Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Occu - 27.01.2014, 17:40:34
-
Mulla on nyt sellane ongelma että mun 240 -87 niin ohjaus rupesi kränää kesken ajon.. Eli välillä toimii ja yhtäkkiä ei.. Öljyä on tarpeeksi. Onko kellään mitään neuvoja tähän ongelmaan?
-
hihna on kireellä ja öljyt puhtaat? ;)
-
Hihnan kyllä pitäis olla ainakin tarpeeksi kiree öljyt pn kyllä puhtaat :) pitää koittaa sitä hihnaa kiristää enemmän, kuinka kireelle sen uskaltaa vetää?
-
Hihnan ei nyt varsinaisesti tarvi soida kuin viulu mutta kyllä se "jämäkkä" saa olla. Luistamisesta kyllä yleensä kuuluu sellainen ääni että huomaa. Ylitiukkuus voi syödä laakerit nopeasti. Jos ei se hihna ulvo rattia kääntäessä niin tuskin on hihnantiukkuudesta kiinni...
Öljyt voi kokeilla vaihtaa, ja vaihdon yhteydessä pesasta säiliön sisäpuolelta bräkleenillä puhtaaksi (kuivaus ennen takaisin laittoa) jos tässä oli erillinen säiliö? Pumpun kyljessä olevaa säiliötä vähän työläämpi pestä, ei välttämättä kannata jos ei tiedä että siellä on moskaa.
Tosiaan epäilys tulis mieleen että tehostimessa voi olla moskaa sisässä, öljynvaihto kerran tai useamman kerran voi auttaa asiaan.
Ja tehostimessahan kuuluu siis olla ATF-öljyä, ei mitään hydrauliikkaöljyä. Jälkimmäisellä on saatu mielenkiintoista toimintaa aikaiseksi tehostimeen ja sitä saa sit huuhdella pois useampaan kertaan...
-
Pitää tuota öjynvaihto varmaan siihen tehä mitä ölyä sinne niiku kuuluu laittaa en oo ikinä niitä vaihtanu..
-
Pitää tuota öjynvaihto varmaan siihen tehä mitä ölyä sinne niiku kuuluu laittaa en oo ikinä niitä vaihtanu..
Sitä punaista eli ATF (automaattilaatikon).
-
voit myös kokeilla paikallaan "ilmata" pumppua, eli laitat kierrokset n. 4000rpm ja käännät ratin laidasta laitaan muutaman kerran. Voi olla että jos paskaa jossain välissä voi lähteä liikenteeseen tai sitten jos jostain päässyt ilmaa niin tuolla sen pitäisi korjaantua.
Eli siis:
1. Auto päälle, moottori lämpöiseksi.
2. käsijarru ylös.(vaihde vapaalla)
3. painat kaasua sillain että kierrokset ovat noin 3000-4000rpm
4. käännä rattia laidasta laitaan muutaman kerran kierrokset korkealla.
5. pumppu pitäisi olla ilmaantunut.
-
Kiitos vinkistä :) voin tuota yrittää tehä ennen ku lähen öljyjä vaihtaa :)
-
voit myös kokeilla paikallaan "ilmata" pumppua, eli laitat kierrokset n. 4000rpm ja käännät ratin laidasta laitaan muutaman kerran. Voi olla että jos paskaa jossain välissä voi lähteä liikenteeseen tai sitten jos jostain päässyt ilmaa niin tuolla sen pitäisi korjaantua.
...
Etupään voi keventää tunkilla, tai etsiä liukkaan paikan etupyörien alle. Jos roska on tehostimen venttiilissä, se saattaa lähteä liikkeelle, kun vääntää reunaa vasten.
Yksi ehdokas vian aiheuttajaksi on tehostimen pumpun paineensäätöventtiili, joka on jumittunut auki.
-
mites toi öljynvaihto suoritetaan???
auto kylläkin 260 sarjaa vuodelta -81.
-
mites toi öljynvaihto suoritetaan???
auto kylläkin 260 sarjaa vuodelta -81.
eikö ketään osaa auttaa??
sen tiedän ettei säiliöön tule kuin yksi letku.
-
eikö ketään osaa auttaa??
sen tiedän ettei säiliöön tule kuin yksi letku.
avaa vaikka hammastankoon menevä letku sieltä valuu aika tyhjäksi.
itellä oli kans häikkää tehostajan kanssa oli jäykkä mutta viaksi selvis rattiakselin nivelet oli ruostunu lähes jumiin,huomaa ku nostaa pyörät ilmaa ja ottaa pyörästä kiinni ja kääntää laidasta laitaa jos on jäykkä(kone sammutettuna).
-
Kerran tullut törmättyä irtonaiseen täysin jumissa olevaan tehostetun rattiakselin pätkään. Aiheuttanee varmasti ongelmia. 264 ja 262 ollut ilmeisestikin käytössä pisaramallin säiliö, jonka korkista lähtenyt letku vielä erilliselle muovi säiliölle. Öljyjen vaihdossa tässä tapauksessa kannattanee aukoa pulttia hammastangon luota.