Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: HammerDown - 29.01.2014, 09:37:06

Otsikko: Mikä jäätää B200E:n?
Kirjoitti: HammerDown - 29.01.2014, 09:37:06
Nyt kovemmilla pakkasilla ilmaantui Volvoon semmoinen moderni sammutusautomatiikka. Ei pyöri lämpimänä tyhjäkäyntiä eli sammahtaa ajosta kun löysää vedon ja painaa kytkimen pohjaan. Kylmänä lähtee hyvin tulille ja jää pyörimään tyhjäkäyntiä lämmettyään, mutta kun ajaa jonkinverran joutokäynti häviää. Ajossa pelaa eikä esiinny käyntihäiriöitä.
Otsikko: Vs: Mikä jäätää B200E:n?
Kirjoitti: The_OttoB - 29.01.2014, 11:52:16
Voisi olla että liekkilukko tai huohotin jäätyy, putsausta vaan. Itse ole heittänyt sen liekkilukon mäkeen. 200-sarjassa pulauttaa helposti kannesta peitelevyn irti, kun huohotin menee umpeen. 700-900 sarjassa on siinä paikassa jakaja.
Otsikko: Vs: Mikä jäätää B200E:n?
Kirjoitti: HammerDown - 18.01.2019, 21:20:39
Vanha vaiva nosteli tänään päätään...

Starttasin -20 asteesta ja ajelin koneen taajama-alueella lämpöiseksi, niin alkoi sammahdella risteyksiin. Vain kaasulla pilkkimällä sai pysymään käynnissä. Myös pientä nykimistä oli ajossa havaittavissa.

Seisottuaan nopean kauppareissun ajan parkissa kävi taas nätisti joutavaa ja veti hienosti sen mitä kämpille ajelin.

Huohotussysteemin kaikkinensa puhdistin silloin vuosia sitten, eikä siitä löytynyt mitään erikoisempaa.

Ohjauspaineensäätimen totesin loppuvuodesta tulleen tiensä päähän, ei siis rikasta kylmänä mutta lämpimänä pelaa buenosti (tähän asti  ::) ).

Mitenkäs K-Jetin ilmansaanti tyhjäkäynnillä kaasuläppä kiinni?