Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jake 90 - 01.02.2014, 01:04:01
-
No niin elikkäs tuli ostettua Volvo 740 GL B200E -88 talviautoksi. Muutama vikakin tuli sitten kaupanpäälle elikkäs: kytkin irrottaa aikas ylhäällä, oikeestaan sillon kun poljin on päästetty ihan ylös auto lähtee liikkeelle.. Kytkin remppa tulossa? Sitten vielä että joutuu starttaa aikas pitkään ja noin 1-3 sekunnin ajan käy heikosti mutta sitten käy hyvin. Ja on tehot kadoksissa, varsinkin isommilla nopeuksilla. Että jos joku viittis vähän avittaa mistä kannattais vikaa lähtee etsimään.
-
Kytkinvaijeri voi olla väärin säädetty. Kytkinvivussa pitää olla millin-parin välys. Myös kytkinpolkimessa tuntuu tuo välys.
Jos autossa on nestetoiminen kytkin, niin silloin säätö on automaattinen.
-
Voi siellä olla levykin loppu.
-
Jako kannattaa tarkistaa. HIhnapyörän merkkeihin ei kannata luottaa, ei olis ensimmäinen mistä vulkanointi on pyörähtäny, vaan ajoittaa alakerta kampuran päässä olevan merkin mukaan. Merkin pitää osoittaa kohti nokan hihnapyörää, ei suoraan ylös. Langalla tai teräsviivaimella on aika helppo kahtoa. Selittyis käyntihäiriö ja vedottomuus samalla kertaa.