Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: zera - 01.02.2014, 13:04:07

Otsikko: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: zera - 01.02.2014, 13:04:07
morjens :hello: :hello: olen iskenyt silmäni tommoseen volvo 940 farmari vm98 2.3t(165hp) niin tota siinä on manuaali laatikko niin näkeekö sitä jostain ilman nosturia onko siellä m90?ja kuinka kestäviä noi taka akselit on ollut noissa kun vaikka käyttikseks tuliskin niin kyllä sitä ny jonun verran silti varmaan tulis poljettua? ja eikö toi kone ny aika pommin varma pitäis olla ???ja kulkeeko tommonen mihenkään noilla tehoilla kun aika painava peli kummiskin taitaa olla??????? :idiot2:
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: hukka - 01.02.2014, 13:10:02
Vuosimallista päätellen on m90.
Akseli on suht kestävä, mutta kyllä kaiken saa rikki  :buck2:

Kone on yksinkertainen ja helppo huoltaa.
Jos tuntuu et on laiska, niin tuo kone on helppo virittää 200 heppaseksi!
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: vänkkä - 01.02.2014, 13:31:05
lähinnä ny meinasin et jos talvisin luisuttelee välillä ja kesäsin lyö lakua mattoon jos se jaksaa edes sutia :D tai tuo on ensirekisteröity 97 mutta niin :P onkohan ilmastoinissa r12 vai uudempi velli?
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: Huikkoster - 01.02.2014, 13:41:47
M90 on erilainen vaihdekeppi (uudemman näköinen, ei pakkilukkoa ja pakki oikealla alhaalla)
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: Turbo 242 - 01.02.2014, 13:50:32
onkohan ilmastoinissa r12 vai uudempi velli?

Ilmastoinnissa on R134a kylmäaine.
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: zera - 03.02.2014, 11:37:58
mikä tossa heikoin lenkki ja mimmosten tehojen kohilla rupeee antautumaan
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: tomimikael - 03.02.2014, 11:41:34
Vakiokytkin ja ~250 hummaa pitäisi kestää.
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: Turbo 242 - 04.02.2014, 10:40:38
Vakiokytkin ja ~250 hummaa pitäisi kestää.

Vakiokytkimellä kesti vaunua vetää seuraavilla piristyksillä:
-15G Mitsu
-Viking lastu
-Ahtopaine 0,8 bar
-Avarampi putkisto

Minkään näköisiä luistamisen jälkiä ei ollut havaittavissa. Nykysellän paikallaan on SRE-asetelma vakiolevyllä.
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: Hissunkissu - 09.02.2014, 18:02:30
Pikkuisen lainatakseni tätä viestiketjua kysäsen, että missä vaiheessa 940- malleista alkaa löytymään ohjauspyörän korkeussäätö? Tai löytyykö mistään?
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: Dartteri - 09.02.2014, 20:48:58
Missään nelikympissä ei ole korkeussäätöä. 760 ja 960 malleissa ratin säätö löytyy -87 eteenpäin.
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: st3b3 - 27.02.2014, 16:44:16
zera mee kattoo ft viritys topic sieltä löydät kaiken tarvitsemasi. coolerista lentää päädyt kilon jälkeen ja ahtimesta loppuu tuotto ja suuttimet eivät riitä. joten sen 180-200 heppaa voi ottaa turvallisesti. kiertokanget ovat 13mm joten ne kestää kyllä enemmän mutta sitten taas kannen virtaukset ei riitä hirveän pitkälle. en ole ikinä kuullutkaan että jollain olisi vakiona 97vm joku muu kuin m90 vaihteisto :) :)
Otsikko: Vs: 940:n tiedustelua
Kirjoitti: st3b3 - 27.02.2014, 16:46:49
ja varaudu siihen jos nostat tehoja niin väsynyt kaksoismassavauhtipyörä alkaa pohjaamaan. joten on suositeltavaa vaihtaa pottapyörä tilalle ja tietty vaikka sre-763 asetelma dieselin levyllä. siihen on ohjeet täällä