Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Ville- - 28.01.2014, 21:50:25
-
Terve kaikille ja sitten asiaan.
Kesällä vaihtelin seiskaan B200K -koneeseen toisen kaasuttimen, joka on huollettu (uudet tiivisteet ja putsattu), mutta vähän erilainen kuin vanha Cisac. No paikallaan oleva kaasutin toimii hyvin, mutta kulutus on kovempi kuin vanhalla kaasarilla. :-\
Alkoi vähän epäilyttämään että onkohan kaikki alipaineletkut kohdilla kaasarissa, letkulähdöt kun ovat erilaiset/eri puolilla kaasaria.
Tässä on ''moottorin'' puolella kolme lähtöä, joiden juuressa on ''väririnkulat''. Muistaakseni musta, vihreä ja musta. Onko näillä eroa muutakuin väri?
Kaasarin ''vapaalta'' puolella on ilmeisesti joku huohotusventtiili (?), josta lähtee letku ''ei mihinkään''.
Tämä oli tukittu vanhassa kaasarissa, mutta nyt jätin sen auki. Mitähän hyötyä tukkimisella on haettu? Kuvissa se on nyt irti.
Tuossa parit kuvat. Pomppaako mitään silmille?
(http://i2.aijaa.com/t/00032/13009835.t.jpg) (http://aijaa.com/AD7n7k)
(http://i5.aijaa.com/t/00347/13009836.t.jpg) (http://aijaa.com/kZ9UJZ)
Kiitos ja anteeksi.
Lisätääs: Siis kulutus n. 14L/100km josta 4/5 matkaa
-
Täältä selviää lokarin puolen lähdön tarkoitus http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41652.0 Ne koneen puolen pienet lähdöt voivat kuulua Pulsair systeemiin. Oli käytössä 240-sarjassa 80-luvun puolessa välissä.
-
Kaverin B200K 745 -85:ssa lähtee tuolta tyhjäkäynnin säätöruuvin vierestä/alta alipaineletku sytytysyksikön MAP-anturille.
Muita letkuja en muista. Yksi menee 2-kurkun alipainekellolle, muttei ollut mitenkään yhteyksissä tuohon mappiin.
Tosin siinä nyt oli letkut vähän miten sattuu muutenkin...
Katso goooglesta joitain asennuskuvia jis löytyisi apua?
-
Ja tuo kulutus pitäisi olla 7-8l/100km 90-100km/h 240 sarjalaisessa.
-
Ei kellän olisi kuvaa tuollaisesta kaasarista, niin voisi hieman katsoa mallia? Googglesta löytyyvähän huonosti kuvia tästä mallista.
-
No ei tuo ihan 14 litraa ollut kun kävin tossa naapurissa tankilla. Pensa mittari huijasi (yllättikö ;D) vähän ja kulutukseksi laskin 10.7L
Joka tapauksessa pienemmällä tuo meni aikaisemmin. :P
No huomenna käyn ostamassa vähän alipaineletkua kun vanhat oli aika koppurat. :)
Se on vielä vähän auki että mitä tuon ''huohottimen'' letkun tukkimisella on haettu...
-
No ei tuo ihan 14 litraa ollut kun kävin tossa naapurissa tankilla. Pensa mittari huijasi (yllättikö ;D) vähän ja kulutukseksi laskin 10.7L
Joka tapauksessa pienemmällä tuo meni aikaisemmin. :P
No huomenna käyn ostamassa vähän alipaineletkua kun vanhat oli aika koppurat. :)
Se on vielä vähän auki että mitä tuon ''huohottimen'' letkun tukkimisella on haettu...
Kohokammion höyryt menevät letkua pitkin 240-sarjassa pohjan alle sinne kuskin etupalkin kohdille. Todennäköisesti ei haettu sen kummempaa. Isketty vaan kiinni ja kärsitty ehkä sitten helteillä vähän pidemmästä startista.
-
Kohokammion höyryt menevät letkua pitkin 240-sarjassa pohjan alle sinne kuskin etupalkin kohdille. Todennäköisesti ei haettu sen kummempaa. Isketty vaan kiinni ja kärsitty ehkä sitten helteillä vähän pidemmästä startista.
Okei, olkoot vapaana :hello: