Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JuhaKHJ - 20.02.2014, 13:27:21
-
Miten saa avattua V70:n konepellin ilman että tarvis käyttää sorkkarautaa? ;D Avausvivusta kun vetää ja nauttii kesästä niin vain toinen puoli konepellin lukituksesta aukee ja toinen on vissiin sittenniin jäässä tai muuten jumittaa..? Keskitien puoli siis. Yritin alakautta tavoitella että pääsiskö sinne lukitukselle käsin mutta vissiin joko.. hmmm.. väärä reikä taikka lyhyt käsi.. ;D
-
Auttaisko, jos kaveri painais pellin nurkasta samalla, kun vedät vivusta?? :hello:
-
Omissa ollut samaa "vikaa".
Pellin saanut auki, kun käy kuskinpuolta nykäsemässä ylöspäin ja nykäsee kahvasta toistamiseen.
Vaijerissa on säätö kahvan päässä, sieltä kiristää vajeria, niin pitäis auttaa.
-
Omissa ollut samaa "vikaa".
Pellin saanut auki, kun käy kuskinpuolta nykäsemässä ylöspäin ja nykäsee kahvasta toistamiseen.
Vaijerissa on säätö kahvan päässä, sieltä kiristää vajeria, niin pitäis auttaa.
Sama vika ja noin saa auki.
Itsellä ei tosin auttanut vaijerin kiristys....
-
sama täällä....
-
ja täällä :) täytyy koittaa joku päivä kiristellä..
-
Itse saman asian kanssa painineena kun laitoin itse liimautuvat huopatassut (mitä käytetään huonekalusteiden jaloissa) konepellin kumivastineisiin maskin molemmin puolin niin jo aukeaa ei auttanun oikein muut säädöt ;)
-
Outoa ettei vaijerin säätö tunnu auttavan.
Konehuoneessa se lukkomekanismin kiinnityksessä on hivenen liikkumavaraa eli vois käyttää kiinnityspultit auki ja toisella kädellä pidättää oikeassa asennossa kun kiristää pultit kiinni.
Tuntuis että joku antaa ajan mittaa periksi, ja vois veikata kiinnityspultteja.
Pitäis tutustua mekanismiin, eikö pitkällä meisselillä tai lattaraudalla pääse konepellin alta tms paikasta työntämään / vipuamaan auki.
-
Väsyyköhän se ala muovi jotenkin mihin ottaa kiinni ne konepellin kumi vastineet niin se ei jaksa ponnauttaa konepeltiä auki ???
-
Laitoin kans tänään noi kalustetassut niiden kumien päälle. Hyvin toimii. :)
-
Tappelin hiljan saman ongelman kanssa ja alkusyykin löytyi. Tämä siis, jos ei ole kyse jäätymisestä. Koska konepelti ei ihan istunut nostin toisen puolen lukkomekanismia kiinnikkeissään ja tämän säädön seurauksena konepelti ei enää auennut ko. reunasta. Kun vaimo nosti konepeltiä samalla, kun itse vedin kahvasta, pelti aukesi nätisti. Tutkin sitten aikani lukon toimintaa ja havaitsin, että lukko ei aukea, jos konepellin salvat painavat lukkomekanismia kiinnipäin. Tämän takia lukkomekanismissa on pienet kumitassut sen hahlon etupuolella. Nämä tassut estävät konepellissä olevan salvan painumisen liian syvälle. Tässä vikatoimintaisessa lukossa tuo kumi oli silminnähden alempana kuin ehjällä puolella- verrattuna lukon kieleen. Korjaus oli tietekin liimata n. millin paksuinen pieni kuminpala tämän alkuperäisen tassun päälle. Jos konepellin kumtassuja paksuntaa niin sehän aiheuttaa suurin piirtein saman reaktion.