Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Joto - 05.02.2014, 12:43:18

Otsikko: huonosti käyntiin kylmällä ja lämpimällä
Kirjoitti: Joto - 05.02.2014, 12:43:18
Elikkäs mulla olis B230F koneella oleva 740 vm90. Lähtee huonosti käyntiin aina yön jälkeen tai 4tuntia siitä kun viimeksi ollut käynnissä. Roikan nokasta lähtee vähän helpommin mutta siltikin voi joutua starttailemaan kymmeniä kertoja. Saattaa lähtä käyntiin hetkeksi ja sammuu taas, kaasua polkiessa sammuu välittömästi.
Uutta osaa on kaikki tulpat, tulpanjohdot, sytytyspuola, sytytyksen pääteaste, virranjakajan kansi ja pyörijä. Myös uusi ilmamassamittari, kampiakselin asentotunnistin, lambda-anturi ja moottorinohjaukselle menevä lämpöanturi. Nämä vaihdettu 2000km sisällä.
Jostakin luin, että saattaisi polttoainepumpussa olla vika ja miten se testataan. Tarkistin kaikki sulakkeet. Kun sytytysvirran laittaa päälle, bensapumppu ei äännä tai kuulu mitään. Sitten kun auton saa käymään, ääntää ja surisee kovasti kuskin penkin kohdilla pohjassa. Kiitos jo etukäteen hälle, kuka osaa sanoa mikä olisi vikana  :)
Otsikko: Vs: huonosti käyntiin kylmällä ja lämpimällä
Kirjoitti: 240 - 05.02.2014, 13:14:13
Samantapaista vikaa ja vielä korjaamatta http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=6892.0

Vanha pumppu huutaa pohjassa. Vikakoodit?
Otsikko: Vs: huonosti käyntiin kylmällä ja lämpimällä
Kirjoitti: Lager - 09.04.2014, 13:48:12

 Bensapumpun takaiskuventtiili? Siis sen auton alla olevan pumpun.
Otsikko: Vs: huonosti käyntiin kylmällä ja lämpimällä
Kirjoitti: Justus - 11.04.2014, 17:05:23
veikkaan kans tuota bensapumpun takaiskuvenaa. helpoin tapa pistää se pohjapumppu uusiks.