Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: injector - 15.02.2014, 22:34:16
-
En löytänny haulla paljon keventämätön littupyörä oikein painaa?
voisikko olla joku ystävällinen ja valaista minua sekä muita jotka samaa pohtii
-
Noita kun ladot 5-6 tankoon puolellensa punttipenkissä, niin alkoo nokka tutista ja käsivarsia täristää :) 9.2kg näyttää vaaka.
-
Noita kun ladot 5-6 tankoon puolellensa punttipenkissä, niin alkoo nokka tutista ja käsivarsia täristää :) 9.2kg näyttää vaaka.
Kiitoksia paljon -H-
-
Noita kun ladot 5-6 tankoon puolellensa punttipenkissä, niin alkoo nokka tutista ja käsivarsia täristää :) 9.2kg näyttää vaaka.
Pottapyöriä ku laittaa niin ei tarvi latoo niin paljon. ::)
Littupyörästä saa muuten noin 7.7kg painosen aika helposti sorvissa pyöräyttämällä ulkokehältä ylimääräset pois ja vähän takaa.
-
Pottapyöriä ku laittaa niin ei tarvi latoo niin paljon. ::)
Littupyörästä saa muuten noin 7.7kg painosen aika helposti sorvissa pyöräyttämällä ulkokehältä ylimääräset pois ja vähän takaa.
Kevään kun treenaa 5-6 litulla, niin sopivasti kesällä 5-6 potan kunnossa :) Jos kesähäitä, niin puku menee takin osalta pari kokoa suuremmaksi :-[
-
Miten paljon (kg) porukka on keventäneet littua?
2kg kevennys ei mielestäni ole edes paljon? auttaakos tuo nyt miten paljon kierrosherkyyteen?
-
Miten paljon (kg) porukka on keventäneet littua?
2kg kevennys ei mielestäni ole edes paljon? auttaakos tuo nyt miten paljon kierrosherkyyteen?
Joku joskus kirjoittanut 6kg litusta. En omaa omaa kokemusta asiasta.
-
Joku joskus kirjoittanut 6kg litusta. En omaa omaa kokemusta asiasta.
Juu ei varmaan mikään mahdoton temppu. Toi mun 7.7kg littupyörä oli tosiaan ihan simppelisti ja nopeesti kevennetty.
Vähän varauksellahan niitä kannattaa keventää tosta enemmän, kun ei tiedä millon tulee lattiasta läpi. Toki varmaan tulee vakiokin, jos saa liikaa lämpöä. Itsellähän on kaikissa takavedoissa teräs vp:t teetettynä. :D
-
Itsellähän on kaikissa takavedoissa teräs vp:t teetettynä. :D
Paljon kustanti ja paino?
-
Paljon kustanti ja paino?
200-250e tietämillä ne on, kun löytää sopivan sorvarin.
Yhden oon jopa blingfactorystä ostanut kalliilla..
-
Ruotsista oli tarjolla 5kg luuranko pyörä noin 120;- hintaan. Ainoa mitä en selvittänyt vielä, miten ruiskun tarviiman kehän sihen saisi laitettua jos ylipäätään saa laitettua.
-
Jos tarvitsee vauhtipyörän triggerikehän niin samantien voi käytää myös pottapyörää aihiona.
tässä oma toteutus ja asetelmana -618 SRE
(http://i92.photobucket.com/albums/l28/xuppo/2012-07-17-139_zpsbeeff0b4.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/xuppo/media/2012-07-17-139_zpsbeeff0b4.jpg.html)
koneistaja hieman sävelsi ohjeista huolimatta ja poisti puolet triggerikehästä mutta siipasin vr-anturin jalasta 3mm pois niin se lukee aivan hyvin tuota jäljelle jäänytttä puolikasta.
Painoa 7.7kg
tässä juhaU:n toteutus jossa koko triggeri kehä jätetty ja asetelmana sama -618
(http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/240_Turbo/pottapyr.jpg)
-
Jokkismiehet noita littupyöriä sorvaa paperinohueks....mut kyl niitä sit on räjähdellytkin :D
Itse en uskaltaisi semmosta pistää...
-
Ruotsista oli tarjolla 5kg luuranko pyörä noin 120;- hintaan. Ainoa mitä en selvittänyt vielä, miten ruiskun tarviiman kehän sihen saisi laitettua jos ylipäätään saa laitettua.
Kehän voi sorvata irti vanhasta vauhtipyörästä, ja krympätä uuteen. Samalla tavoin kuin startin hammaskehä. Oikeaan asentoon saaminen on juttu sinänsä.
-
Jokkismiehet noita littupyöriä sorvaa paperinohueks....mut kyl niitä sit on räjähdellytkin :D
Itse en uskaltaisi semmosta pistää...
Yhen kuullu jotta on räjähtänny, se ei ollu volvosta...
En minä vielä pidä 4-6kg pyörää ohuena, sellasen jostain kun saisi :P
viimenen vaihto ehto jotta aihio hommata ja sorvuuttaa
onhan se jonakin apuna moottorin toiseltakin puolelta keventää. Alumiini hihnapyörällä esim noin 300g painaa sen 3.05kg sijasta
mitenhän kierrosherkkä olis vinokone pelkällä pitovelyllä?
vois tulla ongelmaksi tyhjäkäynti ja kaupunki ajot
-
Alle 6kg luurankomallista pyörää on tullut pari teetettyä vakioista. Paksuutta taisi jäädä 12mm luokkaa. Toinen meni auton mukana eteenpäin ja toinen on edelleen käytössä. Molemmat saaneet kyytiä jonkin verran ilman oireita.
Kestää nipussa kunhan ei päästä kytkintä luistamaan reilusti jotta vauhtipyörä saa paljon lämpöä, saati sitten useasti.