Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: zera - 31.01.2014, 11:17:18
-
olisin ekaa projektia hommaamassa elikkäs auto olis 240 farkku missä on ollut b200e ja sinne pitäisi laittaa b200et niin tuleeko sähköjen kanssa jotain ongelmaa,ja eiko b200e:ssä ole jakaja lohkossa niin miten tommonen kansi jakaja mahtuu konehuonseen?ja tarviiko muutosleimalle vaihdella jarruja tai kallistuksen vakaajia?? :idiot2: :idiot2:
-
olisin ekaa projektia hommaamassa elikkäs auto olis 240 farkku missä on ollut b200e ja sinne pitäisi laittaa b200et niin tuleeko sähköjen kanssa jotain ongelmaa,ja eiko b200e:ssä ole jakaja lohkossa niin miten tommonen kansi jakaja mahtuu konehuonseen?ja tarviiko muutosleimalle vaihdella jarruja tai kallistuksen vakaajia?? :idiot2: :idiot2:
Käytännössä todella työläs homma jos meinaat b200et moottorinohjauksella toteuttaa. (motronic) Kaikki johtosarjat bokseineen joutuu hommaamaan jostain purkuautosta. Kannen päässä oleva jakaja ei mun muistaakseni mahdu 200:sen konehuoneeseen. Tarvii turbomallia vastaavan alustan. Tähän lisäksi vielä pitävä kytkin. Eli lyhyesti sanottuna ei kannata. Huomattavasti helpommalla ja halvemmalla pääsee turbohommiin sisälle kun hommaa tehdasturbon.
-
onko muuten jossain muussa vapari pelissä suotusaimpi moottorinohjaus/alusta turbotusta ajatellen(lähinnä 200 sarjaset on etsinnässä) ..ja onko muuten volvoissa vähäpäästösissä joku selvä vuosiraja :idiot2:
-
onko muuten jossain muussa vapari pelissä suotusaimpi moottorinohjaus/alusta turbotusta ajatellen(lähinnä 200 sarjaset on etsinnässä) ..ja onko muuten volvoissa vähäpäästösissä joku selvä vuosiraja :idiot2:
LH 2.4 moottorinohjauksella olevat ruiskuvaparit (B200F ja B230F) ovat siinä mielessä hyviä aihioita että moottorinohjaus on sama kuin vaikkapa 940 turboissa. Boksit vaihtamalla saa periaatteessa swapattua vaikka B230FT moottorin 200-sarjalaiseen, olkoonkin että virranjakajaongelma on edelleen olemassa. Toisaalta juuri nuo kyseiset mallit ovat myös vähäpäästöisiä.
-
mutta ei oikeen ole esim missään 200 sarjasessa mitään erityisen hyvää vaparia mitä kannattais lähteä turbottamaan ???
-
Boksit vaihtamalla saa periaatteessa swapattua vaikka B230FT moottorin 200-sarjalaiseen, olkoonkin että virranjakajaongelma on edelleen olemassa.
Mikä ongelma, sole muuta kuin vaihtaa sopiva apuakseli ja tökätä pystyjakaja paikalleen.