Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Sipuli - 02.02.2014, 18:50:21
-
Moro! Ostin tossa viikko sit 740 b200k m47 ja nyt rupes vitos vaihteella kiihdyttäessä pitämään ulinan tapaista ääntä. Kuuluu siis vain veto päällä kun painaa kaasua ja muilla vaihteilla ei kuulu ollenkaan. Nelosella ehkä todella vähän jos kierrättää 4-5k asti. (Tai sitten vainoharha vain) mutta vitosella tosiaan kuuluu selvä ero kun irroittaa kaasusta ja ääni kovenee kierrosten mukana. Pitäisikö ensimmäiseksi vaihtaa siis lootaöljyt ja mitä sinne kannataisi lyödä sisään?, ja onko muita ehdotuksia?
-kiitän :)
-
Ite kokeilisin vaihtaa sinne m47:n nuo:
Red Line MT-90 Vaihteistoöljy 946ml
Täyssynteettinen esteripohjainen vaihteistoöljy erityisesti käsivalintaisiin vaihteistoihin. Täyttää vaatimukset API GL-4, viskositeettivaatimukset 75W, 80W-90 vaihteistoöljy sekä SAE40 ja 10W-40 moottoriöljy. MT-90-öljyn kitkakerroin on optimoitu synkronirenkaille. Se mahdollistaa erittäin nopeat ja täsmälliset vaihdot sekä ylös- että alaspäin, niin kesällä kuin talvellakin.
Vaan varman tulee kohta atf- ja moottoriöljymiehet kehiin.
Mainos väittää myös vähentävän pieniä ääniä.
:2funny:
_sfr-
Täyssynteettinen esteripohjainen vaihteistoöljy erityisesti käsivalintaisiin vaihteistoihin. Täyttää vaatimukset API GL-4, viskositeettivaatimukset 75W, 80W-90 vaihteistoöljy sekä SAE40 ja 10W-40 moottoriöljy. MT-90-öljyn kitkakerroin on optimoitu synkronirenkaille. Se mahdollistaa erittäin nopeat ja täsmälliset vaihdot sekä ylös- että alaspäin, niin kesällä kuin talvellakin.
-
Sivuakselin laakeri siellä jollottaa, kohta se kuuluu kolmosellakin ja sitten kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella. On kokemusta ja ei parane öljyt vaihtamalla, saattaa tosin vähän hiljentyä jos niitä öljyjä ei ole 15 vuoteen vaihdettu. Banaania laatikko täyteen niin on hetken hiljaa ;D Kun sinne öljyt vaihdat niin GL4:sta ei atf:ää kuten ohjekirjoissa neuvotaan.
-
Onko millanen homma vaihtaa tuo kyseinen laakeri? Ikinä en vielä mistään autosta ole laatikkoa ottanut irti. Nosturi ja halli kyllä käytettävissä olis =D
-
Vaihda laatikko.
Tai korjaa:
Ohje:
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/-%20Service%20Manuals/TP30941-1%20Suplement%20M46,%20M47,%20M47II,%20and%20Overdrives.pdf
Osat:
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=234741&ukey_product=1101544
Ehjiä laatikoita saa 50- 70 eurolla