Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: sjos - 29.01.2014, 20:40:04
-
Nythän se myrkyn lykkäs :-\
Oli mittaristo irti, niin tuo SRS valo lopetti toimintansa :tickedoff:
Toista polttimoakin kokeilin mittaristosta, mut ei syttynyt.
Tiedä sit oliko se ehjä.
Mut ei kerinnyt syventymään isommin, kun röihin piti lähteä, mut onko ehdotuksia ??
Eilen viimeks vikakoodin luvussa kävin, mut kait se täytyy uusiks mennä, jos ja kun sieltä mitään selviäisi.
Viikko niin menee leima kylmäksi :2funny:
-
Varmaan se lamppu kannattaa kuitenkin ensiksi koittaa.. saahan sen testattua vaikka yleismittarilla, onko lanka poikki vai ei, jos et varma oo muiden merkkivalojen lamppujen ehjänä olosta.
-
Siitähän se on aloitettava.
Ja toivottavasti olisi pelkkä poltin"vika"
Ei enään kyllä kauheasti ole huumorintajua ko autoa kohtaan :buck2:
Lähenee paalaustuomio kokoajan uhkaavasti.
-
Lamppu on ehjä, mut silti ei valo pala :tickedoff:
Toista mittaristoakin kokeilin, ei vaikutusta.
-
Vikakoodin luvussa käyty, ei koodeja :buck2:
-
Taitaa mennä mittariston kolvailuksi(?).
Aiheesta löytyy lisääkin oli vaan hankala löytää.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2066.msg333820#msg333820
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18469.0
Voisi vielä katsoa onko piuhat kodiksessa siellä srs yksikössä... löytyikö se tästä volvosta käsinojasta?
-
Taitaa mennä mittariston kolvailuksi(?).
Aiheesta löytyy lisääkin oli vaan hankala löytää.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2066.msg333820#msg333820
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18469.0
Voisi vielä katsoa onko piuhat kodiksessa siellä srs yksikössä... löytyikö se tästä volvosta käsinojasta?
Kyllä mä piuhojen, sulakkeen tai boksin puolelle kääntyisin.
Meinaan ehjää mittaristoa kokeilin myös tuloksetta.
-
miten muistelisin, et srs -valo on ainakin syttynyt, mm. ku on penkkien kanssa värkänny useasti, varsinkin, ku ei oo jaksanu aina kytkeä johtoja paikoilleen, ku penkki ollu vähä aikaa vaan paikoillaan. Tuskin se tähän vikaan vaikuttaa, mutta kaikkea on tullut nähtyä...
oli vika mikä olikin, ni multa luultavasti löytyy osat korjaamiseen, jos tarvii jotain vaihtaa... ;)
-
Kyllä osia on, kun vaan tietäisi mikä sieltä mukamas on mennyt.
Tai tuskin mikään muu on mennyt, kun virta ei tule polttimolle asti.
Luulisi muuten antavan vikakoodia.
Jossei mitään sulaketta löydy eikä johdon/liitoksen renailu auta, niin korjaus on, 20 cm kaksnapaista johtoa.
-
Vilkaisin vm. 98 mallin kytkentäkaaviota (kun ei tiedä, mistä autosta tässä on kyse)
Jännitteensyöttö valolle tulee virtalukon X-syötön kautta, srs-yksikkö ohjaa transistoria, joka maadoittaa lampun.
Todennäköisesti tuon jännitteensyötön kautta tulee myös muillekkin merkkivaloille syöttö, joten ongelma voisi ehkä olla johdossa tai liittimessä, joka tulee srs-yksiköltä mittaristoon.
Sinne mittariston B liittimen 3-napaan vihreä-ruskea johto pitäisi tulla n. 8V kun valo on sytytetty ja n. 1,5V sitten kun valon kuuluu sammua.
Mittariston B liittimen 5-napaan keltainen-violetti johto. Akkujännite, kun virta on kytkettynä.
Lamppu maadoitetaan mittariston sisäiseen maapisteeseen.
Näin siis, mikäli kyseessä vm. 98
B-liitin on 16-napainen
-
Täytyy vilkasta. Kiitoksia -H-
-97 malli kyseessä.
-
Täytyy vilkasta. Kiitoksia -H-
-97 malli kyseessä.
