Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Dartteri - 08.04.2011, 20:22:00
-
Laitetaan nyt tännekkin arvailutopic, sillä sitähän tämä on. Oireet alkoivat ajossa vedon häviämisellä ja tyhjäkäynnin putoamisella 700 rpm tienoille. Tyhjää kone kävi vähän miten sattuu hytkyen ja antoi vikakoodin 2-3-2, seos vituillaan tyhjällä. Seuraavana aamuna ei lähtenyt tulille.
Lämpöanturin ehdin jo mitata ja vaihtaakin sekä nollaamaan boksin. Tekee kauniin kipinän ja bensaa tulee. Arvailuja?
Ruisku on siis B234F:n ympäriltä peräisin oleva LH 2.4, joka ruokkii B230E:tä, jonka perässä AW71L. Koko komeuden ympärille on kiedottu 745 kori. Suuttimet ovat Densolaiset ja vähän isommat kuin vakiot, luokkaa 260 cc.
Josko sitä menis työnteleen tän pulkan syrjemmälle ja raapaseen deekun tulille porukoitten pihasta...
-
Kato siistiä, jollain on täsmälleen sama ongelma kuin mulla!
Ilmotteles jos saat käyntiin. En saa meinaan omaakaan.
Itse olen tehnyt seuraavat kyseiseen vikaan:
-Uudet tulpat, uusi puola, uusi polttoainesuodatin, uusi sytytyspääteyksikkö, uusi bensapumpun rele
-YKK-anturi mitattu, sytytysjohdot mitattu, virranjakajan kansi ja pyörijä katsottu
-bensaa tulee, kipinä tulee
Seuraavaksi isken siihen kiinni uuden YKK-anturin, onpahan sitten uusi.
Siinä se mitä itse olen kyseisen vian eteen tehnyt toistaiseksi.
-
-Eli bensaa tulee, kastuuko tulpat?
-kokeile starttipilotilla, lupaileeko?
-tarjoa kylmästi bensahuikkaa imusarjaan ,auttaako, kastuuko tulpat?
-eihän jako oo hypännyt?
Tää on nyt tietty vähän metsämekaniikkaa mutta ideana on saada selville johtuuko käymättömyys liian pienestä/suuresta bensamäärästä vai kipinän puutteesta.
Eetterillä sen koneen pitäs hörähtää huonommallakin kipunalla, sit lissää bensaa niin kauan että lähtee käymään tai kastelee tulpat => haarukoidaan bensamäärä
Jos kipuna hyvä ja bensaa riittävästi mutta ei käy, pitää ajoituksen (nokka tai sytkä) heittää huolella
Koska noin karkeasti yleistäen vinokone suostuu käymään vaikka bensaa annostelis kossupullosta( vertaa strömberg ;) )
-
Pitää käydä viikonloppuna raapimassa se tupaöljypoltin joka tapauksessa tulille toisaalta, joten tähän asiaan palataan sunnuntaina.
Tarkistin tulpat: Kostea oli. Kuinka herkästi tulppa jättää sytyttämättä? Lieneekö tolkkua koittaa pienemmillä suuttimilla? Tuon ruiskun vakiosuuttimia minulla ei ole, mutta n. 200 cc suuttimet löytyy. Toisaalta, pitäisihän sen rikkaalla hörähtää. Eniten nyt miettiessä häiritsee se tehon katoaminen ajossa. Siitä ajatuksia?
Nyt siis listassa:
- Uudet tulpat
- Jaon tarkistus
- YKK oli vielä InlineFourilta kokeilematta, ei tosin tee tolkkua siihen, että lämpimänä toimi jotenkuten.
-
Löyty vika. Hihnasta hampaita katki, jako pielessä..
-
Itsellänikin on satunnaisesti tuota 232 vikakoodia. Tässä oma ketjuni vähän samasta aiheesta:
Tuosta. (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3709.0)
-
Ja tämähän selvisi: Olin tehnyt alokasmaisen virheen moottoria kasatessa, nokkapyörän pultti oli jäänyt vähän liian löysään ja sitämyöten ohjaintappi sirpaloitunut tuhannen päreiksi ja jako hypännyt vähän myöhäiselle, kutakuinkin varttikierroksen. Lämpösenä se kävi silti, että eivät nämä tunnu olevan kovin ronkeleita jaon täsmällisyydestäkään ;)