Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: lakeshead - 13.02.2014, 22:52:47
-
eli tuolla meren takana ovat jo tuota tehneet
http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=1245
tekeekö kukaan täällä suomenmaalla samanlaisia? jollekkin näppärälle jopa bisnesidea :pomo:
saisi jopa kulkemaan re85:lla näppärästi kaikki turbovehkeetkin :)
kuulostaa kyllä aivan liian hyvältä ollakseen totta että vain tökkäisi tuon kiinni ja säätäisi penkissä?
-
Eihän tuommonen kovakaan homma olisi tehdä mutta toisaalta voihan kuka tahansa tilata valmiiksi kasatun Megan ja alkaa siittä valmiiksi tehdyllä johtosarjalla näpsiin anturit vaan kiinni ja asetukset kohilleen sitten vain säätämään! Eihän se sen kummempi homma ole =) mutta oishan se tieten jos valmiiksi näppäilisi perusasetukset kohdilleen kun tilaus vaiheessa asiakas kertois vaan oman moottorinsa perustiedot niin siittä vaan säätämään mutta sekään ei ihan nuin vain kädenkäänteessä käy jos ei yhtään tiedä mitä tekee. Mega nimittäin vaatii opettelua aikas paljon ei se mikään plug-and-play ole missään nimessä ::)
-
Onhan näitä itsetoteutettuja parikin kappaletta tällä foorumilla, ei mikään erikoinen toteuttaa, jos jotain autosähköistä tajuaa.
Kaasuläpän asentoanturista pari johtoa ristiin, MAT anturille pitää vetää oma piuha tai adapteri immun liittimestä.
sitten säätämään
Omaan teurastin 4x0 volvon ecun ja lh:n syttyboksin. Syttyboksiin vaan rasterilevy, joka ohjaa eculta tulevat piuhat vaan oikeisiin osoitteisiin eli VR, sytkä ja mahdollisesti naku
http://s751.photobucket.com/user/retroterska/library/mega?sort=3&page=1
-
Onhan noita tullut tehtyä 5 kappaletta mutta ei noille oikein markkinoita ole kun ei kukaan maksa niin paljoa että tuntipalkoille pääsisi.
(http://i92.photobucket.com/albums/l28/xuppo/Volvo%20740GLT%20-88/Mega/13102009165.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/xuppo/media/Volvo%20740GLT%20-88/Mega/13102009165.jpg.html)
-
mitäs tuollainen sit maksaisi jos tuollaisen vaikka ms1v3.0 tai ms2v3.0 laittaisi? ei itsellä kyllä nyt tarvetta mutta sitä ei tiedä vaikka tulevaisuudessa tulisikin lisää ahtoja :pomo:
tämä topic on kans aika mielenkiintoinen
http://www.forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153
jännä että kaapelin, Ostrich 2.0:n, EEPROM burnerin, ja laajakaistalambdan hinnalla omiin säätöihin.toki jos sytkää tarvitsee säätää niin siinätapauksessa EZK-tytärkortti.
rahaa uppoaisi kaikkineen noin 400e, joka on aika lähellä jo megan hintaa
linkki EEPROM burneriin:
http://www.ebay.com/itm/24CXX-24LCXX-Programmer-EEPROM-Reader-Writer-24C02-SOP-to-DIP-Block-USB-Port-/261251789014
linkki kaapeliin:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=126&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1
ja ostrich 2.0
http://www.ebay.com/itm/Moates-Ostrich-2-0-USB-Eprom-Emulator-Xenocron-/331124648509?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4d18912a3d&vxp=mtr
mielenkiintoinen mutta onko se sen arvoista?
-
Onhan näitä itsetoteutettuja parikin kappaletta tällä foorumilla, ei mikään erikoinen toteuttaa, jos jotain autosähköistä tajuaa.
Kaasuläpän asentoanturista pari johtoa ristiin, MAT anturille pitää vetää oma piuha tai adapteri immun liittimestä.
sitten säätämään
Omaan teurastin 4x0 volvon ecun ja lh:n syttyboksin. Syttyboksiin vaan rasterilevy, joka ohjaa eculta tulevat piuhat vaan oikeisiin osoitteisiin eli VR, sytkä ja mahdollisesti naku
http://s751.photobucket.com/user/retroterska/library/mega?sort=3&page=1
Ja kun vetää asentoanturin piuhan omalla suojatulla, saa kätevästi ezk ja lh väliin kaksi käyttämätöntä hyppypiuhaa -> valmis paikka ottaa vaikkapa kytkinpolkimelle anturi lähtörajotinta varten.
-
IMM ilmeisesti jää mega asennuksen myötä pois? Tuo on kyllä yksi kiusan kappale, kaverin subarussa sen temppuilu pilasi useamman kisan.
Eli LH 2.4 muutos megalle, kaikki tarvittavat anturit löytyy koneesta? Pystyykö megan asennuksen toteuttaa niin että tarvittaessa saa vakio boxin kiini? Niin ja IMM tietysti konehuoneeseen boxin kaveriksi.
Entäs vapari viri koneen ensi apu? Lisää soppaa tarvitsisi tuolla 305 asteisella ja 13 nostolla olevalle kepille. Paineen nosto vai isommat suuttimet?
-
vakio antureista käy vendenlämpötila anturi mutta kaasuläppä kytkin pitää vaihtaa potentiometri tyyppiseen (esim. volvo 850 anturi. Liitin on sama kuin lh2.4 anturissa mutta pinni järjestystä pitää muuttaa) ja imm tilalle laitetaan imuilman lämpötila anturi.