Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tommi_K - 06.02.2014, 21:57:37
-
Moro taas!
Tuossa kävi semmoinen tapaus, että piti vaihtaa varmuuden vuoksi automaattilaatikon stefat siinä kohdassa, missä vetonivelet menee automaattilootaan. Osat haettu Siniseltä tiskiltä, koodina 6843112. Osat vaihdettu tammikuun alussa, jolloin sinä päivänä mentiin pakkasen puolelle. No, siinä meni sitten pari päivää, kunnes pakkanen kiristyi ja autoon tuli sähkövika. Sen jälkeen en ole ajanut autolla (vika on selvitetty, mutta seuraavalla viikolla menee autosähkärille), jotta ei mitään dramaattista tapahdu.
Tänään kuitenkin huomasin ATF läikkiä molempien eturenkaiden alla. Kohta, missä läikät ovat identtisiä edellämainittuihin tiivisteihin automaattilootassa. Voiko olla niin, että laatikon uudet stefat vaativat sisäänajon, vai miksi ne nyt vuotavat?
Vastauksista kiitollisina,
Tommi
-
Osanumero on oikea ja stefat ovat samanlaiset molemmin puolin.
Vaihtoehtoja: Akselin tiivistyspinta huono/kulunut, akseli likainen, stefa rikottu asennuksessa, stefa rikottu akselin asennuksessa, stefa väärinpäin, kuskinpuoleinen vetoakseli ei kunnolla paikallaan ( apukuskinpuoleinen on tukilaakeripukilla kiinni, ei voi laittaa väärin).
Sisäänajoa ei tarvita, mutta hyvä laittaa hiukan öljyä/rasvaa stefan huuleen tai akselin tiivistyspintaan ennen asennusta.
Tietenkin vuoto voi olla jossain muualla ja valuu akseleiden kohdalle laatikon alaosaan. Esim jäähdyttimen putken liitokset laatikon etupuolella (syylärin puolella). Myös öljyntyhjennystulppa voi vuotaa tiivisteestään.
-
Kiitos!
Tämä auttaa paljon jälkiselvittelyssä.
Tommi