Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Pavo - 02.02.2014, 22:53:22

Otsikko: 850 10v bensa-laturin vaihto+muut mahdolliset ongelmat
Kirjoitti: Pavo - 02.02.2014, 22:53:22
Terve

Pitäisi lähteä vaihtamaan kenttäolosuhteissa tuollaseen kanttiin laturia. Vauhdista löi ilman suurempia varoituksia likimain kaikki valot mittaritaulussa päälle, autolla pääsi noin 50 km eteenpäin kunnes oli pakko ajaa sivuun kun alkoi valot himmentyä liikaa. Kun nyt lähden laturikauppaan, niin tuleeko kenellekkään mieleen mitään muuta huomioon ottamisen arvoista vikaa mitä tuosta mahdollisesti löytyisi?
Otsikko: Vs: 850 10v bensa-laturin vaihto+muut mahdolliset ongelmat
Kirjoitti: Juupeli - 06.02.2014, 14:32:31
Terve

Pitäisi lähteä vaihtamaan kenttäolosuhteissa tuollaseen kanttiin laturia. Vauhdista löi ilman suurempia varoituksia likimain kaikki valot mittaritaulussa päälle, autolla pääsi noin 50 km eteenpäin kunnes oli pakko ajaa sivuun kun alkoi valot himmentyä liikaa. Kun nyt lähden laturikauppaan, niin tuleeko kenellekkään mieleen mitään muuta huomioon ottamisen arvoista vikaa mitä tuosta mahdollisesti löytyisi?

Itelle vaihoin Tiistaina laturin taivas alla. Hommaa oli jonku verran.

1. Syylärin lasku ropusta nestettä pois hiukan ( ylävesi letku tyhjäksi)
2. Sitten irrottelemaan Laturia/tehostinta ( laturi 3 pultilla kiinni, tehostimen KOKO jalka hässäkkä 2 pultilla, toinen elikkä ALIN on myös laturin kiinnike pultti ja on laturin alla syvällä piilossa STARTIN puolella) näkee kyllä. Kaksi muuta laturin pulttia on laturin yläpuolella näkyvissä (kaksi pitkää läpi pulttia). Sisemmäiseen läpi pulttiin pääsee käsiksi tehostin pumpun jalanpuolelta (läpi reikä)

toivottavasti ohjeista on yhtään apua. Mut homma aika helppo kun paikallistaa pultit ja mutterit.