Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Skubu - 14.02.2014, 00:26:33
-
Elikkäs olis tommonen B200K, mihin olis tulossa vakio turbopakosarja, t3 garret kiinni, pierburggin 175cd ja b21 imusarja.
Paljonko ottaa vakio kone ahtoja ilman antautumista/kestää nyt jonku aikaa?
Miten laskea (halvalla) puristus suhdetta ?
Tai parantaa muuten koneen huonoa turbotus kestoa ?
Tietoa otetaan vastaan, otetaan vastaan ::)
-
Onhan noista juttua pilvin pimein täällä. Vähä viittii selata ja hakia
Mahdoton tehtävä tuolla yhdistelmällä. Kerta ja pamaus voisi todeta
-
Miten laskea (halvalla) puristus suhdetta ?
Kansi irti ja rälläköi männistä patit pois.
Teippaa dekki hyvin ettei mene hiomatöhnää mihinkään
Ja olen ihan tosissani
-
Okei, kuulostaa ihan tohon projektiin sopivalta tavalta laskea puristusta. :2funny:
Se vois olla et ottaa ne patit pois ja kannen ne pakotilat pyöristää?
Oon kuullut myös et kaksi pahvia päällekkäin :idiot2: toimiiko? (vaatiikojotkuu erikoispahvit, ettei motonetin paffit iha käy)
-
Älä laita kahta pahvia, melko varmasti pettää. Paljonko oot aatellu ahtaa ja minkälainen tehotavoite?
Edit. Kilo alkaa olla kipuraja mutta muista että 0.5 bar saa kyllä motin räjähtään jos sytkät yms. Ei ole kunnossa.
-
Varmaa sen 0.5 bar ,ennekun tekee muita muunnoksia koneelle. Teho tavotetta ei olla ees mietitty jos nyt ylös päin menis lukemat.
Varmaa jossain vaihees lähtee toi B200K tuolta nokalta, ja ei oo viel tietoo et alotetaanko siitä tekee sinne painepannua vai laitetaanko suoraan se B230 (tai joku muu volvon etuveto motti). Vähä alkanut jo himoitsemaa jotain mekaanista ruiskua tai sähkö , alkaa toi kaasari vähä nyppimään ton kulutuksen suhteen ja muutekin ei niin viritys ystävällinen ::)
Saadaan tos lähipäivin toinen 360 vollen raatoni , jos siel olis vaikka ruisku tai sitten sen b200 halliin modaukseen.