Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: -volvvoo- - 09.02.2014, 20:22:03
-
Moro! Oisko kellään tietoa miten tollasen b230at kaasuttimen (tais olla strömbergin tekele) saisi helpoiten säätöihin :idiot2:? Ajaessa pitää olla kokoajan ryyppy täysillä, mutta välillä tuntuu että auto tukehtuu liikaan bensaan. Lisäksi vapaalla ottaa jenkaa ihan normaalisti mutta heti kun vaihteen laittaa silmään ei ota enää 3000 kierrosta enempää :'(.
-
Kalvossa reikä?
-
Kaasari avattu ja puhdistettu,siellä kaikki kunnossa.
E: Ai niin, unohtui mainita että auton kun sammuttaa, se jysäyttää perkeleen ison paukun putkessa :D
-
Seostahan säädetään neulan korkeutta muuttamalla. Hienosäätö sitten seosruuvista. Ja tyhjäkäyntisolenoidi saa virtaa?
-
Tyhjäkäyntisolenoidi? Onko se se mötikkä mikä on siinä imusarjan puolimmaisessa reiässä, kaasuttimen vasemmalla puolella (edestäpäin katsottuna)? Muuten, se toinen reikä on tukittu, ei kai siinä ole mitään tärkeää?
-
240 sarjassa solenoidi oli imusarjassa kymppisarjan koneissa ja kaasarissa satasarjalaisissa. Imusarjassa monasti tukittu se solenoidin viereinen paikka.
-
Selvä, täytyy pistää korvan taakse tuo solenoidihomma. Löytyykö muita kohteita mitä kannattaisi tarkistaa?
-
Millainen bensapumppu sulla on? kaasutinturbolla pitää olla oma bensapumppu joka nostaa ahtopaineen mukaan bensanpainetta. ??? Onko toi sulla aiemmin toiminut OK?
-
Se on vähän kenkkuillut viimeisen vuoden, siitä lähtien kun se miulle tuli. Edellinen omistaja oli toimivana sen jättänyt pihan laitaan seisomaan jossa se oli pari kuukautta seisonut... Luulis sen bensapumpun ihan oikea olevan :idiot2: (Tosin tähänhän on vaihdettu b200k alkuperäisen tilalle, kaasari, imusarja, pakosarja ja turbo on alkuperäinen) Kaasari kyllä on säädetty kakslitraselle kun tämä on muutoskatsatettu 2.0 koneelle.
-
Bensapumppuun pitää tulla bensantulo ja -lähdön lisäksi paine letku.
-
Bensapumppuun pitää tulla bensantulo ja -lähdön lisäksi paine letku.
Tätä juuri tarkoitin kolme letkun lähtöä täytyy löytyä. ??? Se alhaalla oleva ohuempi tulee painekoteloon. ELK
-
Bensapumppu oli oikea, sellainen jännä juttu tuli huomattua, että ahtoputkissa oli öljyä ??? Tuli myös huomattua että venttiilit nakuttaa aika kovaäänisesti.
-
Bensapumppu oli oikea, sellainen jännä juttu tuli huomattua, että ahtoputkissa oli öljyä ??? Tuli myös huomattua että venttiilit nakuttaa aika kovaäänisesti.
Öljyä sinne ei pääse kuin turbon läpi. :-\ vai meneekö sulla jotenkin huohotinputki suodattimeen? ELK
-
Turbo ei näyttänyt yhtään öljyiseltä sisältä, kun ahtoputkea aukaisin. Huohotus taisi olla ihan ulkoilmaan.
-
Sytytys lienee jotenkin pielessä, onhan tässä myöhästävä virranjakajan kello?
-
Mitäs rakenteellista eroa tuolla myöhästävällä kellolla on tavalliseen kelloon nähden, josta sen voisi tunnistaa?
-
E: Ai niin, unohtui mainita että auton kun sammuttaa, se jysäyttää perkeleen ison paukun putkessa :D
Aika usein tuon syynä on se että palamatonta bensaa pääsee pakoputkeen.. eli oisko tosiaan sytytyksessä jotain vikaa tai sitten saa liikaa bensaa..
Onko siinä säädettävä bensapaineen säädin?
Mulla oli myös omassa b200at volvossa se ongelma että ei meinannu millään saada säätöihin :/ siksi aloitinki silloin ruiskun vaihto projektin.
-
Empä usko että tää ainakaan liikaa bensaa saa, joutuu kuitenkin kokoajan ajamaan ryyppy täysillä. Ja sytkäpuolesta sen verran että tulpat ja johdot on uudet ja virranjakaja on puhdistettu karstasta. Oisko puola seuraava tarkistuskohde?
-
Sytytysennakko ja kaasarin uimuriventtiili,koho. Jos se kaasari tulvii.
-
Tässä on päätyjakaja, minkä sytkäennakkoa ei voi itse säätää. Olenko oikeassa vai täysin hakoteillä :-[ . Täytyypä taas joku kaunis päivä ottaa tuo kaasari työn alle.