Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rantanen - 14.02.2014, 14:37:21

Otsikko: 740 motronicin muuttaminen lh:lle
Kirjoitti: rantanen - 14.02.2014, 14:37:21
Moro

mites onnistuu b200et motronic moottorin muuttaminen sopivaks LH 2.4 sähköille? toimiiiko jos vaihtaa vaan vauhtipyörän vai mitä kaikkea tarvii tehdä?
Otsikko: Vs: 740
Kirjoitti: eliäs - 14.02.2014, 15:26:25
löytyy varmasti haulla kaikki tarpeellinen
Otsikko: Vs: 740 motronicin muuttaminen lh:lle
Kirjoitti: rantanen - 14.02.2014, 16:58:15
kyllä käytin jo hakua ja lueskelin niitä läpi. pistä linkkiä jos löydät jonkun hyvän ohjeen. kiitoksia jo etukäteen.
Otsikko: Vs: 740 motronicin muuttaminen lh:lle
Kirjoitti: AtAi - 14.02.2014, 17:08:08
Auton johtosarjan vaihto sulakerasiasta keulaan päin. :hg: +tietty kaikki LHn kaikki anturit ja vermeet.

Tehtiin kaverin 86 turboon vaihto Mötörönic->LH2.2....
Otsikko: Vs: 740 motronicin muuttaminen lh:lle
Kirjoitti: The_OttoB - 14.02.2014, 17:44:21
Vaihdon mielekkyys on hieman hämärä. Mutta jos pakko on tehdä, niin hankkii 240 LH 2.4 johtosarjan. Vauhtipyörä vaihtoon.
Otsikko: Vs: 740 motronicin muuttaminen lh:lle
Kirjoitti: rantanen - 15.02.2014, 00:50:01
mötikän vaihto siks että pihalla on 240 farkku volvo jossa on lh2.4 ja tarkoitus oli istuttaa kone siihen.
Otsikko: Vs: 740 B200ET:n (Motronic) asentaminen 240 (B200F Lh 2.4)
Kirjoitti: The_OttoB - 15.02.2014, 09:37:08
No olisit heti kertonut. Juu.
Vaihtoon:
Vauhtipyörä ja anturi
Moottorin lämpötila-anturit mittaristo ja ecu ynnä icu
Tyhjäkäyntimosa ja letkut
Apuakseli ja virranjakaja kannen tulppa
Tps katkaise wot piuha
turbon boksit
immun johdotuksen siirto, maadoitusjohto kannattaa jatkaa imusarjasta.
Etuvastuspaketti.
Otsikko: Vs: 740 B200ET:n (Motronic) asentaminen 240 (B200F Lh 2.4)
Kirjoitti: mikan - 15.02.2014, 20:41:39
Tps katkaise wot piuha

Jos turbon boxit, niin turha tuota WOT piuhaa on katkaista, sillä turbon binääreissä se kiihdytysrikastus on nolla.
Eli ei vaikuta, ellei sitä säädä haluamakseen. Ja siitä voipi olla hyötyä jos menee laihalle nopeissa vaihdoissa, tosin se täytyy sitten säätää lastussa kohdilleen.
Otsikko: Vs: 740 B200ET:n (Motronic) asentaminen 240 (B200F Lh 2.4)
Kirjoitti: The_OttoB - 15.02.2014, 20:55:21
Jos turbon boxit, niin turha tuota WOT piuhaa on katkaista, sillä turbon binääreissä se kiihdytysrikastus on nolla.
Eli ei vaikuta, ellei sitä säädä haluamakseen. Ja siitä voipi olla hyötyä jos menee laihalle nopeissa vaihdoissa, tosin se täytyy sitten säätää lastussa kohdilleen.
Onko täällä joku sorsien uimakoulu?



On ollut ongelmia ko. piuhan kanssa. Lita på mig.
Otsikko: Vs: 740 B200ET:n (Motronic) asentaminen 240 (B200F Lh 2.4)
Kirjoitti: mikan - 15.02.2014, 22:30:50

On ollut ongelmia ko. piuhan kanssa. Lita på mig.

Mikä binääri/boxi ?

Riippuu näet siitä hyvin pitkälle! :juhau:
Otsikko: Vs: 740 B200ET:n (Motronic) asentaminen 240 (B200F Lh 2.4)
Kirjoitti: The_OttoB - 15.02.2014, 23:15:17
Mikä binääri/boxi ?

Riippuu näet siitä hyvin pitkälle! :juhau:

563. Sekopupu keksi vian kun on globaali nero.
Otsikko: Vs: 740 B200ET:n (Motronic) asentaminen 240 (B200F Lh 2.4)
Kirjoitti: sekokupu - 16.02.2014, 15:16:22
563. Sekopupu keksi vian kun on globaali nero.

Juu, lähes kuninkaaksi tituleerattu joskus, mutta joo, muutaman vermeen kanssa tullut täälläkin suunnassa ongelmia sen WOT piuhan kanssa, ei parane olla kytketty. Nyt en muista bokseja kylmiltään ulkoa itse.
Otsikko: Vs: 740 B200ET:n (Motronic) asentaminen 240 (B200F Lh 2.4)
Kirjoitti: mikan - 16.02.2014, 15:21:26
563. Sekopupu keksi vian kun on globaali nero.

No, 9XX-bineissä se kyseinen rikastus on nolla vakiona. Eli ei vaikutusta, oli piuha tai ei!

Ja sitä on käytetty menestyksellisesti, jopa ihan hyödyksi tuota WOT-karttaa eräässä projektissa 937-binissä.

Minä en hlö-kohtaisesti laittaisi yhtään 5xx-sarjan boxia autooni, jos 9xx-sarjalaisia olisi saatavilla. Sen verran erilaisia niiden ominaisuudet ovat koodin osalta.