Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: abody64 - 01.02.2014, 08:58:40
-
Alkanu painetta tuleen paisuntasäiliöön ja letkut meleko paksuna välillä,paineet päästät pois niin menee taas paripäivää.Lämmintä ei puhalla ku isoilla kierroksilla.Oisko pahvi antautunu??Termari,vesipumppu ja syyläri on vaihettu kuukauden sisään.Ilmalukkoon en enää oikeen usko,sen verran on jo ilimottu ja näyttäs että nesteet kiertää oikeen.Nestettä katoaa vähän vaikka vuotava pumppu ja syyläri vaihettu,öljyt on kuitenki puhtaat.Ja eilen pääsi vähän roplottaan vaikka lämpömittari ei ollu ees punasella.Anturivika?
-
Kyllä se pahvivaivalta vaikuttaa. Siellä on vasta pieni vuoto ja paineet karkaa sylinteristä vesitilaan, nesteet luultavasti menee pyttyyn ja höyrynä putkesta ulos.
-
Höyryää kyllä reippaasti,mut käyntiin ei vielä vaikuta.
-
Meneekö kannenpultit samalla vaihtoon?Vai käykö vanhat vielä?
-
selviää kun otat ne pois, onko venyvät vai tasapaksut.
-
Kansipahvivialta vaikuttaa. Tuleeko paisuntasäiliöön pakokaasukuplia, kun käyttää moottoria korkki auki?
Nyt on kansipahvikauppiailla talvisesonki päällä. Toinen sesonki on kesähelteillä. Kohtuullisen ulkolämpötilan aikana kansipahvit kestävät paremmin.
-
Kansipahvi. Meillä oli yhdessä 240 b200k juuri samat oireet. Alkoivat kesällä ja päästiin maaliskuulle, jolloin vaimo ajoi Volvon ympäri. Sinä aikana sai lisätä nestettä sen 10-15l. Kannen kun otti irti, niin pahvi oli tosi haprakka ja kannessa isoja syöpymiä.
-
En oo kahtonu tuleeko kaasukuplia,mut painetta tulee.Tänään alko puhaltaan vain kylmää ilmaa :(Huomenna ois tarkotus aukasta ja pahvi vaihtaa,mulla ois hyllyssä kaks turbon kannentiivistettä,jos laittas semmosen.Ja tuota syöpymishommaa oon itekki pelänny.Piru jos vielä kansikaupoille joutuu......
-
Turbon pahvi ei paljon kestävyyttä lisää, se kun on sama kuin vaparissa :D
Ja kannesta ei kannata maksaa kuin kymppejä, 531 on kalliimpi kun on haluttu virittäjien parissa.
-
Kansi täytyy koneistaa ennen asennusta sitten!
-
Turbon pahvi ei paljon kestävyyttä lisää, se kun on sama kuin vaparissa :D
Ja kannesta ei kannata maksaa kuin kymppejä, 531 on kalliimpi kun on haluttu virittäjien parissa.
Kyllä ne kannet yks päivä Suomesta käy vähiin :) Jos kannen mukana tulee oikea nokkakeppi, niin kannen arvo 2-3 kertaistuu.
-
Kansi täytyy koneistaa ennen asennusta sitten!
Jos suora ja pinnaltaan asillinen, niin suoraankin kiinni laitettu. Siitähän vois varmuudeksi mittailla puristuspaineet kannen ollessa vielä kiinni/ irto kansi testailla dieselillä, että venttiilit ok ennen asennusta.
-
Jos suora ja pinnaltaan asillinen, niin suoraankin kiinni laitettu. Siitähän vois varmuudeksi mittailla puristuspaineet kannen ollessa vielä kiinni/ irto kansi testailla dieselillä, että venttiilit ok ennen asennusta.
Jos kansipahvi on mennyt ja saman kannen heität oikasematta nokalle niin aika suurella todennäkösyydellä saat vaihtaa pahvin kohta uusiks. Valurautasissa vähän eri kun alumiinikansissa
edit: tietenkään suoraa kantta ei tarvi oikasta, mutta hankala se on todetakin onko suora vai ei. Silmä ei riitä
-
Sama tiivistehän se on,ja en aatellukkaan että se lujempi ois mut niitä kerta on niin laitetaan paikolleen ;D venttiilit katotaan ja kaverilla on vehkeet ja ammattitaito työstää kansia.Jos ei vaan halkeemia ja pahoja syöpymiä löydy.Kyllä se täytyy kunnolla tehä,näin laiska mies ku oon,niin ei viiti jokaviikko pahveja vaihdella :pomo Vaikka on niitä oikasemattakin laitettu paikalleen.....ja hyvin on pelannu :uglystupid2: Mut onhan siinä omat riskinsä......
-
Ja on sulaa hulluutta ja tyhmyyttä kaivaa kansi irti ja jättää venatyöt tekemättä, kilsoja on kuitenkin takana monesti jo melko reilusti, venatyöt ei maksa kuin joitain kymppejä päälle kun oikaisussa käyttää, ja samalla tulee ne venavälyksetkin kondikseen.