Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jykeri - 10.04.2011, 20:15:19

Otsikko: VOLVO V70 2.0 T5 166KW
Kirjoitti: Jykeri - 10.04.2011, 20:15:19
http://jykeri.kuvat.fi/kuvat/ (http://jykeri.kuvat.fi/kuvat/)

Volvossa on sellainen vika että kun kaasua painaa, niin kuuluu todella matala murina vaparista ja autosta tulee vähän laiskempi. Murina kuulostaa siltä kuin putki olisi poikki. Ei pidä kokoaikaa tällaista.

Ollaan mietitty et jos jokin venttiili jäisi "kantamaan".
Testailtiin tota 1 ja 2 kuvassa näkyvää venttiiliä sillain että imin/puhalsin 4 kuvassa näkyvään letkuun niin puhaltaessa venttiilistä vuosi ilmaa. Kuuluuko näin olla vai olisikohan vika siinä.?
En tämän tarkemmin osaa selittää mutta kysykää jos jokin jäi epäselväksi..

 Niin ja tarttis saada selville, että mikä mahtaa olla tuon asetelman nimi (tuo venttiili mistä lähtee varsi läpälle).

Otsikko: Vs: VOLVO V70 2.0 T5 166KW
Kirjoitti: hevonen - 10.04.2011, 20:27:03
Se on hukkaportin kello. Jos sen letkuun puhaltaessa(tai imettäessä) kellon kalvo päästää läpi, osa on viallinen.
Jos nyt noita kuvia oikein tulkitsin... :)
Otsikko: Vs: VOLVO V70 2.0 T5 166KW
Kirjoitti: Jykeri - 10.04.2011, 20:38:24
Kiitoksia. :) Voikohan se sitten aiheuttaa tuon mainitsemani ongelman.?
Ja eikös sen tarkoitus olekkin ohjailla ahtopaineita.? Vai olenko ihan väärässä.? :)
Yritän samalla sisäistää näitä turbon ominaisuuksia.
Otsikko: Vs: VOLVO V70 2.0 T5 166KW
Kirjoitti: skebazu - 10.04.2011, 20:43:02
jos hukkaportin kello vuotaisi niin ei se laiskempaa siitä tekisi, ahdot tällöin nousisi  :)
joo ohjaa ahtopaineita,
eli murina ei johdu tuosta.

mutta jos kellosta menossa jousi niin ahtopaineet jäävät kyllä aika pieneksi. tai voi olla ettei paineita ole ollenkaan.
laiskistuminen voisi johtua siis tuosta mutta murinaa en ymmärrä/osaa selittää
Otsikko: Vs: VOLVO V70 2.0 T5 166KW
Kirjoitti: Jykeri - 10.04.2011, 21:05:37
Se on kyllä erikoinen juttu.. :) Aluksi se piti vain silloin kun moottori lämpesi tiettyyn lämpöön ja katosi kun lämmöt laski. Mutta kun ropellettiin sitä tankoa ja puhaltelin letkuun, niin nyt se pitää sitä kylmänä. Ei ainakaan eilisen jälkeen ole kuulunut mitään kun motti on ollut lämmin. Toinen mitä mietittiin niin olis tuo by bass venttiili. Kun polkee kaasua niin vaparista kuuluu "sihahdus/kihahdus" nostaessa jalan kaasulta, niin kun auto piti sitä murinaa niin ennen sihahdus ääntä kuului jokin naksahdus/kolahdus jostain.

Ja en tiedä liittyykö tämä myös tuohon kun kiihdyttää niin vaparista kuuluu suhinaa jo ennen ku turbo rupeaa vihleltään

Yllättävän vaikeata imitoida ääniä kirjoittamalla..:)