Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tomberi - 10.02.2014, 15:39:37
-
joo elikkä mistähän lähtis ettii semmosta vikaa että syttyä ei saa ees ajotuslampulla kohalleen ku ei riitä säätövara virranjakajassa...
-
Onkohan sulla siinä erillinen anturi vauhtipyörällä ajoitusta mittaamassa...? Eli auttaako tässä virranjakajan kääntö yleensäkään itse ajoitukseen... Ei ainakaan silloin, jos sytytyksen ajoitus luetaan vauhtipyörältä. Katoppa onko moottorin takana siinä vaihdelaatikon saumassa sellanen anturi ja että onko se paikallaan/ehjä..
-
Jos on hall anturi virranjakajassa niin silloin se kääntäminen vaikuttaa (3 johtoa virranjakajan alla jos on hall)
Vinokoneen tyyppivikana on kampiakselin hihnapyörän kumivulkanoinnin luistaminen. Tällöin ajoitusmerkit eivät pidä paikkaansa.
-
Joo elikkä hall anturi on siellä virranjakajassa ja sytty on ihan metässä :P
-
Joo elikkä hall anturi on siellä virranjakajassa ja sytty on ihan metässä :P
Mistä syttymerkit/ykk katsottu?
-
Mistä syttymerkit/ykk katsottu?
Alapää siitä siiman takaa ja nokka on merkin kaa kohallaan
-
Jako pielessä.
-
Voi olla Hall-anturi vika. Tai Hall-anturi irtikin jopa.
Onko sulla tosiaankin Hall-anturi virranjakajan sisällä - eli siitä virranjakajasta lähtee pistokkeenkautta kolmepiuhainen johto ulos? Tuossa kuvassa näkyy virranjakajan alta lähtevä musta johto.
Käykö auto huonosti? Millä tavoin?
(http://farm5.staticflickr.com/4004/4489452588_5f60f7a468_z.jpg)
-
Hall-anturi on niiteillä kiinni. Niitit tulevat virranjakajan pohjan läpi ja ne näkyvät kun katsot pitkin venttiilikopan kantta virranjakajaan - kaksi n. 4 mm nastaa, jotka tulevat virranjakajan pohjan läpi. Tarkista, että niitit ovat paikoillaan; eli ettei Hall-anturi ole siellä irrallaan.
Jos vaihdat Hall-anturin, niin laita se pienillä pulteilla kiinni ja lukitetta. Itse niittasin kerran ja irtosi 3 vuoden päästä pirulainen. Nyt on pulteilla kiinni. Ja huomaa, että pultit saavat tosiaankin tulla pitkälle läpi, ne kun tulevat siihen venttiilikopan yläpuolelle - josta ne näkyvätkin.
Tuossa kuvassa nastaoista toinen näkyykin sieltä sisäpuolelta katsottuna.
(http://farm5.staticflickr.com/4038/4489584454_1caf6c2ab0_b.jpg)
-
Joo se on just tollanen hall anturillinen mulla on se pistoke irronnu virranjakajasta mihin johtosarja tulee vaikuttaako se? Ee kyllä jaon pitäs olla pielessä. Ja käyntiä ei saa tasaiseksi vaa se muuttuu aina johonki suuntaan ja käy yleensä rikkaalla ja vähä niinku vedot ei olisi semmoset ku pitäs...
-
Mitä tarkoittaa:"Pistoke irronnut virranjakajasta?"
Onko johdot kuitenkin kiinni, mutta pistokkeen ulkokuori ainoastaan ei ole tukevasti kiinni virranjakajassa?
Tuo kuvauksesi täsmää 110%:sti Hall-anturin vikaan.
Tuon pistokkeenkin saa vielä uuden, mutta ei sen irtoaminen menoa haittaa. Se hapertuu ajan kanssa ja murtuu.
Onkos sulla tuo sama numero virranjakajassa kuin tuossa kuvassa? Mulla on sellanen ehjä tallissa Klaukkalassa ja voin myydä jos tarviit. Lähesty YV:llä, kun olet varma.