Eli mallivuosi on 1998, koska eikös V70 tullut vuonna 1997, mutta mallivuotena 1998 (valmistenumeron 10. merkki W)
-
Eli mallivuosi on 1998, koska eikös V70 tullut vuonna 1997, mutta mallivuotena 1998 (valmistenumeron 10. merkki W)
02/97 on käyttöönotto.
Kirjainta en kyllä muista. Otekkin on autossa...
-
02/97 on käyttöönotto.
Kirjainta en kyllä muista. Otekkin on autossa...
njaa, ei se sitten tosiaan noin ollutkaan, vaan kyllä tuo 97 on... kumma, kun en löydä 97 kaaviota mistään..
Löysin kuitenkin 1997 kaavion, näyttäisi samalta, kuin -98
No, pienellä varovaisuudella suhtauduttava kuitenkin tuohon kirjoittamaani ohjeeseen.
-
njaa, ei se sitten tosiaan noin ollutkaan, vaan kyllä tuo 97 on... kumma, kun en löydä 97 kaaviota mistään..
Tiedä sitten onko paljonkin eroavaisuuksia.
Ja tuo on vielä saapasmaan tuonti :D
Mutta, eiköhän asia selvinne jo noillakin ohjeilla. Ja jos ei, niin hyppylanka on pelastuksemme.
-
Tiedä sitten onko paljonkin eroavaisuuksia.
Ja tuo on vielä saapasmaan tuonti :D
Mutta, eiköhän asia selvinne jo noillakin ohjeilla. Ja jos ei, niin hyppylanka on pelastuksemme.
Toivotaan jotta ei ole valveutunut katsastushenkilö, se SRS valo kun sammuu vasta hetken kuluttua käynnistyksesta muiden merkkivalojen jo sammuttua ::)
-
Toivotaan jotta ei ole valveutunut katsastushenkilö, se SRS valo kun sammuu vasta hetken kuluttua käynnistyksesta muiden merkkivalojen jo sammuttua ::)
Niin ja sammuu myös, kun pelkät virrat on päällä hetkenaikaa.
Soitin kyllä jo konttorille ja niille riittää kun valo syttyy ja sammuu..
Ja onhan niitä aikareleitä yms ;)
Mut, kyl mä nyt vielä katson ja tutkin, jos sen saisi ihan oikeaoppisestikkin toimimaan.
-
Vilkaisin vm. 98 mallin kytkentäkaaviota (kun ei tiedä, mistä autosta tässä on kyse)
Jännitteensyöttö valolle tulee virtalukon X-syötön kautta, srs-yksikkö ohjaa transistoria, joka maadoittaa lampun.
Todennäköisesti tuon jännitteensyötön kautta tulee myös muillekkin merkkivaloille syöttö, joten ongelma voisi ehkä olla johdossa tai liittimessä, joka tulee srs-yksiköltä mittaristoon.
Sinne mittariston B liittimen 3-napaan vihreä-ruskea johto pitäisi tulla n. 8V kun valo on sytytetty ja n. 1,5V sitten kun valon kuuluu sammua.
Mittariston B liittimen 5-napaan keltainen-violetti johto. Akkujännite, kun virta on kytkettynä.
Lamppu maadoitetaan mittariston sisäiseen maapisteeseen.
Näin siis, mikäli kyseessä vm. 98
B-liitin on 16-napainen
Eroavaisuuksia näköjään on, kun ei tuonvärisiä johtoja löytynyt.
Ja jotain todella omituista muutenkin.
Eilen tuon kanssa ihmettelin.
Mittaristoon, valon napoihin tulee 9,..v kun virrat kääntää päälle, hetkenpäästä 11,...v Valo ei kuitenkaan pala :idiot2:
Muissa paikoissa kuitenkin palaa :idiot2:
Otin vielä pelkän polttimon ja kääntelin pinnit niit, että saa suoraan piirilevylle, muissa paikoissa palaa muttei SRS valon paikalla :idiot2: :idiot2:
Nyt se kuitenkin palaa...ja sammuu V:>
Tiedä sitten vaikuttiko nuo omat sötkötykset, vai onko virtalukonpohja menossa.
Illalla tulin kotiin, niin virtalukon 1 asennossa paloi kaikki varoitusvalot, toimi vielä kun roplasin mittaristoa.
Ja nyt aamulla kun läksin töihin, niin katon kohdevalot paloivat, eli koko yön olivat päällä, onneksi uusi akku ;)
Meinasin oliko ovikytkin mennyt, ei, ei ole mennyt, kun jalkatilanvalo sammuu kyllä..