkin muutaman kuukauden tauon jälkeen. Kesä tuli ja meni muiden harrasteiden parissa ja tapahtumia kierrellessä.
Pieniä muutoksia suunnitelmiin on tullut auton kohdalle, niistä sitten kun asiat lähtee rullaamaan.
Korille ei kesällä tehty juurikaan mitään. Suurin muutos tulee olemaan täydellisten turvakaarien teettäminen koriin.
Kun tämä saadaan alta pois, päästään vetään vihdoin väri päälle. Värinä tulee olemaan volvon org. 173 punainen.
Koitan taas päivitellä tietoja ja tapahtumia mitä syksyn aikana tapahtuu :)
Projektin kuvat löytyy-> http://s4.photobucket.com/albums/y112/eccer/Volvo%20242/
Jatketaan...
-
Hyvä väri valinta, mun turboseiska on saman värinen. O0
-
kuis täällä?
ei ole pariin vuoteen päivityksiä tullut? :-\
-
kuis täällä?
ei ole pariin vuoteen päivityksiä tullut? :-\
Eikös tästä ollut joskus taannoin myynti-ilmoitus markkinapaikalla. Piti jo harkita entisen autoni ostamista takaisin mutta jäi tekemättä ???