-
Mitä tarkoittaa:"Pistoke irronnut virranjakajasta?"
Onko johdot kuitenkin kiinni, mutta pistokkeen ulkokuori ainoastaan ei ole tukevasti kiinni virranjakajassa?
Tuo kuvauksesi täsmää 110%:sti Hall-anturin vikaan.
Tuon pistokkeenkin saa vielä uuden, mutta ei sen irtoaminen menoa haittaa. Se hapertuu ajan kanssa ja murtuu.
Onkos sulla tuo sama numero virranjakajassa kuin tuossa kuvassa? Mulla on sellanen ehjä tallissa Klaukkalassa ja voin myydä jos tarviit. Lähesty YV:llä, kun olet varma.
otan huomenna virranjakajan irti ja tutkin tarkemmin. ja laitan vaikka yvllä numeroo mikä siinä on ja johdot vaikuttas olevan kii jos ei sit oo nirhautunu rikki
-
joo elikkä vika luultavasti löytyi jakajan akselissa n.5mm välys heiluu joka suuntaan ja anturin johot sen takia kuoriutunut p*skaksi :2funny:
-
Jos se akseli on väljä, niin johtuuko se siitä, että stefa on väljä vai onko se syönyt jopa sen virranjakajan rungonkin jo pilalle? Jos näin on, niin eipä siinä korjaus taida auttaa.
Oheinen ohje löytyy netistä: Itse ostin tuon Hondan stefan. Onhan siitä joku vääntänyt, että se ei ole juuri sopiva, mutta hyvin on pelannut.
Center Shaft Seal There is a center shaft seal inside the distributor plate that dries out and leaks oil. This shaft seal is hard to find.
Where to Find Center Shaft Seal: [Randy Starkie] Get the entire aftermarket seal kit from FCPGroton for about $3. [Tip from John Sargent] If you have distributor shaft seal leaks in the 700 series with B230 engines (cam driven distributor on rear of head), the distributor o-rings are available from Volvo, but the shaft seal is not. A few weeks ago I even looked in the parts manual, and the shaft seal is not shown. Jim found that Honda part #91205-KF0-003 is a replacement for this seal. It works perfect. However, it is not stocked by many Honda mower dealers, and some want a $7.50 service fee to order a non-stocked part. The seal is about $2.50 US from Honda (#91205-KF0-003 Honda or Transcom #12X20X4TC). This seal is simply a metric seal, 12mm X 20mm X 5mm. It is for a 12mm shaft, it is 20mm OD, and 5mm thick. It is also a rubber coated (that's good) seal with two lips. As near as I can tell, the original seal Volvo used came both rubber coated and non-coated, and appears to be a single lip seal although I can't tell for sure. Now for the substitutions. Chicago Rawhide seal 4701 is exactly the same with a single lip. Transcom seal #12X20X4TC is a double lip seal, rubber coated, that is 4mm thick. That is what is in the distributor in my wife's 745T. When I installed the seal, I set it with the outer edge flush with the distributor housing. There is a 1mm gap behind it which won't hurt anything. You could also set it all the way back in the housing, and it should also be fine. It fits tight, and I doubt that it would ever move out against the seal retainer. The Transcom seal cost $1.82 US from a local bearing sales house. For those of you who can't get those brands of seals, simply contact a bearing supply company and tell them you want a 12mm X 20 mm X 5mm seal, preferably rubber coated with double lips.
-
Naapurin jokkistallilta löyty uus käytetty jakaja mikä paremmas kunnossa 3 uus yritys sytyn säädössä
-
En jaksanut uutta aihetta luoda niin käytän vanhaa. Tuleeko vaikuttaa sytkän toimintaa jos poistaa ruiskun esim laittaa tuplat tilalle? Ja onko ylipäätään hyvä tuo sytytysjärjestelmä, jos ottaa lisää tehoa? Auto on 740 -88