Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: bwjux - 05.02.2014, 14:17:33
-
noniin tällästä tänään!
Eli tosiaan työkaveri ajoin autoani ja hidaste töyssyn jälkeen auto itsestään nostaa kierroksia ja avaimesta ei sammu eli ryntäytys? max 20sec kerkesi olla käynnissä kun vaihetta vasten sai sammutettua ei kerennyt ottaa edes rajotinta vasten.
tänään soitin korjaamolle jonne eilen hinautettiin niin sanovat että koko kone on entinen? en jaksa ymmärtää! jotain puhuivat että öljyä päässyt palotilaan jonka johdosta se on käynyt öljyllä mutta kumminkaan ei vahvasti öljyhaissut vaikka ajoin perässä?
mikähän mahdo vulvaan tulla ku tosiaan sanoivat että kone sulaa jos ei saa sammutettua mutta ei se varmaan 20 sekunnissa sula? >:( 2kk sitten ostettu auto jakopää tehty 20tkm sitten öljyt vaiheddu 3tkm sitten?
-
Siinä on oikeassa, että on käynyt moottoriöljyllä. Itselläkin pari kokemusta ko. tapahtumasta, mutta erimerkkisellä autolla.
Siihen en osaa ottaa kantaa, että onko moottori entinen.....tuskin kovin hyvässä hapessa ainakaan kun terve moottori ei huohota niin paljoa että öljyä pääsisi niin paljon kerääntymään imupuolelle että sillä ryntäisi.
Paljonko autolla ajettu?
-
Aika voimakkaasti sanottu, ettei kuitenkin olis käynyt niin että ahdin on päästänyt öljyt läpi. tosin huohotuskin jos on vaikka liikaa öljyäkoneessa... mutta syyttäsin kyllä ahdinta ensin.. kattokaa nyt edes se kone kunnolla ympäriinsä ja ottakaa ahdin irti ennenkuin tuomitsette entiseksi.
-
Jep, ahdin kannattaa tarkistaa ensin.
Ei välttämättä ole sen "isompaa" vikaa.
Nippelitietona semmonen, että dieselissä ei ole kiekkarajotinta vaan se kiertää sen mitä naftaa riittää.
-
Aika voimakkaasti sanottu, ettei kuitenkin olis käynyt niin että ahdin on päästänyt öljyt läpi. tosin huohotuskin jos on vaikka liikaa öljyäkoneessa... mutta syyttäsin kyllä ahdinta ensin.. kattokaa nyt edes se kone kunnolla ympäriinsä ja ottakaa ahdin irti ennenkuin tuomitsette entiseksi.
Hyvä huomio....voihan sekin vaikuttaa jos ahdin on ihan kaput. Mulla teki td-Sierra sillai, et saatto päästä satoja kilsoja ongelmitta, ja sit yhtäkkiä saatto käydä öljyllä hetken, ja taas toimia ok. Ilmeisesti imusarja oli sen mallinen, että sinne jonnekin pääsi kerääntymään.
Koneesta ei löytyny mitään varsinaista vikaa, mutta ahdin oli vanha ja jonkunverran se konekin huohotti.
Niin, ja siihen en usko että kone sen ryntäyksen syystä olisi sulanut. Ei se nyt sentään mitään kymppitonnia kierrä moottoriöljylläkään :D
-
ei se öljy koneesta ihan minutissa lopu joten sillä en usko paskan koneen teoriaan...
-
ei se öljy koneesta ihan minutissa lopu joten sillä en usko paskan koneen teoriaan...
Jep.
Tarvii myös mennä aika paljon kamaa, että kanget menis solmuun. Sen olis jo kyllä varmasti kuullut ihan korvallakin.
-
Sitten yks juttu mikä tässä missattiin ostitko liikkeestä? 2kk pitäs vielä liikkeen tulla vastaan vian korjauksessa vikavastuun takia...
-
eli siis ajettu 370tkm ja yksityseltä ostin. Auto lähti suht normaalisti käyntiin vielä sen jälkeen kun kokeilin eikä mitään ihmeellistä ääntä pitänyt. ja tyhjäkäynti olis aika tasaista muttakun painoi kaasua niin kierrokset jäi leijaillemaan ja ei sammunut avaimesta.?
-
ahdin paskana.
-
ahdin paskana.
Yhdyn tähän....ei se voisi huohottaa käynnin huononematta niin paljoa että kävisi pelkällä huohotussumulla.
Kierroksilla öljynpaine nousee -> lykkää ahtimen lävitse öljyä niin paljon, että jää käymään sillä
-
noniin nyt soitin korjaamolle ja sanovat ettei koko auto enään lähde käyntiin että kone on jumissa mitään muuta eivät osanneet sanoa.
-
Onko ne käyttäny sitä niinkauan, että on menny jumiin?
-
Voisko olla valunu öljyä jostain niin paljon männän päälle, ettei mee enää startilla ympäri ???
-
Jotain tämmöstä siellä selittivät ettei männät pääse ylös asti kun on öljyä männän päällä..
-
Voisko olla valunu öljyä jostain niin paljon männän päälle, ettei mee enää startilla ympäri ???
Periaatteessahan tuo on mahdollista vaikka imusarjan kautta, jos venttiili on jäänyt auki kun on sammunu.
-
kansi pois sillä siitäkin selviää näkee pyöriikö kone ja se ahdin syyniin.. uus kone maksaa kuitenkin ainakin 1000 ja jos ei ole kunnostettu ahdin kiinni menee senkin laittoon rahaa että joku satku kannattaa pistää asian varmistamiseen tässä vaiheessa...
-
Joo hattu irti varsinkin nyt ku on jumissa.
Ei kannata väkisin yrittää pyörittää.
-
siitä jollekin projekti.