Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rusina - 18.02.2014, 18:38:38
-
eli auto syö bensaa normaalia enemän ja tuntuisi että joku on nyt vähän pielessä tyhjä käynnillä jos käyttelee vähän pitempään niin vikavalo syttyy ja antaa koodin lambdalle. ja jopa 100m ajon jälkeen pakolämmöt nousevat korkeiksi putki jää kilisemään aina lämmöstä. itse en keksi juuri muuta kun että jako olisi pielessä mutta kävisikö koko auto jos olisi vaikka pykälän pielessä???
-
Pakolämpöjen epänormaali korkeus johtuu yleensä sytytyksen pielessä olemisesta.
-
Kyllä volvo käy jako hampaan verran sivussakin.
Aikaisemmalla jos on niin pakoventtiili aukeaa liian aikaisin jolloin palotapahtuma pääsee pakoputkeen ja pakolämmöt nousee. Ihan tarkistettavan arvoinen asia.
-
Kyllä volvo käy jako hampaan verran sivussakin.
Aikaisemmalla jos on niin pakoventtiili aukeaa liian aikaisin jolloin palotapahtuma pääsee pakoputkeen ja pakolämmöt nousee. Ihan tarkistettavan arvoinen asia.
Kaverilla oli ainakin kaks hammasta, ei oikein ollu vetoja alle 3000rpm ;D
-
En oo varma montako hammasta kärsii b200f olla pielessä kun siinä on pattimännät ja ne osuu venttiileihin jos jako menee sekaisin.
-
purkasin näkösälle jaon kun laitan nokkaakselin kohilleen niin mihin päin osoittaa kuuluisi kampiakselin kiila ura?
-
kampiakselin hihnapyörän viiva on sillon nollassa,jakohihnan rattaan alla on peltilevy jonka vastamerkki on lohkossa.
-
näyttäs olevan oikein.. mistäköhän tätä vikaa nyt alkaisi etsiä
-
jakajan merkki myös kohallaan?vai oliko tää muu kun 240 sarjan auto?
-
vm90 740 ja kaikki merkit kohillaan
-
Mikä se vikakoodi tarkalleen on?
-
jakohihna voi olla ainakin 2 hammasta pielessä eikä sitä edes välttämättä huomaa ajossa :)
-
jakohihna voi olla ainakin 2 hammasta pielessä eikä sitä edes välttämättä huomaa ajossa :)
Jos 2 hammasta sivussa olevaa nokan ajotusta ei huomaa, miksei sitten aja samantien b200f:llä b230ft:n sijasta?
-
nyt antoi koodin 2.2.1
-
itellä oli joskus b200f eikä kahen hampaan heittoa pystynyt huomaamaan ;D ehkä sen turbovehkeissä paremmin huomaa
-
se se alkaa epäilyttää jo kun 1 yläkohtaan niin nokassa ei ole täysin molemmat ylöspäin vaikka merkki kohillaan
-
Otapa tulpanreiästä "varma" nolla koneelle, ja sen lisäks käytät nokkapyörän irti. Joskus tuli vastaan löystyneen pultin takia katkennut sokkatappi nokasta, ja pultti oli sittemmin kiristynyt jaon siirtyessä ja pyörä "jumahtanut" takasin kiinni, kuitenkin muutama hammas sivussa siten että kone juurijuuri jaksoi käydä kun sen vaivoin sai käyntiin ja piti kierroksia reilusti.
-
Nyt tuli mukaan sitten käynti häiriö ei meinannut pysyä enää käynnissä ja kun lambdaadlta otta jpohdon irti niin käynti tasaantuu normaaliksi
-
Yleensä pakovuoto sotkee seoksen rikkaalle, tässä nyt näyttäsi vähän laihalta kuvauksen perusteella... Olettaen siis, että se jako on kohdallaan. Pakolämpö sopisi laihan seoksen oireeksi.
-
Ei ole pako vuotoa mutta 2.2.1 kiusaa ja pakoputki kilisee lämpöä lambdankin vaihdoin ei merkitystä
-
voiko siihen vaikuttaa se kun siinähän on se b200e lohko ja kansi
-
Tosiaan lambdan vaihdon jälkeen auto pysyy taas käynnissä mutta samaa vikaa pukkaa
-
Tarkastappas bensan paineet! :hello:
-
Miten?
-
Miten?
Täällä kannattaa käyttää Hakua ja FAQ:a! :D
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31557.msg573806#msg573806
Suurimpaan osaan tuollaisista kysymyksistä on jo vastattu monia kertoja aikaisemminkin.... :hello: